Nieuws
High On Life

High on Life is op dit moment populairste game op Xbox Game Pass

Humoristische shooter is groot succes

Geschreven door Michel Musters op
High on Life is op moment van schrijven de populairste game op Xbox Game Pass voor consoles en pc.

Dat blijkt uit informatie afkomstig van de officiële website. Het spel heeft daarmee Minecraft, dat meestal op de nummer één positie staat, ingehaald. Overigens is ook Star Wars: The Skywalker Saga op dit moment populairder dan Minecraft, maar High on Life staat bovenaan.

Natuurlijk is High on Life nog maar sinds kort verkrijgbaar, maar dan nog is het een opvallende prestatie voor een compleet nieuwe IP. De game was eerder deze week ook al het bestverkochte product op Steam, met uitzondering van de Steam Deck. Het was daardoor populairder dan spellen als Fifa 23 en Call of Duty: Modern Warfare 2.

High on Life kwam afgelopen week uit en is ontwikkeld door het team van Justin Roiland - de maker van Rick & Morty. De first-person shooter draait om een student die een pratend geweer gebruikt om de aarde tegen een buitenaardse invasie te beschermen.

De aliens willen mensen als een nieuwe drug gebruiken. Spelers verzamelen gedurende het spel upgrades en meer pratende geweren om de buitenaardse wezens mee te vernietigen. Tijdens het spel geven deze pratende geweren feedback en hun eigen kijk op de situatie.

High on Life is verkrijgbaar op Xbox Series X en S, Steam, Epic Games Show en Xbox Game Pass.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gameplayproducent God of War Ragnarök aan de slag bij Nintendo Sifu komt in maart naar Xbox en Steam
45

Reacties op: High on Life is op dit moment populairste game op Xbox Game Pass

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • GangstaLean

    • 20 december 2022 16:42
    Verdiend, toffe game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -marco-

    • 20 december 2022 17:24
    Jammer van de bugs, daardoor nog onspeelbaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dealer X

    • 20 december 2022 17:35
    @-marco- in welk universum??? De game speelt vloeiend en prima!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -marco-

    • 20 december 2022 18:00
    @Dealer X Stemmen vallen weg. In het begin van de game al. Toch wel essentieel voor deze game lijkt me

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 december 2022 18:53
    @-marco- bij mij zijn er geen stemmen weg gevallen. En ook nog geen bugs mee gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -marco-

    • 20 december 2022 18:57
    @hulstpower Ik verzin het niet, merkwaardig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 december 2022 19:00
    @-marco- dat zeg ik niet toch, zeg alleen dat ik het niet mee gemaakt heb. Heb je hem in Quick resume staan misschien even afsluiten en kijken voor update.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -marco-

    • 20 december 2022 22:56
    @hulstpower Nope, vandaag voor het eerst opgestart ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 december 2022 09:21
    @-marco- ok dan weet ik het niet, heb het probleem gelukkig nog niet gehad

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 21 december 2022 07:03
    @-marco- heb dit om eerlijk te zijn ook nog niet meegemaakt vooralsnog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 20 december 2022 21:55
    @-marco- ik heb ook meerdere bugs ondervonden, o.a. door platformen vallen, vijanden die zomaar verdwenen of juist niet verschenen bij een objective, vast komen zitten in de omgeving, 2 achievements die niet ontgrendelen en het spel sloot zich af tijdens de laatste missies. Had aanvankelijk ook slowdown, maar dat was bij mij opgelost na een patch. De andere problemen niet. Heb de game wel volledig uitgespeeld en me ermee vermaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dealer X

    • 20 december 2022 17:35
    Geweldige game. Als je van harde humor of domme humor houdt. Dan is het een must!

    Top game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 20 december 2022 19:15
    Verdiend! Hele toffe game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 20 december 2022 19:25
    De game scoort niet zo heel hoog op metacritic, toch een matige game. Lijkt wel een soort trend bij gamepass in tegenstelling tot nieuwe releases van Sony of partijen waarin Sony een rol speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 december 2022 20:14
    @Liquidshake In het land der blinden…..:)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 december 2022 10:34
    @Messtranor Sorry, misplaatste humor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 21 december 2022 11:16
    @Ziminar
    'Misschien kunnen jullie niet zo positief zijn over iets van XBox om die jongen te sparen, het is immers bijna kerst.'

    Hier moest ik hardop om lachen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 december 2022 15:37
    @Ziminar HAHAHAHA. Meen je dit nou serieus? Ik heb al dagen niet meer gereageerd. En ben altijd neutraal in mijn reacties. En ben ook regelmatig kritisch op Sony. Volgens mij verwar je mij met iemand anders. Of ben je al zo paranoide dat je iedere kritiek op jouw heilige systeempje aan dezelfde persoon toeschrijft?
    Want dan ben je best een triest mannetje. Het is vooral tekenend dat jij altijd zo reageert als iemand kritiek heeft op de heilige groene X. Maar goed zelfkennis is je volgens mij vreemd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 december 2022 15:48

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 december 2022 15:52
    @Ziminar Daar wordt het niet anders van. Je loopt gewoon uit je nek te lullen. Je beticht mij van een bepaald gedrag op een manier die juist laat zien dat jij meer dat gedrag vertoond dan ik.
    Nu snel een knipoogje alsof t maar een grapje was is je er een beetje goedkoop vanaf maken.
    Leer eerst zelf eens tegen kritiek te kunnen voordat je een ander daar van gaat beschuldigen.
    Gewoon eens ophouden direct met de "fanboy van de tegenpartij" kaart te gaan gooien als iemand een keertje kritiek heeft op iets. Klein kind.