Nieuws
assassin's creed valhalla

Halfuur aan gameplay van Assassin's Creed Valhalla gelekt

Zolang de video nog te zien is tenminste

Geschreven door Michel Musters op
Een halfuur aan gameplay van Assassin's Creed Valhalla is gisteren gelekt.

Het is niet bekend hoe de gameplay uit is gelekt. De video wordt regelmatig offline gehaald door de uitgever, maar op moment van schrijven is de gameplay via deze Facebook-pagina te bekijken. In de video is onder andere te zien hoe spelers als Viking door een dorp lopen en de zee op gaan.

Assassin's Creed Valhalla speelt zich in de negende eeuw af en bevat Noorwegen en Engeland als speelbare locaties. Valhalla introduceert nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid om eigen nederzettingen uit te bouwen en macht en invloed te verkrijgen. Ook kunnen spelers nu in elk hand een ander wapen gebruiken. Het is, net als in Assassin's Creed Odyssey, ook mogelijk om als vrouwelijk personage te spelen.

Assassin’s Creed Valhalla komt eind dit jaar uit op Xbox Series X, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 en pc.

assassin's creed valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

The Witcher 3 met 70 procent korting te koop via Steam Trackmania heeft een verwarrend verdienmodel - GNL Podcast 287
24

Reacties op: Halfuur aan gameplay van Assassin's Creed Valhalla gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • tyberium

    • 6 juli 2020 08:24
    Hoewel het er gewoon goed uit ziet, zie ik weinig innovatie. Het verwijt van een Assassins Creed 're-skin' begint dan ook weer een beetje op te borrelen. Nog maar even afwachten op de officiële presentatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 6 juli 2020 08:49
    @tyberium Soms wil je alleen meer van hetzelfde, hoeft niet persee slecht te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 juli 2020 08:50
    Zou het misschien nog meer op The Witcher 3 kunnen lijken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 6 juli 2020 08:57
    @niqomipa ik dacht eerst: wat zeg jij nou??? Maar na 10 seconden door de video heen te klikken zag ik direct waar je op doelt.

    Wel zin in deze game trouwens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 juli 2020 09:07
    @garciagarcia
    Heb er ook zeker zin in. Van zowel The Witcher 3 als Odyssey genoten, dus kom maar op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 6 juli 2020 09:37
    @niqomipa speel jij dergelijke games van A tot Z uit?

    Ik merk aan mezelf dat ik in het begin mezelf voorneem om zoveel mogelijk sidemissies en exploring te doen om na een uur of 10 deze aanpak volledig los te laten en me vol op het hoofdverhaal richt. De sidemissies vind ik dan gewoon niet interessant genoeg om te doen, terwijl ik beide games echt fantastisch vond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 juli 2020 09:53
    @garciagarcia
    The Witcher 3 heb ik helemaal uitgespeeld maar dat is een uitzondering (vind het zo’n beetje de beste game ooit gemaakt). Met andere open wereld games heb ik niet het geduld (of de tijd) om elk hoekje te verkennen en elke quest te doen. Zoveel goede games om te spelen en zo weinig tijd 😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 6 juli 2020 10:20
    @niqomipa ja precies, dat dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 juli 2020 10:04
    @garciagarcia ik heb Odyssey wel uitgespeeld, maar die game had veel korter gemogen. Op een gegeven moment voelt het als werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 6 juli 2020 10:21
    @fonsrutte dan doe je waarschijnlijk alle quests ingame?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juli 2020 08:53
    Heb er wel zin in.
    Vraag me af of dit op een xbox one is of op de pc of toch series x is.
    Zie wel dat ze een xbox controller gebruikte voor deze gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 6 juli 2020 09:38
    @hulstpower PC 100%.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 6 juli 2020 10:27
    De eerste beelden doen inderdaad aan TW3 denken. Maar lijkt het nou gewoon zo of beeld ik het me in dat de cameravoering en animaties erg houterig zijn? Het komt niet echt heel relaxed over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 juli 2020 11:35
    @gamerlezer
    Kijk eens rechtsonder in beeld. Wat staat daar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 6 juli 2020 11:51
    @niqomipa Gezien, maar kan me nauwelijks voorstellen dat ze 5 voor 12 nog even iets aanpassen aan bijv. animaties… dat is vaak vanaf de modeller, rigging naar de animator… niet een halfbakken tussenstap… lijkt me! ik zit niet in het wereldje. Ik ben toch eerlijk gezegd wel bang dat dit redelijk is wat we krijgen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juli 2020 14:46
    @gamerlezer Je weet ook niet hoe oud de beelden zijn toch.
    Misschien is dit opgenomen een half jaar geleden en kan het nu wel heel anders zijn.
    en de game heeft nog even om het aan te passen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 6 juli 2020 11:54
    @gamerlezer laten we niet vergeten dat het nota bene op facebook staat, daar heb ik nou nooit echt "mooie" videos bekeken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 6 juli 2020 13:25
    @Millman7 Mee eens, we wachten af… hij staat al geruime tijd in pre order :) ik hoop er het beste van. Voor nu vermaak ik me met RDR2 (dat is op dat vlak een pareltje! even los van de bagger interface :))

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 6 juli 2020 12:17
    Heb er even goed voor gezeten als groot ac fan maar liep er toch minder warm van dan gehoopt. In odyssey en origins was het nog te doen maar begin steeds meer te denken dat parkour een bijzaak dan wel niet een nagedachte wordt.

    Het gebied dat we kunnen zien ziet er tof uit. Groot Witcher sfeertje maar dat vind ik prima.

    Combat ziet er minder op de schop genomen uit als gezegd werd, jammer dat ik 4x dezelfde finisher zag.
    Het zag er wel wat pittiger uit, ondanks dat het gespeeld werd door een kokosnoot, zoals altijd.

    Over het algemeen wel oke, als het meer van wat Odyssey heeft ben ik vrij snel tevreden, alleen waar halen ze het lef vandaan om doodleuk die stomme sleep kisten/houten dingen terug te halen. Dat kennen we nu wel. Dat was het excuus in Origins en Odyssey voor een "tempel" om te "exploren" maar na 4 keer zo'n tempel exploren kende je ze allemaal wel.

    In die zin mis ik de parkour opdrachtjes in grote kerkers of gebouwen wel, stelde niet veel voor want de hele klimroute was visueel overduidelijk uitgelijnd, maar was toch een erg leuke afwisseling van al het rennen en vechten. En stukken beter dan een stomme kast 1 meter opzij schuiven om vervolgens hetzelfde te doen bij 2 kasten erachter om door te kunnen lopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smoothy101

    • 6 juli 2020 12:46
    Ligt dit nou aan mij of ziet dit er verschrikkelijk saai uit? Als in een hack n slash action RPG? Het is assassins creed, ik mis het hele assassin gedeelte dit is gewoon hack n slash 101. Zoals hier boven genoemd mis ik ook het parkour gedeelte en het verstoppen in de menigte etc… Een prima game! Maar dit is toch al lang geen "Assassins Creed" meer….