Nieuws
Divinity Original Sin 2

Gratis dlc voor Divinity: Original Sin 2 uitgekomen

Graphic novel gebaseerd op franchise aangekondigd

Geschreven door Michel Musters op
Larian Studios heeft nieuwe downloadbare content voor Divinity: Original Sin 2 uitgegeven.

De dlc - The Four Relics of Rivellon - is nu gratis te downloaden voor iedereen die de Definitive Edition van de game op console of pc heeft gekocht. Larian onthulde de uitbreiding gisteren tijdens de tweede dag van de Guerrilla Collective-stream.

De dlc is volgens Larian "de grootste 'Gift Bag' met gratis content tot nu toe" voor Original Sin 2, met "nieuwe quests, nieuwe loot en nieuwe vijanden". De ontwikkelaar vervolgt: "De uitbreiding laat spelers avonturen beleven in de wereld van Rivellon; waarbij men jaagt op vier gloednieuwe typen armour."

Larian heeft ook een graphic novel gebaseerd op de Divinity-games aangekondigd, genaamd Divinity: Original Sin 2 - Godwoken. Het gaan om een prequel waarin het verhaal voor de tweede game uit de doeken wordt gedaan. Het is nog niet bekend wanneer de graphic novel uit moet komen.

Divinity: Original Sin 2 is beschikbaar op pc, Mac, PlayStation 4, Xbox One en Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Soulslike Mortal Shell laat van zich zien Spionagegame Operation: Tango aangekondigd
13

Reacties op: Gratis dlc voor Divinity: Original Sin 2 uitgekomen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Agent 4125

    • 15 juni 2020 10:21
    Deze game laatst gekocht voor de Switch. ALLES in mij wil hiervan genieten, maar ben ik de enige die meerdere keren vastliep vanwege net wat te complex qua samenstellen fatsoenlijk samenwerkende party, combat waarbij ik geregeld mijn hele team in de fik zette, etc?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 15 juni 2020 11:29
    @Agent 4125 Haha, alles in de fik zetten gebeurd inderdaad vaak, embrace it. De game is vrij pittig, maar als je even doorbijt wel erg rewarding. Belangrijkste tip die ik je kan geven is goed snappen hoe het armor systeem werkt. Magic en Physical armor is veeeeeel belangrijker dan health. Als je veel magic armor hebt, maakt het ook vrij weinig uit dat je in fire staat. Je hebt zelfs speciale skills die je spells goedkoper maken als je in het zelfde element staat. Wat is het grootste probleem waar je tegenaan loopt? Vanaf Act 1 kun je trouwens re-speccen, wat erg nuttig is, aangezien je waarschijnlijk stats en skills all over de place hebt ingezet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 15 juni 2020 13:23
    @WvA Bedankt voor je reactie. Ik weet dat je na Act1 kunt respeccen, maar zo ver ben ik nog niet eens gekomen. Ook de armour tip had ik al gelezen. Problemen vooral: wat is qua classes een goede samenstelling van je team, welke class is het makkelijkst om het begin een beetje soepel door te komen, welke skills zijn onmisbaar en niet al te ingewikkeld om mee om te gaan, iig in het begin? Ik weet dat een deel van de lol zit in het zelf uitvogelen, maar ik ben meerdere keren opnieuw begonnen en kom er gewoon niet uit. En heb ook weer niet heel veel tijd om uberhaupt te gamen :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nicemeijer

    • 15 juni 2020 15:27
    @Agent 4125 , ik had er in het begin ook moeite mee. Maar als je slim gebruik maakt van je omgeving kom je ook een heel eind. Positionering is erg belangrijk in combat (je kan je party members al slim neerzetten voordat het gevecht uitbreekt overigens). Een bottleneck creëren bijvoorbeeld door je hele party terug te trekken naar de vorige kamer, met als enige ingang een deur opening. Dan forceer je de vijand om met z'n allen door die opening te gaan.

