'Wii U-controller bruikbaar in dezelfde kamer als console'  

De Wii U-controller is ontworpen om te gebruiken in dezelfde ruimte als de spelcomputer en televisie. Dat zegt Shigeru Miyamoto, senior managing director bij Nintendo, tegen Kotaku. Kotaku vroeg de legendarische gamemaker of het mogelijk zou zijn om met de Wii U in de slaapkamer te spelen, als de spelcomputer in de woonkamer staat. "Zonder erop in te gaan of het wel of niet fysiek mogelijk is om het apparaat door je hele huis te gebruiken, het apparaat is ervoor ontworpen om te gebruiken in dezelfde ruimte als de televisie [en de spelcomputer]. Ze zijn ontworpen om met elkaar te werken."

'Electronic Arts gaat PopCap kopen voor een miljard'  

Verschillende bronnen hebben tegenover website Techcrunch verklaard dat uitgever Electronic Arts PopCap Games voor een bedrag van circa één miljard dollar wil overnemen. PopCap Games maakt volgens schattingen jaarlijks tussen de honderd en honderdvijfitg miljoen dollar winst en is bekend van games als Plants vs. Zombies, Peggle en Bejeweled: games die zeer populair zijn op mobiele en sociale platformen. Dit zijn twee groeimarkten waarin Electronic Arts verder wil uitbreiden. Zo nam het bedrijf in 2009 Playfish over voor 200 miljoen euro, een bedrijf dat zich richt op het ontwikkelen van webgames.

Portal 2 verkoopt 3 miljoen keer  

Portal 2 is ruim 3 miljoen keer verkocht. Dat heeft Gabe Newell, medeoprichter van Valve, bekendgemaakt tijdens de Games of Change-persconferentie in New York. Portal 2 is onderdeel van het Half-Life-universum. De puzzelgame speelt zich honderden jaren na het eerste deel af, kort na de gebeurtenissen in Half-Life 2. Wederom speelt de game zich af in het laboratorium van Aperture Science, dat inmiddels is aangetast door de natuur. Hier moet de speler als Chell, die lange tijd kunstmatig in slaap is gehouden, allerlei puzzels oplossen om langs verschillende gebieden te komen.

Sony: 'PSP bood niet meer dan mooie plaatjes'  

Volgens Shuhei Yoshida heeft de PlayStation Portable uiteindelijk niet veel meer dan alleen mooie plaatjes geboden. Dat zegt de directeur van Sony Computer Entertainment Worldwide Studios in een interview met Kotaku. "We waren te tevreden over onszelf, toen we PlayStation 2-achtige ervaringen draagbaar maakten. We gingen niet veel verder", aldus Yoshida. "De eerste paar jaar waren geweldig. Mensen waren enthousiast toen ze 3D-games onderweg konden spelen, maar na een paar jaar raakten de mensen gewend aan de mooie plaatjes." Volgens Yoshida bood de PSP weinig unieks; de PS2 en PS3 boden al meer dankzij de grote TV en de twee analoge sticks op de controller.

Microsoft: 'PSN-hack is slecht voor de industrie'  

Xbox COO Dennis Durkin zegt dat het slecht is voor de game-industrie dat het PlayStation Network slachtoffer was van een grootschalige hack-aanval. Die uitspraak deed hij in een interview met IndustryGamers. "Het is slecht voor de industrie dat Sony dit is overkomen. Het is heel, heel slecht. Het is heel erg schadelijk", zegt Durkin. "We wensen zoiets niemand toe en je hebt ook gezien dat we behoorlijk stil zijn geweest over dit onderwerp, omdat we niet de schijn willen opwekken dat we voordeel willen halen uit de situatie van een ander. Dat zit niet in ons DNA."