Onze eigen Sjimmie kwam donderdag al met zijn impressies van de Doom III multiplayer optie. Toeschouwers van het spektakel werden getrakteerd op 1 multiplayer map waar een deathmatch demonstratie op gehouden werd. Aanwezige wapens in de demo waren een pistool, machine gun, plasma rifle, rocket launcher en de vuisten van de marine. Andere wapens die wel in het eindprodukt zouden moeten zitten, maar niet te zien waren zijn de kettingzaag en de SoulCube, hoewel niemand van id Software iets over dit mysterieuze wapen wilde zeggen.The level of detail is simply insane. Remember those screens from a few months ago that looked too good to be true? They're true, and they move. This is mostly due to John Carmack's latest engine, which enables all kinds of new interactions and special effects. Curved surfaces abound, and the dynamic lighting and distressed metal walls give the game (or at least this multiplayer level) a strong Aliens feel (appropriate enough for a space Marine setting—back in 1992, id wanted to do a licensed game, but it didn't work out with Fox). There are areas that have been warped by the dimensional portals, so you'll find yourself walking through a UAC corridor that suddenly evolves into a fire-red hallway of Hell. Jimmy was niet de enige op de QuakeCon en twee nieuwe multiplayer impressies, 1 en 2, zijn zeer te spreken over wat ze te zien kregen. Hoewel de demo niet al te lang duurde en we tot 2004 moeten wachten voordat de volledige versie in de winkels ligt, lijkt Doom III een game te worden die gamers beloont voor het lange wachten en dat id Software door niemand onderschat mag worden.

Met dank aan RDJ134 voor het melden van dit nieuws.