    Qua samenstelling van je party: volgens mij kom je bijna met elke samenstelling wel weg. Probeer hierbij een mix te houden van party members die schade doen tegen physical en magical armor. Maar om mee te beginnen zou ik 1 of 2 melee party members doen en de rest ranged. Bij spelcasters moet je vooral letten op je synergie: water blust vuur wat weer in stoom veranderd, die stoom kun je weer elektrocuteren. Poison en oil vliegen in de brand zodra er vuur bij komt, etc. Je kan hierbij de vijand 'examinen' om te kijken wat zijn sterktes en zwaktes zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 15 juni 2020 16:07
    @Nicemeijer Ik hoor wat je zegt en heb dat soort dingen ook al wel veel gelezen. Maar het is een beetje zoals hieronder ook gezegd: het wil maar niet 'klikken'. Omdat de ruimte om de vijanden ook weer niet zo heel groot is, raak ik vaak mijn eigen teamleden. Of doet mijn skill amper schade. Of weet ik überhaupt niet goed wat een bepaalde skill eigenlijk precies doet. Ik heb 'm voor nu maar even terzijde gelegd, werd wat te frustrerend, maar ooit pak ik 'm wel weer op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 16 juni 2020 10:57
    @Agent 4125 Ik heb hieronder even een uitgebreide lijst met tips gegooid, als jer verder nog wat wil weten, laat het gerust weten! Ik zou kwa elementen niet al te moeilijk doen. Water -> blust vuur -> stoom -> electricity is al vrij next level. Ik zou het houden op -> Water + Freeze = nice (want frozen) of electricity (= stunned), en Earth (oil) + Fire = nice want alles in de fik. Je wil alleen liever niet dat je water mage je vuur weer uitblust.

    Zijn er specifieke skills die je niet snapt? Als je trouwens een character met veel magic armor maakt, is het niet altijd erg om zelf (deels) geraakt te worden. Zolang je maar niet gecrowdcontrolled word (dit gebeurd past als je armor op is in die specifieke categorie).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nefarius

    • 15 juni 2020 14:46
    @Agent 4125 Klinkt heel herkenbaar. Heb genoten van de introductie op het schip en mijn eerste stappen op het eiland. Ik vind het spel ook heel sterk in het roleplayen buiten combat om. Maar op de combat knap ik af: ik kom niet langs de krokodillen op het eerste eiland en ik krijg keer op keer een pak slaag in die ondergrondse arena. Ben al met 3 verschillende karakters gestart, verschillende parties, alles gedaan om armor te maximaliseren. Mijn hoofd karakter is zelfs een undead die ik kan healen met een grote voorraad poison (leuke mechanic!), maar de rest van mijn party legt vrij snel het loodje (en mijn hoofd karakter daarna ook). Ik heb aardig wat ervaring met verschillende RPGs (en RPG-systemen), en een aantal ook op hoge moeilijkheidsgraad goed door kunnen komen. Maar het systeem in dit spel "klikt" niet in mijn hoofd. Dat weerhoudt me er nu (tijdelijk?) van om het spel op te starten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 15 juni 2020 16:03
    @Nefarius Dit heb ik inderdaad ook. Ik vind eigenlijk alles geweldig aan deze game, maar kom ook maar niet in de combat. Ik hoor ook wel dat je in het begin de gevechten zo lang mogelijk moet uitstellen (eerst beetje levellen), maar ook dan 'klikt' het inderdaad maar niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 16 juni 2020 10:54
    @Agent 4125 Belangrijk om te weten is dat Divinity, vooral in het begin, best wel loot based is. Dat wil zeggen, je hebt de stats van je gear hard nodig om te overleven, maar omdat hier een random element in zit, kan het best tricky zijn in het begin, want daar is weinig loot. Ik kan jullie beide aanraden om onderstaande 10 minuten guide even te kijken, deze geeft wat basis informatie en wat uitleg over goede starting skills: https://youtu.be/fHD-PQHzNmE

    Algemene tips:

