Nieuws
Halo Infinite

Halo Infinite lanceert zonder co-op of Forge

Game staat nog altijd voor eind dit jaar gepland

Geschreven door Michel Musters op
Op lancering kan Halo Infinite niet coöperatief gespeeld worden. Ook Forge is dan niet toegankelijk.

Dat heeft 343 Industries laten weten in een nieuwe update rondom de aankomende shooter. De video waarin de update wordt gegeven is hieronder te zien. 

De optie om de game in co-op te spelen komt ongeveer drie maanden na lancering beschikbaar, terwijl Forge - waarmee spelers hun eigen spelregels in mapindeling kunnen bepalen - ongeveer een halfjaar op zich laat wachten.

"We willen ons echt richten op een kwalitatief hoogstaande ervaring op lancering en hebben daarom de moeilijke keuze gemaakt om campaign co-op niet onderdeel van de lancering te maken. Ook hebben we het moeilijke besluit gemaakt om Forge uit te stellen."

343 Industries vervolgt: "Onze belangrijkste prioriteit is zorgen dat alles wat uitkomt, onze hoge lat qua kwaliteit behaalt op alle platforms. Campaign co-op en Forge waren gewoonweg nog niet zover. We willen als studio geen onderdelen uitbrengen die nog niet klaar zijn."

Vooral de keuze om geen co-op in de game op lancering te hebben, kan op controverse rekenen bij fans. Halo-spelers zijn gewend om de campagnes van de game met een medespeler te doorlopen.

Halo Infinite had eigenlijk eind vorig jaar met de lancering van de Xbox Series X en S uit moeten komen, maar werd toen uitgesteld naar dit jaar. Voor zover bekend komt de game nu ergens eind dit jaar naar pc, Xbox Series X en S, Xbox One en Game Pass. De multiplayer wordt free-to-play.

Dit artikel delen:

Lees meer

Saints Row-reboot wordt waarschijnlijk volgende week onthuld Hoogtepunten: Call of Duty: Vanguard verschijnt op 5 november
15

Reacties op: Halo Infinite lanceert zonder co-op of Forge

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tinus Tussengas-1

    • 21 augustus 2021 11:58
    Ik maak me nog steeds een beetje zorgen om deze game. Ik hoop van harte dat dit een fantastische game wordt, maar een jaar (terecht) uitstel, geen echte releasedatum, geen nieuwe gameplay beelden van de single player en het uitstellen van co-op en forge baart me zorgen. Hopelijk zijn mijn zorgen onterecht en gaan we toffe dingen zien tijdens Gamescom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 21 augustus 2021 12:08
    Geen Coop? Nou daar gaan mijn plannen om deze game met mijn zoon samen uit te spelen. Wat een ontzettende aanfluiting!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 21 augustus 2021 12:15
    @MikkelR1 je kunt hem drie maanden later kopen. Dan zou het er in moeten zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 21 augustus 2021 15:47
    @Tinus Tussengas-1 3 maand wachten op iets wat er gewoon in had moeten zitten vanaf dag 1.. ik denk dat ik hem de campaign maar over sla, hier werk ik niet aan mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 21 augustus 2021 16:20
    @MikkelR1 Tja ik vind het ook wel raar en onhandig, maar om hem dadelijk helemaal niet te spelen hier door lijkt me een beetje overdreven?

    Je kan natuurlijk wel eerst gewoon VOLLEDIG GRATIS de multiplayer spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 22 augustus 2021 10:28
    @ToMaX99 na 3 maand zijn we allang weer door naar de volgende grote game. De hype is voorbij, iedereen heeft het al gespeeld en 9 van de 10 keer is het verhaal al gespoiled. 3 maand is erg lang voor een functie die standaard hoort te zijn in Halo. Laten we niet vergeten dat dit de eerste keer is dat ze dat melden terwijl de game al een jaar uit zou moeten zijn.

    Multiplayer gaat zeker gespeeld worden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 augustus 2021 13:17
    Kan 343 eens een keer wat goed doen bij halo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 21 augustus 2021 15:13
    @hulstpower hoeft opzich geen punt te zijn. Als de SP maar leuk wordt. Al krijg ik wel het idee dat 343 het er moeilijk mee heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 21 augustus 2021 16:25
    @Roy36NL Te ambitieus en corona? Halo 5 liep wel goed…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 augustus 2021 16:54
    @Roy36NL ja maar met elk deel heeft 343 het steeds slechter gedaan halo 4 was beter dan 5. Dus ik hoop dat infinite goed word kwa verhaal. Gameplay zit voor mij altijd wel goed bij halo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 21 augustus 2021 16:24
    @hulstpower Gelukkig deze keer WEL splitscreen. Hopelijk komt dit snel goed.

    Maar na een jaar extra tijd nog altijd dit niet kunnen regelen voelt wel raar aan. Ik ben blij dat ze het aanvankelijk uitgesteld hebben, dit moet wel echt heel erg nodig geweest zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 augustus 2021 16:52
    @ToMaX99 de game heeft al meer dan een jaar gehad en nog krijgen ze hem niet af dus. Moet je nagaan in wat voor slechte staat ze hem vorig jaar wouden uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 21 augustus 2021 16:39
    5 jaar in the making, vergruisd bij de eerste showing, een jaar uitgesteld.. lanceert straks zonder de dingen die Halo zo tof maken (ik kon uren in Forge spelen en achterlijke dingen maken)

    Waarom gaat ms zo met hun flagship IP om ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 21 augustus 2021 17:36
    Liever zonder co op en forge dan weer een jaar wachten het argument hoe langer het duurt hoe beter doet er hier niet toe gezien de game al vorig jaar had moeten uitkomen.

    Maar halo uitbrengen als single player laat duidelijk zien dat de volledige focus uit gaat naar pvp dit was ook te merken in de tech preview en het feit dat ze vrijwel niets van de campaign laten zien veel zeiken kunnen we niet want het is immers free to play en de campaign is voor de liefhebbers. Daarnaast kan MCC nog steeds niet samen met PC gamers voor de campaign iets wat al maanden op zich laat wachten en laten we niet vergeten dat MCC in een zware buggie Onafgemaakte staat destijds is uitgebracht dus wat Hulst ook al zegt 343 maakt er echt een puinhoop van maar Bungie had het ook niet beter gedaan gezien hun fiasco met destiny en de volledige game in 20 dlcs snijden.

    Onverwachts maar zeer zeker geen dealbreaker ik wacht al te lang op een fatsoenlijke halo !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 21 augustus 2021 23:52
    343 is als studio gewoon een zooitje, hoog tijd dat Microsoft daar is ingrijpt.