Eternity's Child werd weliswaar aangekondigd als één van de eerste games die werd ontwikkeld met behulp van Microsoft's XNA-platform. Het spel werd echter te groot voor Xbox Live Arcade, waardoor is uitgeweken naar de Nintendo Wii en Nintendo DS. Uitgever Alten8 zag namelijk wel heil in de handgetekende platformgame van Luc Bernard op deze platformen. De DS-versie belooft overigens een geheel andere game te worden die in tegenstelling tot de Wii en Xbox Live Arcade-versie volledig in 3D zal zijn.

De wereld van Eternity's Child was ooit een kleurrijke wereld vol bos en wezentjes die lieflijk naast elkaar leefden, maar is dat allang niet meer. Door de vervuiling zijn de bossen afgestroven, zijn de ijsbergen gesmolten en kunnen de bewoners van de wereld elkaar niet meer uitstaan. De wezens zonder vleugeltjes zijn jaloers geworden op de bevleugelden en hebben de wezentjes met vleugels in de pan gehakt.

Angel, de hoofdfiguur in het spel, was ooit bevleugeld maar als voorzorgsmaatregel zijn de vleugels afgeknipt zodat hij niet vermoord zou worden. Hij is een wees, maar werd in het weeshuis veelvuldig gepest. Daarom besloot Angel om te ontsnappen en zijn soortgenoten, in zover die nog leven, op te gaan zoeken. Intussen is de wereld zelf opgevuld met robots, die er geplaatst zijn om de leegte na het uitmoorden van de bevleugelden, wat op te vullen. Deze robots zijn echter ook min of meer 'out of control'.