Nieuws
I Am Jesus Christ

I Am Jesus Christ laat gamers spelen als Jezus

Verricht wonderen en vecht met de duivel

Geschreven door Michel Musters op
Eind vorige week werd de game I Am Jesus Christ aangekondigd; een spel waarin spelers in de huid kruipen van Jezus Christus.

In de game reizen spelers rond als Jezus en bewerkstelligen ze diverse wonderen die ook in de Bijbel voorkomen. Zo wordt een blinde man genezen, zodat hij weer kan zien. Wanneer er een wonder gebeurd, wordt er een foto van gemaakt en in een soort logboek opgeslagen. Aan het einde van de trailer is ook te zien hoe Christus aan een kruis hangt.

Er is nog geen releasedatum voor de pc-game, maar er is wel een Steam-pagina voor I Am Jesus Christ gelanceerd. Op de pagina zijn diverse screenshots te vinden, waarop onder andere een gevecht met de duivel wordt getoond.

Dit artikel delen:

Lees meer

Avengers-game krijgt prequel in de vorm van boek Twee nieuwe dlc-personages voor Tekken 7 onthuld
20

Reacties op: I Am Jesus Christ laat gamers spelen als Jezus

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Baukereg

    • 9 december 2019 08:56
    Mijn favoriete passage uit de Bijbel:

    "Alright I am the messiah."
    "He is! He is the messiah!"
    "Now fuck off!"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JaapGoose

    • 9 december 2019 12:23
    @Baukereg Haha! Ken je klassiekers!

    "He's not the Messiah, he is a VERY naughty boy!"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 9 december 2019 09:09
    je weet toch al hoe het afloopt, of speel je daarna verder in de hemel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 9 december 2019 09:26
    Je hebt dan zeker ook maar 1 respawn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 december 2019 11:22
    Nee juist oneindig alleen wanneer dat is de vraag @MelvinChowder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JaapGoose

    • 9 december 2019 12:24
    @fonsrutte Er zit dan wel een glitch in. Als je respawned gaat iedereen hartstikke dood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 9 december 2019 09:44
    Het valt altijd te proberen om nog ergens een paar labiele gamertjes te bekeren natuurlijk..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 9 december 2019 10:45
    Zou er ook een Moslim, Hindi, joodse etc editie komen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 9 december 2019 10:57
    @EdwinVP zat ik ook aan te denken, maar denk niet dat Mohammed er in zal zitten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    3djester

    • 9 december 2019 11:46
    @EdwinVP misschien als DLC?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 9 december 2019 13:16
    @EdwinVP Nee maar wel een JC, the second coming uiteraard :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 9 december 2019 11:16
    haha, haha, haha, enige wat ik er van kan zeggen is dat ik het er wel mooi uit vind zien, maar de gameplay lijkt mij wel erg saai, kan me niet indenken dat mensen dit boeiend zullen vinden.
    Maar zou me niet verbazen als er weer mensen over gaan klagen.. Probeer dit in iedergeval maar niet met Mohammed, want dan heb je de poppen aan het dansen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 december 2019 11:23
    Ach er zijn ook mensen die zich uren kunnen vermaken met Goat Simulator dus waarom dit niet @SuperDre

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 9 december 2019 12:10
    Boze christelijke menigte in 3…2…1…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 9 december 2019 13:18
    @Lord Ganon Voor zover mij bekend laten de laatste cijfers zien dat 53% van Nederland zichzelf als agnost dan wel atheist beschouwt. We zijn na Noorwegen/Denemarken het meest atheistische land van Europa en na China/Japan waarschijnlijk wel van de wereld. Ik denk dat het met de lynchmobs wel mee zal vallen :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 9 december 2019 14:52
    @TheChief De gemiddelde christen zal hierover waarschijnlijk de schouders ophalen, áls ze al van dit spel zullen horen. Christelijk Twitter zal misschien wat herrie maken, maar dat doet Twitter altijd.
    Inmiddels zijn we wel wat gewend hier. ;-)

    Zelf vind ik het eigenlijk vooral een heel bizar idee. Mijn eerste gedachten neigen er inderdaad naar het als blasfemisch te zien, maar we moeten maar afwachten wat hier nu eigenlijk de bedoeling van is.
    Volgens mij kun je echter beter gewoon als Christus zijn in het dagelijks leven, door vanuit liefde en mededogen te handelen en je ego te beheersen. Veel uitdagender en interessanter dan zo'n spel, lijkt mij. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Whitewolf1988

    • 9 december 2019 14:50
    @Lord Ganon Ik ben christelijk en kan hier echt hardop om lachen.
    Maar goed, ik lig ook in een deuk om de vertoningen van Jezus in Southpark.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 9 december 2019 16:17
    @Whitewolf1988 Houden zo. Maar de rest van de wereld gaat compleet imploderen zodra iemand hier boos over gaat lopen doen in een tweet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 9 december 2019 14:48
    Hoe komt ie aan die polaroid camera?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 9 december 2019 23:42
    Denk dat je dit meer moet zien als een interactief educatie games of iets dergelijks dan echt een game.