Nieuws
Hollow Knight

Hollow Knight-uitbreiding Gods & Glory komt op 23 augustus

Ook een tweede soundtrack aangekondigd

Geschreven door Michel Musters op
De vierde en laatste content update voor Hollow Knight, Gods & Glory, verschijnt op 23 augustus.
Dat meldt ontwikkelaar Team Cherry op zijn website. Het moet de grootste content update voor de game tot nu toe worden. Er zitten onder andere nieuwe eindbazen, nieuwe muziek en nieuwe quests in. De update komt geheel gratis beschikbaar voor pc en Switch.


Daarnaast komt ook een tweede soundtrack van Hollow Knight uit, Gods & Nightmares, met muziek die sinds de release van de game is toegevoegd aan het spel. Naast dat hij op 9 augustus op team, iTunes en Spotify beschikbaar komt, verschijnt de soundtrack ook op vinyl via platenlabel Ghost Ramp.

Lees ook onze review van Hollow Knight, waarin Thijs de Metroidvania een 9,5 geeft.

Dit artikel delen:

Lees meer

Duncan Jones maakt film gebaseerd op Rogue Trooper Uncharted-fanfilm met Nathan Fillion als Nathan Drake uitgebracht
15

Reacties op: Hollow Knight-uitbreiding Gods & Glory komt op 23 augustus

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 17 juli 2018 08:50
    Wat een helden bij Team Cherry. Een fantastisch goede game voor nog geen €15 en daar nog gratis content voor uitbrengen ook. Respect.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mrakd

    • 17 juli 2018 08:51
    Relaxed! Ben nu net bijna klaar met de voorgaande content. Dus kan ik in één ram door met het nieuwe deel. Nadeel is wel dat ik aan de hartmedicatie blijf… wat een zenuwenspel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 juli 2018 09:57
    Ik heb de game opnieuw aangeschaft voor de Switch voor op vakantie. Deze is daar helaas te laat voor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 17 juli 2018 12:01
    Gisteren het spel uitgespeeld met 80% alles ontdekt, daar neem ik geen genoegen mee bij dit spel :)

    Ga mooi verder op laatste save voor de volle 100%

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 juli 2018 12:36
    @spreadthehate
    Je kan momenteel tot 107% gaan :)
    Zit zelf nu rond 92-94%

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 17 juli 2018 13:02
    @Gamegod Ik bleef hangen op 99% aaargh! Maar dat was nog voor de nieuwe content.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 juli 2018 15:02
    @Baukereg slapeloze nachten dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 17 juli 2018 19:38
    Ik ben helemaal niet zo van de platformers/sidescrollers. maar ik zie dat mensen vrijwel altijd enthousiast zijn over hollow knight.
    Is het een game die men toch kan waarderen als men voor de rest niets heeft met soort gelijke games?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 17 juli 2018 19:46
    @xtclunatic Waarschijnlijk niet. De meest hardcore platforming is echter optioneel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 17 juli 2018 22:10
    @xtclunatic
    Ik kan je aanraden om een aantal reviews van verschillende mensen te bekijken om een goed beeld te kijken.
    Sommige mensen (zoals Baukereg en ik) zijn helemaal lyrisch over dit spel maar er zijn ook genoeg mensen die het helemaal niets vinden.
    Ik kan https://www.youtube.com/watch?v=PJTZYXl6ApY aanraden als review van iemand die het niet leuk vond.

    De combat is moeilijk (soms tot frustratie toe)
    Er is VEEL backtracking en sommige platform gedeeltes zijn gewoon evil (dat is meestal wel voor extra/bonus items).
    De algemene sfeer van de game heeft ook zijn plus en min punten (sommige vinden het te eentonig/ te weinig kleur terwijl anderen er helemaal gek op zijn).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 18 juli 2018 09:56
    @xtclunatic
    Ik ook niet maar ik vind deze game geweldig. Ik zou het gewoon proberen, kost maar 15 euro. Hoewel ik uiteraard niet in je portemonnee kan kijken verlies je niet heel veel geld mocht je er niks aan vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 18 juli 2018 11:00
    @xtclunatic Ik zou zeggen dat Hollow Knight een vrij moeilijke metroidvania is die je weinig aan het handje houdt. Als beginner zou ik eerder voor Headlander of good old Super Metroid gaan. Vervolgens de wat diepere games zoals Hollow Knight, Ori, en Axium Verge pas meepakken.

    Als je wel van Dark Souls houdt en die game niet gelijk hebt opgegeven zul je zeker weten uit Hollow Knight komen. Het gebrek aan direction in Hollow Knight zul je waarschijnlijk zelfs direct kunnen waarderen. Hollow Knight zoals iedereen die hem gespeeld heeft zal beamen een hele goede en diepe game, maar behoorlijk hardcore.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 18 juli 2018 11:36
    @Arrahant Dan voeg ik nog Guacamelee toe aan dit mooie lijstje. Ook een erg goede game in dit genre.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 18 juli 2018 12:03
    @Arrahant

    In mijn geval niet mee eens :)
    Speel dit soort games echt nooit, ben meer van de shooters en walking sims. De eerste paar uur in Hollow Knight zijn pittig, tot je het onder de knie begint te krijgen en je betere charms hebt. Daarna zijn alleen de boss fights en sommige dungeons nog pittig. Volhouden is wat je moet doen in dit spel, niet opgeven :p

    Heb al meerdere malen een boss fight sessie van bijna 2 uur gehad (ik moest en zou hem verslaan) zwaar underpowered maar toch winnen door vol te houden. Geweldige game dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 18 juli 2018 21:09