Nieuws

Half-Life ontvangt 19 jaar na release een patch

Dat is pas support

Geschreven door Michel Musters op
Half-Life, Valve's welbekende shooter die in 1998 uitkwam, heeft 19 jaar na dato een patch gekregen.

De patch voegt overigens niets opvallends toe. In plaats daarvan worden enkele bugs opgelost die de game lieten crashen. Het is echter bijzonder dat een game die al sinds 1998 uit is nu nog een patch krijgt.

In 2004 kwam het vervolg, Half-Life 2, uit, gevolgd door twee episodes die eindigen met een cliffhanger. Sindsdien is er nooit wat vernomen van een nieuwe Half-Life, tot grote frustratie van veel fans.

Dit artikel delen:

Lees meer

Star Wars: Battlefront 2 krijgt in oktober open bèta Gamer.nl speelt PlayerUnknown's Battlegrounds - deel 7
15

Reacties op: Half-Life ontvangt 19 jaar na release een patch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Haunting

    • 11 juli 2017 08:49
    A patch for Half Life? Half Life 3 confirmed. :D.

    Laat wel zien hoe populair de originele Half Life nog is. Anders breng je geen patch uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 11 juli 2017 09:59
    19 jaar na dato 1 patch?

    1+9=10, + 1 patch = 011, dat is binair voor '3'! HL3 CONFIRMED!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stickz

    • 11 juli 2017 10:35
    @jaapgoose wacht! Even mijn aluminium hoedje opzetten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 11 juli 2017 12:15
    @jaapgoose
    Hahahahah dat is mooi nagedacht.
    Zou helemaal mooi zijn als het ook zo uitpakt. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clausbmf

    • 12 juli 2017 01:01
    @watashi-wa-maurice-desu jaap was gewoon stoned.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 11 juli 2017 14:35
    Ik vroeg me al af waarom Half-Life in m´n update queue stond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 11 juli 2017 15:31
    Hehe eindelijk!
    Waardeloos dat patchbeleid van valve.

    /s

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 11 juli 2017 15:41
    @tripledad Waar baseer je dat op, dat het waardeloos is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ravw

    • 11 juli 2017 17:02
    zal moi zijn als die uitkomt dan hebben ze het goed geheim gehouden

    maar ik denk dat steam dan wel in 1 keer op zijn gat gaat ……..
    ik hoop zelf dat ze terug gaan naar het eerste deel , tweede deel vond ik zelf niet veel aan
    was leuk maar geen half life gevoel , wat portal wel weer was ..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 11 juli 2017 17:17
    Hardcore pc games was ik nog net iets te jong voor dus heb het nooit echt gespeeld maar wel alle lof erover gehoord.

    1 ding blijft mij eigenlijk onduidelijk:

    Wat is het nu precies wat half life zo vet maakt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 11 juli 2017 17:41
    @millman7
    https://youtu.be/9Sv1io4lZdo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 11 juli 2017 17:54
    @millman7

    Als je nu Half-Life 1 speelt, zal het niet geen wereldschokkende ervaring zijn, maar dat komt doordat bijna elke andere shooter de designstrategieën van HL1 heeft overgenomen. Half-Life 1 viel op door de wijze waarop verhaal en gameplay met elkaar werden verweven. Er waren geen tussenfilmpjes, lappen tekst of scoreschermen, alleen een organisch verlopende opeenvolging van gebeurtenissen. De eindbazen kreeg je niet neer met een overweldigende hoeveelheid geweervuur, maar vormden (niet al te ingewikkelde) puzzels.

    Eén van de dingen die je nu als vanzelfsprekend ziet, maar in 1998 behoorlijk uniek was, is dat je ook figuren tegenkwam die je *niet* overhoop moest schieten, maar jou juist helpen. Ook de AI was baanbrekend voor die tijd, met commando's die jou proberen achter hoeken vandaan te krijgen door granaten te gooien en je probeerden te flankeren.

    Ook verwerkte de game heel slim de thema's van vrijheid en slavernij in de gameplay, al deed Half-Life 2 dat nog beter. Je bent altijd vrij om rond te kijken en te bewegen, maar tegelijk worden je acties gemanipuleerd door de mysterieuze G-Man. Veel van je vijanden zijn bovendien net als jij op een of andere manier onderwerpen aan een hogere macht.

    Half-Life 1 duurde wel te lang, dat wel. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 11 juli 2017 20:13
    @millman7 Ik zou zeggen.. speel Black Mesa, de briljante, bijna letterlijke remake van Half-life in de Source engine. Voor de rest wat Swieb zegt. Half-Life neemt je niet aan de hand met pijlen en indicators waar je heen moet en legt niets uit dmv cut-scenes. Je wordt als speler serieus genomen.

    https://www.blackmesasource.com/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 12 juli 2017 01:54
    @chemicalscum Ja had wel gehoord en gezien over Black Mesa rond de tijd van release. Toch maar eens even proberen dan.

    En @Swieb bedankt! It makes sense now

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 11 juli 2017 18:46
    Gelijk zin om deze weer eens te spelen.

    Geweldig waren de schrikmomenten.