“Ook al zouden we 60 frames kunnen halen, zouden we het nog niet doen. The Last Guardian is ook gemaakt voor 30 frames per seconde”, aldus Ueda. Toen Ueda gevraagd werd naar de toevoeging van 3D liet hij weten verrast te zijn door de mogelijkheden van deze techniek, met name hoe bepaalde objecten naar je toe vliegen en andere juist ver op de achtergrond blijven. “ICO’s 3D-effecten zijn prima, maar zodra je Shadow of the Colossus in 3D ziet, dan komt de kracht van de techniek pas echt tot zijn recht.”
De opgepoetste versies van ICO en Shadow of the Colossus zijn in handen van “een uitzonderlijk goede ontwikkelaar”. Ueda liet weten iedere week hun voortgang in de gaten te houden. De collectie voor de PlayStation 3, die beide spellen bevat, werd eerder deze week voor Europa bevestigd.
Reacties op: ICO en Shadow of the Colossus blijven op 30 fps
kleinekoosjer
Voor degene die hem niet kennen: Spelen die shit. Mooiste PS2 spel ooit. Ico mag er trouwens ook best wezen.. Laat je niet afschrikken door de leeftijd van de spellen, dit zijn 2 instant klassiekers.
Ichi
FuZZbaLL
Wel een beetje ouderwets om een game op een vaste framerate te programmeren.
MajorGlory
Mcvroegrijk
SuperDre
Failsnorviganza
Maar ho, 30fps is voor ook shooters op de console een standaard.
Failsnorviganza
coenstegeman
BertThaBest