Nieuws
Halo Infinite

'Halo: Infinite moet als Halo 6 worden gezien'

Game wordt een nieuw deel van het verhaal

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Tijdens een recente uitzending op Mixer zegt Jeff Easterling van 343 Industries dat Halo: Infinite als Halo 6 gezien moet worden.

Halo: Infinite werd dit jaar op E3 met een trailer onthuld. Met het aankondigen van een nieuwe titel voor Halo zonder nummer was niet geheel bekend wat dat betekende voor de verhaallijn van de franchise. Volgens Jeff Easterling zou de nieuwe game beschouwd moeten worden als een nieuw deel van het verhaal. "Zie het gewoon als Halo 6. Zie het niet als een soort prequel. Het is het volgende verhaal. Het is het volgende hoofdstuk in wat er aan de hand is."

Eerder werd al bevestigd door studiobaas Chris Lee dat Halo: Infinite een direct vervolg is op Halo 5: Guardians uit 2015. Daarnaast werd ook al bevestigd dat de nieuwe game zich meer gaat richten op Master Chief, wat opvallend is aangezien het vorige deel verdeeld werd tussen Master Chief en Agent Locke.

Een ander opvallend element is het gebruik van de nieuwe Slipspace Engine voor Halo: Infinite. De potentie van de nieuwe engine werd in de eerste trailer van Halo: Infinite duidelijk getoond. Toch heeft Microsoft tot op heden nog geen gameplay onthuld voor de nieuwe game.

Halo: Infinite wordt uitgebracht voor Windows 10-pc's en de Xbox One. Er is momenteel nog geen releasedatum bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dictatorsimulator Tropico 6 uitgesteld naar 2019 What to buy-guide: Mid-range game-pc
11

Reacties op: 'Halo: Infinite moet als Halo 6 worden gezien'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shinjite

    • 16 augustus 2018 14:33
    Al sinds combat evolved fan van deze serie.
    5 heb ik over geslagen want geen splitscreen en had geen zin om de controller door te moeten geven. Splitscreen hoort er gewoon bij, als het goed is zouden ze dat er nu ook weer bij doen.

    Ik hoop dat ze een nieuwe richting opgaan kwa gameplay, een meer realistische gameplay met een cover system onder andere.

    Trailer zag er prachtig uit. Hoop dat het verhaal master chief in de hoofdrol heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sgsvve

    • 16 augustus 2018 14:40
    @Shinjite Fan? Dan een deel overslaan…. kan toch niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 16 augustus 2018 17:27
    @sgsvve geen coop was zo een afknapper.. ik heb zelf geen xbox en ga er geen 1 voor aanschaffen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sandervs

    • 16 augustus 2018 14:53
    @Shinjite de multiplayer is lekker hoor! Mag je eigenlijk niet missen. Gewoon ff een maand game pass nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MARQ242

    • 16 augustus 2018 17:23
    Groot liefhebber. Deeltje 2 en 3 laatst nog eens doorgespeeld. Heerlijk! Sentiment, maar die games staan nog steeds als huizen! De laatste twee delen zitten technisch goed in mekaar, al vind ik het vernieuwde richtsysteem niet bij Halo passen. Qua verhaal vond ik het allemaal een beetje mwa mwa. Het pakte mij niet. Toch kijk ik erg uit naar dit nieuwe deel. I hoop dat ze weer een beetje qua feeling teruggaan naar 3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sgsvve

    • 16 augustus 2018 17:58
    Vorige week weer begonnen met de Master Chief Collection. Vanaf Halo CE alles op legendary… Pfff… is echt ploegen door die levels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sandervs

    • 19 augustus 2018 09:58
    @sgsvve succes met Halo 2, hou wel van uitdaging zoals super meat boy maar dit ging me echt te ver, gaat zoveel tijd in zitten om een stukje verder te komen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 16 augustus 2018 19:32
    Halo mogen ze houden, heb nou helemaal niks met deze franchise. (Sorry)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 17 augustus 2018 10:25
    @Undefused ik vind ze best leuk. Ze hebben goede muziek en sfeer. Maar ik vind het idd ook niet zo bijzonder als sommige mensen 't maken. 't is en blijft een fps en daar heb ik er al zoveel van gespeeld. 't trekt me gewoon niet meer zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 17 augustus 2018 13:31
    @darkmanwls Precies dit ja en de hele spacesetting doet me niet zoveel, dat heb ik ook met bijvoorbeeld Mass Effect

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quorumz

    • 17 augustus 2018 14:10
    ik hoop dat dit deel niet opnieuw wapentje zoeken wordt… begon te vermoeiend te worden en wil kunnen genieten van de actie van het verhaal en niet een ammo zoekverstoppertje wapen wissel van ellende wissel