Housemarque wilde afzien van arcadegames door tegenvallende verkopen

Housemarque wilde afzien van arcadegames door tegenvallende verkopen

Housemarque wilde afzien van arcadegames door tegenvallende verkopen. Dat vertelt medeoprichter Ilari Kuittinen in een href="https://housemarque.com/news/2021/4/28/housemarques-new-awesome-arcade-action-game-released-tomorrow-4slkn-dw2na" rel="noopener noreferrer" target="_blank">blogpost</a>.

In het bericht blikt Kuittinen terug op de ontwikkeling van Returnal, dat morgen verschijnt: 

"Hoewel we een van de best beoordeelde nieuwe games van 2017 uitbrachten (Nex Machina), waren we absoluut teleurgesteld in de verkoopcijfers. Daarom moest ik verklaren: #arcadeisdead, en kwam er een einde aan onze toewijding aan het arcadegenre.

Het genre opgeven betekende echter niet dat we klaar waren met snelle actiegameplay. In plaats daarvan wilden onze expertise op het gebied van 2D-arcadegameplay vertalen naar 3D."

Ook zegt  Kuittinen dat uitgevers in de afgelopen jaren 'minder en minder' geïnteresseerd waren in het uitgeven van arcadegames. Hij benadrukt zijn dank aan Sony, dat het 'riskante project' uitgeeft.

Returnal verschijnt morgen exclusief voor PlayStation 5. In de roguelike-shooter moeten spelers een onbekende planeet zien te ontvluchten.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Volgens mij zijn bruut moeilijke hardcore games altijd wel voor de liefhebbers geweest. Lang niet elke gamer heeft nu eenmaal het geduld om honderd keer dood te gaan, voordat je weer een paar meter verder vordert. Dat is natuurlijk niet erg, maar daar zul je als developer van zulke games wel altijd rekening mee moeten houden, denk ik.

0

Aanbevolen voor jou