Nieuws
Harry Potter Hogwarts Mystery

Harry Potter: Hogwarts Mystery nu uit op mobiel

Beschikbaar op iOS en Android

Geschreven door Michel Musters op
Sinds gisteren is de smartphonegame Harry Potter: Hogwards Mystery verkrijgbaar op iOS en Android.

In de game creëren spelers voor het eerst in een Harry Potter-game hun eigen tovenaar en ervaren zij hoe het het leven als student(e) op Hogwarts is. Spelers volgen diverse klassen en leren zo allerlei spreuken.

De game werd in december vorig jaar officieel aangekondigd door ontwikkelaars Jam City en Warner Bros. Interactive Entertainment. Het spel is gratis te downloaden.

Pokémon Go-studio Niantic werkt ook aan een Harry Potter-game voor smartphones. Dat spel moet ergens later dit jaar beschikbaar komen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bombslinger Bandai Namco werkt samen met Aardman aan 11-11: Memories Retold
10

Reacties op: Harry Potter: Hogwarts Mystery nu uit op mobiel

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • armilo-theus

    • 26 april 2018 09:22
    Het verhaal is interessant maar je word bijna verplicht om ingame gems te kopen zodat je weer energie hebt. Lekker mobielig weer

    :Edit Gadverdamme 15 energy refill op een half uur ongeveer gadverdamme. Voor de mensen die het leuk vinden om het te spelen kies altijd 8 uur voor de lengte van de klastijd dan heb je ook genoeg tijd om te refillen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 26 april 2018 10:02
    @armilo-theus
    Het is wel echt een balans die gevonden moet worden, want voor een gratis game zal er toch een model zijn om geld mee proberen te verdienen.

    Ja het is irritant, en ik weiger (bijna) altijd dit soort aankopen, maar ik neem het voor lief dat het er is want kan het spel wel gratis spelen.

    Ik ben zelf nog steeds voorstander van een spel kopen, dan weet je in de meeste gevallen ( *Kuch* Destiny *Kuch* ) tenminste dat je een volledig product krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KratosFever

    • 26 april 2018 11:12
    Ik lees en hoor alleen maar reacties over het feit dat je batterij heel snel leeg raakt, iemand ervaring mee?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 26 april 2018 12:45
    @KratosFever nog geen last van gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hubertje

    • 26 april 2018 17:07
    @KratosFever bij mij ging die niet zo heel snel met dit spel. Pokemon go enzo hing veel sneller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 26 april 2018 11:22
    Kort geleden met een omweg de beta gespeeld op Android, m'n oudste zoon is Harry Potter fan dus ik dacht dat dit wellicht leuk was om te proberen.

    Blijkt dat je al heel snel tegen een barriere aanloopt en moet wachten of mag betalen om verder te kunnen spelen, (zoals armilo-theus hierboven al zegt) ik heb hem heel snel verwijdert.

    De hoop dan maar vestigen op de Harry Potter game welke Niantic gaat uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 26 april 2018 15:18
    @El Ninjo

    Wat had je dan verwacht van een gratis spel, dat je kunt spelen zonder ook maar iets van verleiding tot aanschaf.
    Nee die Harry Potter licentie zal ook gratis weg gegeven zijn door Wizarding World.

    Dan verwacht ik al niet anders dan dat een gratis spel iets ingebouwd heeft dat je moet wachten of moet kopen.

    Ik snap overigens wel dat je dit vervelend vind en jammer. Maar ik snap niet dat je er verbaast over bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 26 april 2018 19:41
    @watashi wa maurice desu. Wat had ik anders verwacht? Heb je de game gespeeld? Je kan letterlijk 10~15 minuten spelen totdat je tegen de figuurlijke muur aanloopt! Alle activiteiten in het spel kosten energie welke tergend langzaam bijgevuld wordt of je kan het bijkopen.

    Ik snap overigens niet dat jij niet snapt dat ik er verbaasd over ben , dat schrijf ik nergens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 27 april 2018 21:15
    @El Ninjo je zegt het niet expliciet, maar het kan uit je reactie gelezen worden.

    Ik moet zeggen dat ik 30 minuten nonstop heb kunnen spelen zonder dat mijn energie punten op waren. Ik stoor me verder niet aan het opsparen van punten (waardoor je dus niet hoeft te betalen). Ik vind het spel verrassend verfrissend en het speelt als een soort serie. Zo'n spel, al helemaal op de telefoon, hoef ik ook niet nonstop te spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 28 april 2018 21:03
    @timtim96 En het verhaal is echt leuk. Ik ben nu in jaar 2 het wordt steeds interssanter met dat cursed vault.