'Grootste gedeelte berichten in Dark Souls 2 is behulpzaam' | Gamer.nl

'Grootste gedeelte berichten in Dark Souls 2 is behulpzaam' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Spelers kunnen in Dark Souls 2 en eerdere Souls-games ervoor kiezen om een bericht op de grond achter te laten met daarin bepaalde informatie. Dit hoeft echter niet per se nuttige of correcte informatie te zijn.

Zo liggen er voor een afgrond vaak berichten met "Er ligt een schat beneden", terwijl er in werkelijkheid niets ligt. Volgens Tanimura zijn spelers desondanks overwegend behulpzaam.

Tanimura legt ook uit wat het idee was van het online systeem in de Souls-games, waarbij geen of slechts beperkte communicatie tu en spelers mogelijk is. Volgens hem zit niet iedere gamer te wachten op een hechte relatie met anderen online. Ontwikkelaar From Software bedacht daarom een online modus waarbij een veel minder grote rol speelt.

From Software werkt momenteel nog aan de laatste downloadbare content voor Dark Souls 2 en daarnaast ook aan de PlayStation 4-game Bloodborne. Die game verschijnt naar alle waarschijnlijkheid begin februari in Europa.  


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou