Nieuws
Guardians of the Galaxy

Guardians of the Galaxy op Game Pass kostte Microsoft mogelijk 5 à 10 miljoen dollar

Microsoft treedt zelf niet naar buiten over wat het voor Game Pass-games betaalt

Geschreven door Michel Musters op
Het kostte Microsoft naar schatting tussen de 5 en 10 miljoen dollar om Marvel's Guardians of the Galaxy op Xbox Game Pass te krijgen.

Dat meldt David Gibson, senior analist bij MST Financial. Hij baseert dit op "gesprekken met Square Enix en anderen". Gibson doet al vijftien jaar verslag over Square Enix en is meestal goed geïnformeerd. Guardians of the Galaxy staat sinds vorige maand op Game Pass.

Microsoft maakt over het algemeen niet publiekelijk bekend wat het betaalt aan bedrijven om spellen op Game Pass te krijgen, dus de schatting is een interessante blik in de keuken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Horrorgame Quantum Error laat van zich zien 'Fifa-naamsverandering naar EA Sports FC gebeurt binnenkort'
8

Reacties op: Guardians of the Galaxy op Game Pass kostte Microsoft mogelijk 5 à 10 miljoen dollar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 28 maart 2022 09:01
    20 miljoen abonnees keer 12 dollar per maand, dan is dit niet zoveel denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 maart 2022 09:11
    @Ziminar Hoe heb je dat berekend? ik denk dat de helft ervan geen 12 euro per maand betaald en nog gebruik maken van constructies om goedkoper uit te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 28 maart 2022 09:36
    @Liquidshake
    Ik betaal inderdaad 90 euro voor 3 jaar (nog geen 3 euro per maand dus)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 maart 2022 14:33
    @The_Stifmeister ik nog ook. Loopt binnenkort af, maar hoop deze constructie daarna opnieuw te kunnen gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 maart 2022 10:14
    @Liquidshake Inmiddels zitten ze zelfs op 25 miljoen abonnees. Die zullen inderdaad niet allemaal de volle mep betalen, maar ze zullen er meer dan 100 miljoen mee binnenhalen per maand. En dan is 5-10 miljoen niet zoveel.
    Game pass is sowieso een investering van Microsoft om xbox aantrekkelijker te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 maart 2022 14:36
    @Ziminar dat klopt,alleen zijn er best wat games die ook wel wat kosten om op gamepass te krijgen. Wat je ook zegt, het is meer een investering op dit moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 28 maart 2022 10:00
    Stuk goedkoper dan zelf een game maken, zie Halo Infinite. Al verdienen ze daarmee wel elke geld via de battlepass en shop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 28 maart 2022 11:48
    Best een lachen game trouwens. Niet eentje die ik (ondanks verrassend positieve reviews) snel had opgepakt. Gamepass release bood mij echter de mogelijkheid om er toch eens een gooi naar te doen en ik ben echt blij verrast. Afgezien dat ik sommige vijanden wat vreemd art design vindt hebben (blobjes zijn tikkeltje lame) vermaak ik mij echt uitstekend met deze game. Het onderlinge gekibbel is echt lachen, visueel spat het van mijn scherm en de audio (en dan vooral de soundtrack) is zeeer nice.