Sommige zijn er sceptisch over, sommige helemaal lyrisch. Global Operations is een game die tot nu toe gemengde reacties reacties met zich meebracht en velen wachten dan ook met spanning totdat de game eindelijk uitkomt. Want zal het dan toch de CS-killer worden of verdwijnt het snel onder een stoflaag?

Ook CaVG wilde meer weten over de game en nam een twee delig interview af met Chris Mair, lead designer bij Barking Studios. Hieronder een van de interessantere vragen die dieper ingaat op de missies. Wil je meer surf dan naar CaVGCan you give us some idea of what to expect from these missions - where they are set etc? Chris: There's one set in Quebec, Canada, which is a VIP mission. Both teams are trying to take one VIP to two different locations. There's one set in Chechnya where Chechnyan rebels are up in the mountains and they're trying to protect their leader and the Russian army is trying to finish them off and get the leader. There's one set in Lima, Peru where there's an ambassador's residence that has hostages being held in it and so Lima Special Ops guys have to come in and rescue them. Then there's a mission in Argentina in a museum which is like a thievery mission. A mercenary thief group is coming in to try and steal an artefact and the police group's caught wind of this and they're trying to stop them. Ik ben zelf erg benieuwd naar deze game alhoewel CS me nog altijd weet te boeien. Wil trouwens graag beginnen bij het begin surf dan hier heen voor het eerste deel van het interview dat dieper in gaat op de geschiedenis achter Global Operations.