Nieuws
Halo Infinite

Halo Infinite bevat dynamisch weersysteem

Dual wielding zit niet in de game

Geschreven door Michel Musters op
De aankomende shooter Halo Infinite bevat een dynamisch weersysteem.

Dat blijkt uit een livestream van ontwikkelaar 343 Industries, waar het nieuwe informatie over de game deelde. Het dynamische weersysteem zorgt er voor dat er elementen als wind en mist kunnen verschijnen in de game. Na release kunnen er mogelijk ook nog (sneeuw)stormen worden toegevoegd. Er is ook een dag- en nachtcyclus aanwezig. Dit heeft ook invloed op hoe vijanden op de speler reageren.

343 gaf ook aan dat de ontwikkelaar voor de game is geïnspireerd door de Silent Cartographer-missie uit Halo: Combat Evolved. Hierin konden spelers zelf bepalen hoe ze de strijdt aangingen met de vijanden en hoe men de missie klaart. Deze filosofie moet als een rode draad door de open wereld van Infinite lopen.

343 Industries gaf nog veel meer kleine details tijdens de stream. Zo bevat de game geen dual wielding en kan men niet als een Elite spelen. "Dit is een Master Chief- en Spartan-verhaal." Ook kunnen spelers blijkbaar objecten van de rand van de spelwereld afduwen. 

Halo Infinite moest eigenlijk met de lancering van de Xbox Series X en S eind vorig jaar verschijnen. Na de eerste onthulling eerder in 2020, die door fans wisselend werd ontvangen, besloten 343 en Microsoft meer tijd in de ontwikkeling te steken. Infinite moet nu ergens later dit jaar uitkomen op Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De multiplayer wordt daarbij free-to-play.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ontwikkelaar deelt woensdag nieuwe details rondom Dying Light 2 Crash Bandicoot 4 komt op 26 maart uit op pc
3

Reacties op: Halo Infinite bevat dynamisch weersysteem

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tad

    • 14 maart 2021 09:45
    Hoeweel het een mooi iets is voor open world spellen, als ik aan Halo denk denk ik liever aan een wat strakker verhaal waarbij dingen zoals het weer specifiek voor atmosfeer/toon effect gekozen wordt, het voelt alsof het niet echt een prioriteit hoort te zijn voor een Halo game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 maart 2021 10:04
    @Tad maar denk dat halo een meer als een skyrim open wereld word en dan is dynamisch weer beter. En men klaagt al jaren dat halo stil staat doen ze iets anders klaagt men ook weer. Ben benieuwd heb de nieuwe grafische stijl al gezien en ziet er echt next gen uit nu. Hopelijk ook snel gewoon gameplay beelden inplaats van screens hele tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 15 maart 2021 08:58
    Met die extra onwikkelingstijd hebben ze in ieder geval een 'Cyberpunkje' voorkomen.

    Deze game zou toch echt alle RDNA2 toeters en bellen moeten ondersteunen, gezien deze game (samen met Gears en aankomen MS Flight Sim) als vlaggeschip van MS word gezien. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.