    - Gebruik tussen gevechten door je bedroll (deze vind je op het schip) om helemaal te healen, je healt niet automatisch.
    - Als je een mage-achtige character wil gaan spelen, ga dan altijd voor Wand en Shield, ipv Staff. De shield geeft bizar veel stats, waardoor je mage waarschijnlijk nog tankier is dan je melee character.
    - De AI focussed over het algemeen op de character met de minster armor. Dat is irritant, want daardoor kan je niet echt een tank build maken. Houd daar rekening mee, en weet dat dit er ook voor zorgt dat je mages dus soms tanky EN weinig getarget worden
    - Range is erg handig. 2 mages, 1 archer en 1 melee class zorgen ervoor dat je niet de hele tijd je eigen party in de hengst zet.
    - Zorg dat je in het begin de teleport gloves vind, want deze zorgen ervoor dat je bij gear op het eiland kunt komen, ze zijn op het strand te vinden. Ze zijn ook uitstekend om vijanden weg te warpen, waardoor ze nog een beurt nodig hebben om bij je te komen, of ze juist naast een andere vijand te zetten om je area of effect spells te laten double hitten.
    - Crowd Control werkt in Divinity net even wat anders, want je moet eerst de hele armor eraf trappen voordat bepaalde effecten wat doen (te lezen in je tooltip door ''resisted by''. Je kan ervoor kiezen om je party 50/50 te doen (2 op physical, 2 op magic) of all in te gaan op 1. Beide hebben zo hun voordelen, maar houd er rekening mee dat als je met je mage al alle magic armor van een character af aan het trappen bent, het weinig nut heeft om met een melee character de zelfde vijand aan te gaan vallen. Beter om die dan naar een character met weinig physical armor te sturen.
    - Divinity scaled HEEL HARD met levels. Dit betekend dat je eigenlijk gevechten wil aangaan met vijanden die het zelfde level zijn, of MAX 1 level hoger. 2 levels hoger is vrijwel niet te doen, en je zult merken dat als jij 1 of 2 levels hoger bent, het echt aanzienlijk makkelijker is. De krokodillen waar jullie het over hebben zijn inderdaad pittig, volgens mij moet je daarom eerst een ander gevecht doen. Zeker in het begin is dat een beetje clunky, want het is niet een kwestie van links naar rechts lopen, maar even goed de gevechten op de juiste volgorde doen, verspreid over het eiland.
    - It gets better. Serieus, het schip in het begin vond ik verschrikkelijk. Het eiland (fort joy) vond ik maar meh, en ik heb de game aan de kant gelegd, terwijl mijn vriendin hem door speelde. Op het einde van dat stuk stapte ik weer in, en de Act daarna is echt precies wat ik zocht. Een tof dorpje, met daaromheen bossen, zandvlaktes, etc, en veel RPG vrijheid, meer open plekken voor combat, alles valt op zijn plek.

    Ik hoop dat deze info een beetje hielp. Ik moest er ook even inkomen, maar het is wel echt een rewarding game, en als het eenmaal klikt, speelt het lekker weg. Voor meer vragen: shoot!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nefarius

    • 16 juni 2020 23:09
    @WvA Dankjewel voor je input, much appreciated! Wellicht dat ik het spel binnenkort weer eens opstart. Het meeste succes had ik als ik samen met een vriend speelde die solo ook niet verder kwam. Een "kneusjes-coop" helpt me ook stukje bij beetje verder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 17 juni 2020 09:54
    @Nefarius Coop is zeker chill! Undead word trouwens wel afgeraden als nieuwe spelers, omdat het de mechanics op hun kop gooit. Zeker als je area of effect heal gaat gebruiken is het wel irritant als je undead daar juist aan doet gaat (of andersom met poison).

    Maar ik denk dat echt de beste tip die ik kan geven voor Spellcasters is: SHIELDS. Die dingen geven echt belachelijk veel stats.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 17 juni 2020 08:27
    @WvA Bedankt man, ik neem dit zeker mee wanneer ik 'm weer eens opstart! Want dat ga ik zeker weer een keer doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 17 juni 2020 10:00
    @Agent 4125 Graag gedaan! Ik hoop dat je er dan ook van kan genieten :) Zoals gezegd heb ik de game aan de kant gelegd in de eerste act, terwijl mijn vriendin hem door speelde. Toen kwam er een toffe boss battle, sprong ik weer in, respecde ik mijn character naar wat ik leuk vond, en heb ik intens genoten van de volgende acts. We hebben hem nog niet helemaal uit, maar dat gaat nog wel komen, en daarna speel ik hem graag nog een keer op een moeilijkere stand.

    Speaking off, ik hoop dat jullie hem niet op hard spelen. Je hebt dacht ik Story, Explorer, Classic, Intense en Honour. In die laatste heb je permadeath, maar ook Intense is al een extreme uitdaging. Ik zou Classic aanraden (moeilijk, maar te doen), en save in het begin vaak. Vooral in het begin kan een gevecht bepaald worden door de eerste zet, waardoor je net verkeerd staat en het gevecht onmogelijk lijkt. Een reload met net iets andere positionering maakt een intens verschil.

    En als final advice: het is ERG belangrijk om initiative te hebben. De eerste beurt hebben in een gevecht betekend dat je waarschijnlijk al een vijand kan doden voordat hij jou te pakken heeft, en voorkomt ook dat je gecrowdcontrolled wordt voordat je je skills kan deployen.

    Veel succes en vooral veel plezier jullie beide!