Nieuws
Hellblade: Sanua's Sacrifice

Hellblade: Senua's Sacrifice krijgt vr-versie

Komt naar Oculus Rift en HTC Vive

Geschreven door Michel Musters op
Hellblade: Senua's Sacrifice krijgt een vr-versie voor Oculus Rift en HTC Vive.
Hellblade: Senua's Sacrifice VR Edition verschijnt op 31 juli. Mensen die de game al op Steam hebben gekocht (of in de toekomst kopen) ontvangen deze vr-versie gratis. Vooralsnog is nog geen versie voor PlayStation VR aangekondigd.


Hellblade was jaren in ontwikkeling bij Ninja Theory, de studio achter games als DmC: Devil May Cry en Heavenly Sword. Op E3 werd aangekondigd dat de studio gekocht is door Microsoft.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Adaptive Controller komt in toegankelijke verpakking No Man's Sky Next-update met grote hoeveelheid veranderingen uitgebracht
9

Reacties op: Hellblade: Senua's Sacrifice krijgt vr-versie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • GoRightAhead

    • 26 juli 2018 09:04
    Deze versie wil ik graag spelen op psvr. Het zelfde heb ik met meer games zoals Prey en Alien Isolation bijvoorbeeld. Dit moet gewoon naar vr komen. Ik hoop dat ze genoeg instal base hebben om een port te kunnen rechtvaardigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 26 juli 2018 10:43
    @GoRightAhead En dan te bedenken dat Alien Isolation al een prototype VR in zich heeft zitten, zou helemaal niet heel veel werk zijn om dat de finaliseren. Aangezien ze toch al verschillende betaalde DLC's hadden, zouden ze de VR addition nog wel voor 5 euro ofzo kunnen verkopen, weet zeker dat een HOOP VR gebruikers deze zouden kopen, want de Alien Isolation VR demo was shitpants scary in vergelijking met de gewonen monitor versie, en dat kwam dus puur door de echte immersie die VR met zich meebrengt (want verder zat er geen verschil tussen).

    Wel is het zo dat deze Hellblade VR toevoeging dus niet 1st person view is, en de motion controllers niet ondersteund worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RidgeRazor

    • 26 juli 2018 10:45
    @GoRightAhead

    "Dit moet gewoon naar vr komen."
    Over 5 dagen, dus.

    Verder is de kans zeer klein dat deze VR versie ook naar PSVR komt. Als je de video hebt gezien, hoor je dat de aanbevolen videokaart een GTX 1080 is. Voor de PSVR zal het denk ik niet haalbaar zijn om de game op steady 90 fps te laten draaien. Daarnaast kun je in het artikel lezen dat de studio achter Hellblade gekocht is door Microsoft, wat een PSVR versie nog verder verkleind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 26 juli 2018 13:00
    @RidgeRazor
    Nee die had ik niet gezien. Niet echt bij stilgestaan dat vr zoveel rekenkracht kost. Overigens raak ik wel veel meer ingeleeft in vr net zoals SuperDre zegt over Alien. Super scherpe beelden zijn daarbij niet vereist voor mij als de besturing en gameplay maar in orde is. Ik geef je ook gelijk dat de kans op een psvr versie klein is door de overname van MS. Toch blijf ik hopen :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RidgeRazor

    • 26 juli 2018 15:34
    @GoRightAhead

    Grafisch hoeft het inderdaad niet super scherp te zijn, maar die 90 fps helpen vooral tegen misselijkheid en een chaotisch visueel zootje. Het liefste zie ik ook de games gedeeld en de software volledig open source. Helaas, maar begrijpelijk, is dat niet mogelijk door techniek, businessplannen en verdienmodellen. Verder zou het toch erg tof en interessant zijn als zo'n game op PSVR uitkomt. PSVR is dan misschien niet de beste VR hardware, het helpt - samen met mobiele VR - wel voor grotere adaptatie. En dat juich ik alleen maar toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 26 juli 2018 16:11
    @RidgeRazor
    Blijf hopen. Ms heeft van alle bedrijven de meeste open-source software geschreven het afgelopen jaar. Ik zie games ook wel die kant opgaan ergens in de toekomst.

    It`s not your daddies Microsoft anymore

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 27 juli 2018 00:47
    @RidgeRazor probleem van motionsickness bij de meeste is vaak meer omdat men de headset gewoon niet goed afstelt, correcte ipd en goede focus is belangrijker dan 90 fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 26 juli 2018 11:59
    Jaaaaaaaa. Ik ben hier heeeel blij mee ;).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Da_Doctor

    • 26 juli 2018 22:16
    is voor dit spel ook wel nodig, als gewoon pc game was het niet veel bijzonders

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.