Nieuws

Hogwarts Legacy komt deze feestdagen uit

Uitgebreide gameplay van het spel getoond

Geschreven door Michel Musters op
De Harry Potter-game Hogwarts Legacy verschijnt deze feestdagen.

Dat werd tijdens een State of Play-uitzending gemeld. Een precieze releasedatum is er nog niet. Eerder gingen er geruchten dat de game op 6 september verschijnt. Ook is duidelijk dat de game naar pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One komt.

De uitzending duurde ongeveer twintig minuten, waarvan een aanzienlijk gedeelte gameplay van de PlayStation 5-versie van het spel besloeg. Zo werd Zweinstein uitgebreid getoond, alsmede de rest van de spelwereld, de studenten en de vreemde wezens die er leven.

Spelers besturen in Hogwarts Legacy een vijfdejaars student van Zweinstein. Men verkent de school en de wereld er omheen, leert toverspreuken, brouwt toverdrankjes en vliegt op een bezemsteel. De game speelt zich rond 1800 af, dus personages uit de boeken en films zijn er nauwelijks, op wat cameo's na.

Vorig jaar vertrok de producent van de game, Troy Leavitt, bij Avalanche Software.

Het gameplaysegment en de volledige State of Play-uitzending zijn hieronder te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dragon Age-maker David Gaider toont teaser van rpg-musical Stray Gods M1 Ultra-chip van Apple blijkt toch niet sneller dan RTX 3090
27

Reacties op: Hogwarts Legacy komt deze feestdagen uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ardyn

    • 17 maart 2022 22:33
    Toch Black Friday periode dus… ach, is niet heel erg, want alles-ALLES aan deze game is wat ik wil.
    Behalve de zorg over microtransacties… ik zag timers staan, soms wel van een half uur… met de optie "interact"… daarnaast ook verschillende munteenheden (al is dit ook in de lore zo, of course).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 17 maart 2022 22:36
    @Ardyn Waren dat niet de timers van de potions? Volgens mij zeiden ze dat je daarmee tijdelijk jezelf kon buffen.

    Ziet er verder geweldig uit, kan niet wachten op de release. Had gehoopt op de zomer maar Harry Potter hoort uiteraard eind van t jaar uit te komen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 17 maart 2022 22:36
    @Ardyn Waren dat niet de timers van de potions? Volgens mij zeiden ze dat je daarmee tijdelijk jezelf kon buffen.

    Ziet er verder geweldig uit, kan niet wachten op de release. Had gehoopt op de zomer maar Harry Potter hoort uiteraard eind van t jaar uit te komen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 18 maart 2022 15:44
    @Zut
    Klopt, het zijn buffers. Net als de Orcs in Shadow of War… van dezelfde uitgever…
    Daarom krijg ik er behoorlijk veel kriebels van. Verder ziet de game er overigens fantastisch uit inderdaad.
    Ik hoop voor release alleen nog conversaties te zien en de eventuele mogelijkheid om zelf te kiezen + meer personages/companions. Drie zijn er op dit moment een beetje weinig, het zullen er vast wel meer zijn… persoonlijk hoop ik op acht individuen: Van ieder huis twee, eentje per geslacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 18 maart 2022 10:56
    @Ardyn Ze hebben blijkbaar al via Twitter aangegeven dat er geen Microtransactions in zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 18 maart 2022 15:41
    @Grimes
    Ah ja, het is nu duidelijk gemaakt inderdaad. Fijn dat je het hebt gemeld. :)
    Dan vind ik het persoonlijk wel vreemd dat er timers zijn van zoveel minuten. Ach ja, we zullen het zien als de game er is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 18 maart 2022 17:38
    @Ardyn Die timers zijn gewoon timers van de potions die je hebt gebruikt. Zelfde als hoe een Repel of iets werkt in Pokemon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 18 maart 2022 22:34
    @Grimes
    Nee, die timer is de tijdsduur die nodig is om iets te maken/te brouwen. Soms wel van een half uur, real-time.
    Ik game persoonlijk niet veel, of lang, achter elkaar. Dus voor mij zijn dit soort timers sowieso vrij teleurstellend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 17 maart 2022 22:44
    Ik ben geen fan van Harry Potter. Maar dit ziet er wel echt super gaaf uit. Wel echt het type spel waar ik het meest van hou. Denk dat deze wel day one wordt voor mij. Drukke periode wordt zo aan het einde van het jaar. Gotham knights for spoken starfield en hogwarts. En dan moeten bijv God of war avatar en gollum nog een datum krijgen. Arme portemonnee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 maart 2022 22:46
    Grafisch wisselvallig. Het sneeuw gedeelte was grafisch echt matig. Maar dat komt echt door de last gen. Ik snap dat ze die niet laten vallen maar het gaat echt nodig zijn gezien de beperkingen die het met zich meebrengt. En verder de lipsync was echt niet best. Dus nog werk aan de winkel. Ik denk een november release want in oktober komt Gotham knights al uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 17 maart 2022 22:59
    Dit gaat zeker een pre-order worden. Van mij mogen ze wel meer van dit soort open wereld games maken ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 18 maart 2022 13:18
    @Ryme stop alsjeblieft met pre-orderen. We kennen allemaal het drama genaamd Cyberpunk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 21 maart 2022 14:40
    @Tinus Tussengas-1 Lol, dat bepaal ik altijd zelf nog wel. Heb ook nooit spijt gehad van een pre-order.

    Ik heb Cyberpunk dan ook niet ge-pre-ordered. Alle alarmbellen gingen al af toen ze geen beelden lieten zien van de last console

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Saria282

    • 18 maart 2022 09:03
    Kan niet wachten op deze game. Alleen wel jammer dat je begint in je vijfde school jaar dus na de sorteer hoed maak je even wat sprongen in de tijd? Dat is niet echt logisch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nuage

    • 18 maart 2022 09:10
    @Saria282 Nee, het hoofdpersonage komt pas in het vijfde jaar aan op Hogwarts.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 18 maart 2022 10:14
    Ziet er top uit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 18 maart 2022 10:20
    Wow!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 18 maart 2022 10:20
    Ik voorzie nog een uitstel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 18 maart 2022 12:47
    @Snoop213 Ik hoop het niet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 18 maart 2022 12:53
    @Grimes Als het de kwaliteit ten goede komt is er niks mis met een uitstel.