"Het is moeilijk voor te stellen dat er op dit moment een samenwerkingsverband mogelijk is die ons beter aanvult. [ZeniMax en Bethesda Softworks] zijn triple-A, de beste bedrijven in wat ze doen met RPG's en vormen absoluut geen concurrentie voor het werk dat wij doen met first-person shooters. Het doel is dat we straks zelf onze titels gaan uitbrengen. We bouwen onze eigen pijpleiding van waaruit we op regelmatige basis games gaan uitgeven", aldus Carmack.
Pascal Badenbroek
Meer van deze auteur >
Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.
Gisteren werd bekend dat Id Software, de studio die ons onder andere Doom en Wolfenstein schonk, is overgenomen door ZeniMax, het moederbedrijf van Bethesda Softworks. In een interview met Kotaku legt John Carmack uit waarom zijn bedrijf deze stap heeft gemaakt. "We waren het zat om steeds maar meer weer met onze uitgevers te discu iëren over hoe we onze titels zouden promoten. En we hebben op dit moment meer IP's [Intellectuele Eigendommen] in handen dan waar we daadwerkelijk gebruik van maken. Ook de samenwerking met andere bedrijven verloopt niet zoals het zou moeten. Alleen al het idee dat we zelf een uitgever kunnen worden en samen gaan werken met ZeniMax en Bethesda."
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord