Vorige week al, heeft Planet Half-Life een artikel online gezet welke gemaakt is door Valve. Hierin worden hele handige tips gegeven over het maken van mods in het algemeen, en vooral over het maken van mods voor Half-Life. Valve geeft hier ook een aantal voorbeelden van goede ideen voor mods die nog niet gebruikt zijn. Hoe lang dit na het posten van dit artikel nog het geval zal zijn is nog even afwachten .Understand the engine. You really should read the documentation included in the SDK. The thing you'll learn most by doing so isn't whether you can do X with the engine, but rather how X should be done so it works well. You can make a gun that fires 50 rockets, but if you don't understand the way the engine works, you might do it in a way that significantly increases the network traffic your MOD uses. This is important for everyone in your MOD. If your mapmakers don't understand the engine, they'll make huge maps without any thought for how much network data will be sent to the players in them, and everyone will blame your code for being too network intensive. If you're a programmer, it's a good idea to join to HL Coders mailing list, where you'll be able to talk to many other MOD programmers, and a few Valve employees as well. The mailing list has archives going back a long way, which contain a lot of useful solutions to common MOD problems.Beter laat dan nooit