Nieuws

Heavy Rain en Beyond: Two Souls komen naar de PlayStation 4

Als een bundel

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
De adventuregames Heavy Rain en Beyond: Two Souls komen allebei naar de PlayStation 4. Sony maakte dit vandaag bekend op zijn PlayStation-blog.

De games van ontwikkelaar Quantic Dreams verschijnen, alleen in Europa, zowel digitaal als fysiek in een bundel en daarnaast digitaal ook los. Heavy Rain verscheen in 2010 voor de PlayStation 3. Beyond: Two Souls volgde in 2013 ook voor de PS3.

Een releasedatum en beelden van de games zijn nog niet beschikbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe interface voor Xbox One aangekondigd Update: Shenmue 3 gaat Kickstarter op, funding behaald
19

Reacties op: Heavy Rain en Beyond: Two Souls komen naar de PlayStation 4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • CroniC

    • 16 juni 2015 14:47
    Word die her-uitgaves wel een beetje zat.
    Kunnen ze niets nieuws programmeren?

    Geld trouwens ook voor het xbox kamp.

    Teveel remakes als je het mij vraagt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 juni 2015 15:04
    Die remasters brengen geld in het laatje voor nieuwe games. Gewoon niet kopen als je ze niet hebben wilt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 16 juni 2015 15:06
    Alsof de remakes net zoveel tijd kosten om te maken als een nieuw spel, en alsof dezelfde mensen werken aan een remake als aan een nieuw spel.
    Het een sluit het ander dus niet uit.

    Niet te vergeten de toch best vele mensen die een spel wel op hun lijst hebben staan om te kopen maar om wat voor reden dan ook daar nog niet aan toe gekomen zijn. Dan is dit toch een mooiere uitgave.

    Teveel gezeur over remakes als je het mij vraagt. Je hoeft het niet te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WijvanWCeend

    • 16 juni 2015 15:20
    Ik heb heavy rain op de ps3 nooit uit kunnen spelen omdat m`n huisgenoot van wie de ps3 was ging verhuizen. Inmiddels heb ik zelf een ps4 en vind het tegek dat `t daar nu op uitgebracht gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • robh

    • 16 juni 2015 17:00
    Bij de Xbone is straks backwards mogelijk naar de 360. Zouden ze van mij bij de PS4 ook mogen doen, kan ik gelijk wat extra games in huis halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tielo

    • 22 juni 2015 12:27
    Ach de PS3 had in het begin backward compatibility maar zelden gebruik van gemaakt. grafisch wil het dan niet echt meer. Een remake is dan beter wat mij betreft.
    Veel kleinere studios kunnen met dit soort opdrachten kennis opdoen voor de nieuwe consoles net als techneuten van de teams zelf die er bij betrokken zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 16 juni 2015 15:08
    Heavy Rain behoort tot de beste ervaringen op de PS3 (ervaringen, spel is het amper) en aangezien B2S nooit heb gespeeld (tijdgebrek) en ik Heavy Rain tot 2x aan toe depressief as hell heb afgesloten lijkt me de PS4 editie om een mooie moment om beide te spelen.

    Hebben meer mensen op `t eind lopen janken bij Heavy Rain? Bij mij ging namelijk letterlijk alles mis en dat was niet eens met opzet….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 16 juni 2015 15:46
    En wéér een remaster/heruitgave van een game (wel een goeie dit keer).
    Heavy Rain is wat mij betreft een van de beste ps3 games. Na het lezen van dit bericht ga ik`m binnenkort weer eens in m`n ps3 stoppen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 16 juni 2015 16:10
    Ergens hoopte ik op een HD remake van Farenheit erbij, die game was misschien niet zo goed als Heavy Rain (teveel QTE wat ging schuren op het eind) maar dat verhaal & de hele sfeer van de game waren ook geniaal.

    De openingsscène kan ik nu nog steeds dromen :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 16 juni 2015 21:29
    Fahrenheit vond ik ook een bijzondere game. Zelden zo'n sterke sfeer en setting gezien. Het spel scoort ook vooral vanwege een originele invalshoek. Zoals je zegt waren er wel te veel quick-time events (wat ook bij Heavy Rain het geval was trouwens) en het verhaal liep nogal uit de hand in het laatste stuk, maar vooral de eerste helft was geweldig! Maar goed, in die tijd (2005) waren de verwachtingen nog een stuk minder hoog. Voor hedendaagse standaarden is het spel eigenlijk op veel vlakken ondermaats.

    Overigens is er al een remaster van Fahrenheit, uitgekomen in februari van dit jaar. Helaas is dit niet echt een verbetering van het spel: Wel iets betere graphics, maar niet veel, en nog dezelfde zwaktes. Er zijn zelfs nieuwe bugs bijgekomen. Lijkt geen aanrader dus.

    Heavy Rain vond ik ook sterk. De hoogtepunten van Fahrenheit waren hoger, maar over het algemeen was Heavy Rain de betere game. En Beyond: Two Souls heb ik overgeslagen vanwege de geruchten over een remaster. Die liet nogal even op zich wachten, maar hij komt er nu dus eindelijk. Kan ik die toch ook 's spelen, en dan gelijk in betere kwaliteit. Mooi nieuws!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 17 juni 2015 10:19
    Hmm…ik vond Fahrenheit juist zoveel beter dan Heavy Rain. Heavy Rain vond ik wel leuk, maar had hem met 2 dagen klaar en voelde vervolgens niet de behoefte hem nog eens te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Platina32

    • 16 juni 2015 16:18
    Yes, hier zat ik persoonlijk op te wachten, omdat ik beide games niet op mijn PS3 gespeeld heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • trekinbami

    • 16 juni 2015 16:19
    Ben er wel blij mee. Heeft m'n vriendin weer wat te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 16 juni 2015 16:19
    Ik vind dit prima nieuws. Heb geen ps3, maar was/ben wel heel nieuwsgierig naar vooral heavy rain.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 16 juni 2015 16:25
    Absolute aanrader in dat geval, en probeer weg te blijven van alle spoilers / walkthroughs want de eerste blanco ervaring is de mooiste die je zal krijgen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 16 juni 2015 19:27
    Bedankt voor de tip. Tot nu toe lukt dat al wel een paar jaar;). Heb toen wel serieus overwogen om toch maar een ps3 aan te schaffen. Nooit gedaan. Daarom vind ik al die remakes / remasters ook prima. Niks mis mee om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van een goede game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Taken NL

    • 16 juni 2015 18:11
    Yes yes ik baalde er zo van dat ik Beyond Two Souls gemist heb op de PS3.

    Is Beyond Two Souls net zoals Heavy Rain Nederlands, zodat mijn vriendin deze ook kan spelen ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 16 juni 2015 20:13
    Heb ze beide gespeeld en heb er goed van genoten maar het waren voor mij ook weer games zonder replay waarde dus deze 2 sla ik over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 16 juni 2015 20:34
    Te gek voor woorden dat de zoveelste PS3 games opnieuw gereleased worden op de PS4..