Nieuws

Horizon Forbidden West-patch moet grafische problemen oplossen

Guerrilla hoopt patch zo snel mogelijk uit te brengen

Geschreven door Michel Musters op
Guerrilla werkt aan een patch voor Horizon Forbidden West die enkele grafische problemen moet oplossen.

Op de subreddit van Horizon meldt een woordvoerder dat "het team met hoge prioriteit diverse visuele problemen probeert op te lossen en zo snel mogelijk een update probeert uit te brengen."

Hoewel Guerrilla Games geen specifieke problemen vermeldt, wordt er melding gemaakt van texture pop-in, problemen met de felheid van HDR en andere bugs in de Performance-modus.

In Horizon Forbidden West verkennen spelers als Aloy een nieuw gebied aan de westkust van de Verenigde Staten. De game bevat onder andere een 'free climbing system' en onderwaterwerelden. De game is net als het eerste spel ontwikkeld door Guerrilla Games. Horizon Forbidden West is nu verkrijgbaar op PlayStation 5 en PlayStation 4.

Het spel ontving een 9 op Gamer.nl: "Mooier, soepeler, beter geschreven, fenomenaal art design, een consistent verhaal, meer verrassingen en betere hoofd- en zijmissies: Horizon Forbidden West is op bijna ieder front beter dan Horizon Zero Dawn."

Dit artikel delen:

Lees meer

Intel pakt marktaandeel in desktop-cpu's terug Bethesda sluit gamelauncher in mei
18

Reacties op: Horizon Forbidden West-patch moet grafische problemen oplossen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Bteqq

    • 23 februari 2022 08:43
    Goed bezig en met de support zit het wel goed! Vind de bugs/pop-in wel meevallen, maar perfect is het zeker niet. Na enkele updates wordt de game dus alleen nog maar beter :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TiRamySu

    • 23 februari 2022 09:08
    Ik heb verschillende keren gezien dat Aloy scheel kijkt of raar doet met haar ogen. Misschien dat ze dat aanpakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 23 februari 2022 10:07
    @TiRamySu

    Nee hoor. Dat doen ze vanwege inclusiviteit, want schele, vrouwelijke Gingers kunnen ook gewoon heldinnen worden. Niet alleen gespierde witte mannen of Lara Crofts.

    Zonder gekheid. Ik heb wel af en toe wat drops meegemaakt, maar ik vind de game echt adembenemend mooi. Ben nog niet ver. Gister eerste bossfight gehad en damn wat een spektakel gelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 23 februari 2022 10:43
    @Luigi1985 heel eerlijk vind ik hfw echt mooi in resmode. Maar in permode teveel kartelingen. Maar ik wil echt niet spelen op 30fps als er een keuze is voor 60fps. Ik speel op de ps5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 23 februari 2022 10:50
    @MissMeNL Die kartelingen moet met de patch van vandaag opgelost zijn, ben erg benieuwd. Ik speel zelf in de performance mode, met een OLED matcht de framerate niet lekker in res mode waardoor het echt een slideshow wordt, wordt echt tijd dat Sony VRR implementeert voor de PS5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 23 februari 2022 13:29
    @Gertjun kartelingen gaan helaas niet weg. Komt gewoon omdat het op een lagere resolutie draait. Of ze moeten een lichte anti alaising toe voegen. Zie bijvoorbeeld Spiderman of valhalla. Wel vaag idd dat oled tvs daar last van hebben. Of specifiek jou tv? Welke tv heb je?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 23 februari 2022 13:39
    @MissMeNL Ik heb de LG CX 55 inch. Heel vaag is dat niet, OLEDS hebben een bijna instant pixel response tijd, zo'n 15x sneller dan LCD tv's. Dit zorgt ervoor dat veranderingen dus beter zichtbaar zijn, zeker als het aantal frames in een seconde laag zijn omdat deze dan naar 120hz van het paneel gebracht worden. Die anti-aliasing ben ik niet zo zeker over, maar ik denk dat je gelijk hebt, zie bijvoorbeeld video van HDTVTest. Ikzelf heb er niet heel erg last van op de afstand die ik heb van mijn tv, als ik dichtbij ga zitten is het zichtbaar maar dus niet storend zoals ik speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 24 februari 2022 10:35
    @Gertjun ik vroeg dat omdat ik binnenkort de LG oled48C1 wil kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 24 februari 2022 15:56
    @MissMeNL Laat dit je dan zeker niet ontmoedigen ;)!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 23 februari 2022 11:02
    @Luigi1985

    Hahahahahahahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 23 februari 2022 11:47
    @Luigi1985 lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 23 februari 2022 10:26
    Wat een waanzinnig goede game is dit. Sinds The Witcher 3 niet meer zo in een spelwereld gezogen. Zelf geen last gehad van bugs (nu bijna 20 uur op de klok) maar goed dat ze er mee bezig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 februari 2022 10:41
    @The_Stifmeister heerlijke game, vond deel 1 wel meer af en zowat bug vrij. Andere vraag heb je the wither 2 gespeeld, vond die zelf al heel goed alleen 3 ging open wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 februari 2022 11:01
    @The_Stifmeister gelukkig jij ook geen bugs ik ben ook echt nog niks tegen gekomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SaltyClaw

    • 23 februari 2022 10:49
    Ik ben op het punt waar ik net pas de glider heb. Wat ik heb gemerkt of het alleen in performance modus is weet ik niet. Als je dingen pakt uit kisten, dan knippert de gehele UI. Bij de rest ook? Of hoort dit? Verder vind ik het spel geweldig eruit zien, en het loopt verder ook best goed op de PS5 met performance modus. Er zal wel een verschil zijn met wat je ziet op het scherm met resolution vs performance, maar op het moment zie ik dat niet direct.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 23 februari 2022 10:55
    @SaltyClaw Bij mij knippert de UI niet als ik een kistje opendoe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 23 februari 2022 10:53
    Ik speel op een 55inch tv en ik moet zeggen dat de performance mode hier goed loopt, ja er is een klein beetje pop in , maar ik hoop dat ze het verbeteren zodat de resolutie op bepaalde plekken wat hoger is, want soms zit ik duidelijk op 1080P te spelen ipv 1800p.

    Verder stoor ik me er niet echt aan, wat een dijk van een game.
    Spijtig dat hij niet op de pc is, want deze game op een 3080 zou echt waanzinnig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 23 februari 2022 14:10
    50 uur inzitten was is dit toch een fantastische game! Gewoon puur genieten :)