Tijdens de Game Developers Conference heeft IGN de kans aangegrepen om een interview met de vice-president van Sales en Marketing voor Nintendo of America te houden. Hieruit zijn een aantal interessante zaken naar voren gekomen, met name over Nintendo's aankomende spelcomputer.

Natuurlijk werd er wederom even gesproken over de hardware specificaties van de Revolution. Nogmaals werd aangestipt dat het leveren van een krachtigere processor en mooie graphics, slechts het begin zou moeten zijn voor een nieuwe console. Voor Nintendo gaat het voornamelijk om het leveren van iets innovatiefs en intuïtiefs wat zowel door de hardcore als casual gamer zo opgepakt kan worden om plezier mee te beleven. Vooruitgang in technologie is zeker van groot belang, maar innovatie en het bereiken van alle mogelijke doelgroepen is nog belangrijker.

Over het langverwachte en nog steeds mysterieuze Mario 128, wist Reggie te vertellen dat de game getoond gaat worden op de E3. Dit zal echter eerder in videovorm in plaats van speelbare vorm zijn. Of de game voor GameCube of Revolution verschijnt, zal beantwoord worden tijdens diezelfde E3 show. Op deze manier begint het er echter een klein beetje op te lijken dat de volgende grote Mario platformgame gewoon zijn weg gaat vinden naar de Revolution, mogelijk als launchtitel.

De samenwerkingsverbanden die Nintendo onder andere was aangegaan met SEGA (F-Zero GX), Namco (Star Fox Assault en Donkey Konga) en EA (NBA Street V3 en Fight Night Round 2), zullen in de toekomst doorgezet worden aangezien men er in gelooft dat hier veel successen mee te behalen zijn. Op de E3 zal men nog meer van zulke samenwerkingen gaan belichten. Daarnaast zal Nintendo op dit evenement een aantal nieuwe dingen laten zien, waaronder enkele verrassingen en wil men naar voren brengen wat Nintendo de komende twaalf tot achttien maanden succesvol gaat maken. Men is van plan dit op een leuke en provocerende manier te presenteren.Reggie gaf toe dat Nintendo geen goed werk heeft gemaakt van online play op de GameCube. Voor hun toekomstige producten, waaronder de DS en Revolution, zal men zich echter volledig richten op draadloze mogelijkheden. Men is momenteel compleet toegewijd tot het creeëren van een community en de mogelijkheid om wereldwijd games tegen elkaar te kunnen spelen. Men gaat dit in de toekomst dan ook aggressief aanprijzen en tot ontwikkeling laten komen.

Dit jaar komen er een hoop games voor de DS die draadloze online mogelijkheden ondersteunen en de infrastructuur hiervoor kan ook als basis dienen voor de Revolution. Hierover zou Iwata meer duidelijkheid moeten gaan scheppen tijdens zijn speech op de GDC vandaag en ook weer tijdens de E3. Op de vraag of de opvolger van de GBA al in ontwikkeling is, wist Reginald Fils-Aime te vertellen dat men nog wel even te gaan heeft voordat deze op de markt verschijnt.

Nintendo is op dit moment druk in de weer met het ontwikkelen van development kits en tools voor de Revolution. Ze zijn onderweg en zullen zeker tijdig bij de belangrijkste ontwikkelaars en uitgevers terecht komen zodat er meteen vanaf het begin voldoende goede games ontwikkeld kunnen worden voor de console. Men wil de spelcomputer nog steeds tegelijk met de concurrentie op de markt zetten. Die concurrentie betreft in dit geval Sony, wat dus betekent dat de console ergens in 2006 verwacht mag worden.

De vice-president zei ook elke concurrent serieus te nemen, dus ook de PSP in het geval van de DS en GBA. Hij gaat ervan uit dat de PSP zeker het nodige marktaandeel weg zal snoepen aangezien Nintendo momenteel 90% daarvan in handen heeft en het dus alleen maar neerwaarts kan gaan. Hij gelooft wel dat er ruimte is voor twee spelers op de handheldmarkt en dat de producten van Sony en Nintendo dus prima naast elkaar kunnen bestaan.

Als laatste werd onthuld dat de nieuwe Pokémon game voor de GameCube een volwaardige RPG zal zijn in de trand van de Gameboy titels. Het gaat hier dus niet om een opvolger van Collosseum zoals velen aanvankelijk dachten. Het gehele interview kun je hier lezen.