Nieuws
Hideo Kojima

Hideo Kojima wil na zijn dood als AI blijven werken aan projecten

Op een of andere manier past dat wel bij de excentrieke ontwikkelaar

Geschreven door Michel Musters op
Death Stranding- en Metal Gear-bedenker Hideo Kojima ziet het wel zitten om na zijn dood als AI door te gaan.

Dat meldt hij in een interview met IGN. Hij werd daar gevraagd wat voor filosofieën hij wil dat Kojima Productions aanhoudt nadat hij ooit is gestorven.

"Ik blijf leiden zolang ik besta, en het enige dat van belang is, is dat onze oorsprong intact blijft gehouden op het gebied van creatie. Maar wet je, ik verander waarschijnlijk in kunstmatige intelligentie en blijf zo aanwezig. Je moet op verschillende manieren worden gesimuleerd als je nieuwe dingen wil blijven maken, dus ik stel mij voor dat ik met anderen blijf samenwerken en nieuwe dingen ervaar, zelfs als ik een AI ben."

Kojima werkt op dit moment aan Death Stranding 2 - dat mogelijk in 2024 uitkomt op PlayStation 5 - en minstens één andere game. Ook wordt er een film gebaseerd op Death Stranding gemaakt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Yuji Naka formeel aangeklaagd vanwege handel met voorkennis Zelda: Tears of the Kingdom heeft onlinefunctionaliteiten
61

Reacties op: Hideo Kojima wil na zijn dood als AI blijven werken aan projecten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Iconic

    • 29 december 2022 09:05
    Het is en blijft een rare knakker!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 29 december 2022 09:12
    Koekoek

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 29 december 2022 09:30
    Ietsie een godcomplex heeft deze man wel. Krijg hier een beetje een 'ik laat mijzelf als AI achter want de wereld kan niet zonder mij' gevoel bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 december 2022 09:38
    Een man als Hideo Kojima gun ik dat wel om na z'n dood op een of andere manier nog door te kunnen gaan.

    Wat ik naast dat hij (imho) goede games maakt zo mooi aan hem vind, is dat hij de mensen waarmee hij samen werkt altijd de credits geeft die ze verdienen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 29 december 2022 09:42
    @coola

    Jij zou zijn poep nog opeten denk ik!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 29 december 2022 10:22
    @Iconic Ben nu wel benieuwd of dat van hem daadwerkelijk anders zou smaken ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 29 december 2022 10:23
    @Jorn6810

    Van zo'n geweldig genie en meesterbrein vast wel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 december 2022 10:45
    @Iconic

    Triest. Omdat je het niet kan hebben dat ik Hideo Kojima geweldig vind ga je het maar op de man afspelen. Valt eigenlijk wel in de zelfde categorie als iemand een leeghoofd noemen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 29 december 2022 10:47
    @coola

    Dat komt door die overdreven bewoordingen die je ALTIJD gebruikt! Dat komt echt zo cringy over!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 december 2022 11:22
    @Iconic

    Niks fout en niks mis aan gebruik maken van superlatieven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 29 december 2022 11:44
    @coola

    In sommige situaties wel maar dat zie jij blijkbaar niet in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 29 december 2022 14:27
    @coola hou op man, haal ook gelijk de H uit jouw afkorting want jij bent alles behalve dat, iemand die non-stop de termen geniaal gebruikt is alles behalve h.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 30 december 2022 10:34
    @san5324

    ???

    Je bedoeld dat ik in mijn bio zeg dat ik een Hardcore gamer ben?

    Nah die H hoeft niet weg die staat daar juist perfect.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 30 december 2022 13:11
    @coola je zegt telkens dat jouw mening humble is, dat is hij niet .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 30 december 2022 13:21
    @san5324

    Oh mijn mening is zeer zeker humble.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 29 december 2022 13:40
    @Iconic Beetje flauwe en onsmakelijke opmerking Iconic. Je had ook gewoon niet hoeven reageren. Je hebt vast ook wel een liefhebberij of bent favoriet van iets. Dan vindt je het denk ik ook niet leuk als dat op niet nettte manier onderuit geschoffeld word. Ben je het niet eens met een artikel of persoon, gebruik dan redelijke argumenten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 29 december 2022 13:45
    @gamerlezer

    Lees de rest van de reacties hier even dan snap je waarom ik dat zei!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 29 december 2022 11:43
    @coola maar jij en Kojima verschillen op bepaalde vlakken ook niet zo gek veel.

    Kojima blijft hele bossen veren in eigen reet steken, omdat hij zichzelf behoorlijk briliant vindt. Maar heeft ondanks zijn ongeevenaarde intelligentie kennelijk niet door dat mensen dit inmiddels tenenkrommend en vrij lachwekkend vinden. Mensen houden vaak van bescheidenheid, deze man heeft helaas nog nooit van het woord gehoord.

    En jij (in paralel) blijft maar overdreven positief, kontelikkerig en fanboyachtig reageren op berichten omtrent Ubi, Square en Kojima, en ook TW3 moet altijd even de grond in geboord worden wanneer de mogelijkheid zich hiertoe aandient. Maar net als Kojima heb je kennelijk niet door dat mensen dit liedje inmiddels wel een beetje kennen en wat zat zijn. Iedereen hier (inclusief ik) gunt jou het plezier dat je beleefd aan al het bovenstaande. Echt, ik wilde dat ikzelf dit enthousiasme nog in mij had. Maar mensen zijn wel klaar met het kontenlikken en de repetitive comments. En net als Kojima lijk jij hier wat blind voor te zijn, of het kan jullie allebei een bal jeuken wat anderen vinden. Dit is in principe een prima houding, maar soms is het ook goed om toch te luisteren.

    Bespaar me trouwens de reactie 'ik mag zeggen wat ik wil, en als dit niet mag doen doe ik het juist. Want ik ben graag rebels en niemand zegt mij wat ik mag en niet mag.' Want ook die reactie ken ik helaas inmiddels.

    Ik mag je graag Meta, maar bovenstaande blijft helaas wel de reden dat je keer op keer in de ellende belandt. Doe er mee wat je wilt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 29 december 2022 11:46
    @Dokter Caspari

    Amen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xevulutionx

    • 29 december 2022 13:08
    @Dokter Caspari
    haha tja ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak precies om die reden artikelen op zoek om te kijken of coola precies zo'n soort reeactie heeft geplaatst over 1 van die bedrijven (incl Sony) of Kojima. Het bizarre is dat ik vaak exact het tegenovergestelde vind bij zaken waarin hij juist extra weet te benadrukken dat iets zo volkomen logisch en volkomen begrijpelijk zijn. Ik reageer zelf alleen niet zo vaak meer en discussies ga ik al helemaal niet meer uitgebreid aan.