De Harry Potter-game komt op 10 februari 2023 op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc uit. In eerste instantie was het de bedoeling dat de PS4- en Xbox One-versies ook op die dag zouden verschijnen, maar die versies zijn nu uitgesteld naar 4 april. Van de Switch-versie was al bekend dat hij later uitkwam; dat wordt nu 25 juli.
Spelers besturen in Hogwarts Legacy een vijfdejaars student van Zweinstein. Men verkent de school en de wereld er omheen, leert toverspreuken, brouwt toverdrankjes en vliegt op een bezemsteel. De game speelt zich rond 1800 af, dus personages uit de boeken en films zijn er nauwelijks, op wat cameo's na.
Gisteren werd aangekondigd dat er vanavond een nieuwe gameplay showcase rondom de game wordt gehouden. Deze is om 19:00 uur Nederlandse tijd te zien.
Reacties op: Hogwarts Legacy verschijnt later op PS4, Xbox One en Nintendo Switch
Ziminar
Ik heb de game niet erg gevolgd, maar had het niet leuker geweest als je als eerstejaars zou beginnen? Nu zul je al flink wat kennis hebben van magie als vijfdejaars of betekent dat dat je ook op een gegeven moment van school gaat en daarbuiten verder kunt?
Is daar al iets meer over bekend?
wazp
Dokter Caspari
alex201
Iconic
Ze passen de versie die ze voor de krachtigere apparaten hebben gemaakt later gewoon aan voor de Switch! Daarom komt ie ook een stuk later uit dus niks aan de hand!
wazp
smoothy101
Dit noemen we dan even de "Base" versie.
Dan is er een team dat specefiek werkt aan de ports voor PS4/XBox One
Dit gebruikt de base als start en zal dan waarschijnlijk bijvoorbeeld de texture resoluties verlagen en de render distance flink inkorten zodat het kan draaien op de oudere consoles ook nog goed te doen.
Dan komt het laatste team het Switch team, deze hebben het echt het aller zwaarst. Hun gebruiken waarschijnlijk alleen de code van de base game maar de assets zullen hiervoor voor een groot deel opnieuw opgebouwd moeten worden willen ze de game native op switch draaien. Als ze dat niet doen haalt de switch nog geen FPS van 15….
Dus ja het is puur de optimalisatie die zo lang duurt en dat is ook echt een uitdaging om zo'n game native op de switch te laten draaien met een fatsoenlijke framerate.
wazp
Ardyn
Er zijn zeker concessies die gemaakt moeten worden, maar dat zou er evengoed zijn als het niet naar de Switch kwam en wel naar PS4, XONE en (in mindere mate) PC.
De SSD kan namelijk heel veel leuke dingen, die nu gewoonweg niet kunnen om de vele concessies. Ratchet & Clank Rift Apart zou bijvoorbeeld niet kunnen draaien op de PS4.
Maar vooral het ontwikkelen van een levendige wereld, waarin veel data in een snel tempo verwerkt moet kunnen worden, is een concessie die veel games nu moeten maken om ook op last-gen platforms uit te komen. + low-spec PCs.