Gisteren hadden we al via een anonieme bron te horen gekregen dat de nieuwe Command & Conquer game 'Generals' zou gaan heten, iets wat enkele uren terug officieel is bevestigd in een uitgebreid rapport op GameSpot.com

Met 'Generals' heeft Westwood het 2D tijdperk achter zich gelaten, iets waarvoor (volgens een gesprek dat Gamers.nl had met Westwood's Louis Castle) een volledig nieuwe 3D engine is ontworpen. Geen game gebaseerd op de engine van Dune Emperor dus!

Command & Conquer: Generals speelt zich 20 jaar in de toekomst af en geeft je de leiding over 2 grootmachten en één kleinere partij: de VS, China en een terroristische organisatie genaamd 'The Global Liberation Army'. Een echte verhaallijn is er helaas nog niet bekend gemaakt, al zal 'Generals' totaal los staan van de andere C&C delen.

Het spel is in ontwikkeling bij Electronic Arts Pacific (voormalig 2de studio Westwood) en staat onder leiding van Mark Skaggs, de persoon die eerder al Red Alert 2 voor Westwood produceerde. Skaggs is een zeer gerespecteerde naam in de RTS wereld die zeker de nodige vernieuwing zal kunnen brengen in het C&C genre.

Vluchtig is er nog even vermeld dat het team van Skaggs oorspronkelijk zou werken aan Tiberium Twilight, maar dat deze uiteindelijk is geschrapt. In een ander deel van het interview lees je dat een derde deel in het Red Alert universum een logische stap zou zijn, maar dat het Skaggs team er op dat moment geen inspiratie toe had.

Louis Castle wist ons echter te vertellen dat de 2de nieuwe C&C titel een nieuw deel in de bestaande reeks zou zijn.

Is de 2de Westwood 3D RTS dan Red Alert 3?

We zullen zien, al zijn wij voorlopig nog wel zoet met het nieuwe materiaal van Generals.

PS. voor een erg indrukwekkend 'Generals' renderfilmpje surf je naar het vijfde hoofdstuk van dit uitgebreide rapport.