"Misschien dat we steeds dichter bij het moment komen waarop de mensen die de 3D-technologie naar voren hebben geschoven of dat nu doen, een manier vinden om 3D stoer te maken en niet zo nerderig dat niemand het wil gebruiken", zegt Hollenshead.

"Mijn meest recente ervaring met 3D waarvan ik dacht, 'oh, dit is toch wel erg leuk', was de film Avatar. Maar ook daar ergerde ik me aan het feit dat ik meer dan twee uur die bril op moest houden. Mijn neus begon tegen het einde van de film pijn te doen. Ik weet dat de situatie in je woonruimte anders is. Je kunt brillen van hogere kwaliteit kopen die ook beter zitten, maar je moet nog steeds in je woonruimte zitten met die bril op. En als je dan games speelt en je hoofd beweegt, kan dit problemen opleveren met de synchronisatie tussen de bril en de tv, wat een groot probleem is", zo legt Hollenshead uit. Het 'uitfaseren' van een bril zorgt ervoor dat het beeld wazig wordt.

Te duur

"Daarnaast zijn 3D-televisies veel te duur", vervolgt Hollenshead. "Is er genoeg content om de prijs te verantwoorden?" Volgens de baas moet 3D wijdverspreid aandeel winnen [bij consumenten], voordat het "zin" heeft voor de game-industrie om in de techniek te investeren. "Je hebt misschien één of twee [game-ontwikkelaars] die zoiets hebben van 'o, wij gaan iets met 3D doen en daar echt ons speerpunt van maken'. Maar er is meer tijd nodig om de meerwaarde echt betekenisvol te laten zijn. De prijs moet omlaag gaan en de techniek moet nog veel meer omarmd worden door consumenten", aldus Hollenshead.

id Software heeft onder meer Rage en Doom 4 in ontwikkeling. Rage verschijnt volgend jaar, van Doom 4 is nog niet bekend wanneer het moet verschijnen. De ontwikkelaar, die valt onder uitgever Bethesda Softworks, heeft nog geen aankondiging gedaan omtrent het ondersteunen van 3D in zijn titels.