Havok heeft de release van zijn vernieuwde physics engine plus ontwikkel-tools openbaar gemaakt. De Havok 4.5 engine zal een verbeterde versie zijn van de engine die wijd verspreid wordt gebruikt in console en PC-games.
Deze versie van de engine zal echter wel specifiek bedoeld voor de PS3, Xbox 360 en Wii. De aard van de nieuwe Havok ontwikkel-tools zorgen er mede voor dat code voor multi-platform games makkelijker uitwisselbaar is. Ook zal de nieuwe engine volledig gebruik kunnen maken van de multicore architectuur van de PS3 en Xbox 360. Physics effecten op grotere schaal zijn met deze engine makkelijker te implementeren, aldus Havok. De engine loopt nu tussen de 4 en 10 keer sneller op de PS3 dan versie 4.0.
Reacties op: Havok kondigt opgewaardeerde next-gen engine en SDK aan
Lord Vampire
Als wat?
PjotrStroganov
Sneaky Snake
Dragunov
Emperor Mordred
corneel
SikTh_
[CyW]-=BigBear=-
Dual-core en zelfs Quad-core is er allang voor de PC.. Alleen de games maken er tot nu toe nog geen echt gebruik van.. De meeste games die vanaf nu uitkomen zullen dat echter wel gaan doen..
mad max
Lord Vampire
keithsonic07
Speciaal geschreven om optimaal gebruik te maken van de SPE's in de PS3. Geen marketinggelul, gewoon een feit. Het is overigens Havok zelf die dit zegt, geen Sony pr dus.
keithsonic07
Lenny-t
het ligt aan de makers van het spel om de havok engine te kopen en te gebruiken, dus zijn er nog zat games met onfatsoenlijke physics…
SikTh_
kreative
SikTh_
deboon
Die in HL2 was super. Zo jammer dat dit in de andere (die ik aanhaal) niet zat.