Nieuws
GTa Online

'Grand Theft Auto 6 draait op indrukwekkende Rage 9-engine'

Engine zou zijn tijd ver vooruit zijn, zo claimt insider

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar zou voor Grand Theft Auto 6 een geavanceerde nieuwe engine, genaamd de Rage 9-engine, gebruiken.

Dat claimt insider Chris Klippel, onder andere bekend van Rockstar Magazine. Rockstar gebruikt sinds 2006 voor nagenoeg al diens games de Rage-engine, waaronder Grand Theft Auto 4 en 5 en de Red Dead Redemption-games. Rage staat voor Rockstar Advanced Game Engine. 

De nieuwe Grand Theft Auto moet echter een vernieuwde versie van die engine gebruiken volgens Klippel. "De nieuwe versie van de Rockstar Games graphics engine (Rage9) die gebruikt wordt in GTA 6 is waarschijnlijk geweldig. Ik heb positieve informatie gekregen en we zullen niet teleurgesteld worden. Het gaat om een engine die zijn tijd ver vooruit is."

Begin dit jaar kondigde Rockstar aan dat Grand Theft Auto 6 vol in ontwikkeling is. “Met de ongekende populariteit van GTA 5 weten we dat velen van jullie nieuwsgierig zijn naar een nieuw deel in de Grand Theft Auto-serie. Bij elk nieuw project dat we starten, is het ons doel om aanzienlijk te verbeteren in vergelijking met dat wat we eerder hebben afgeleverd. We zijn blij dat we nu officieel kunnen bevestigen dat de actieve ontwikkeling voor het volgende deel in de Grand Theft Auto-serie in volle gang is."

Dit artikel delen:

Lees meer

De 10 beste Xbox Series X- en S-games Yakuza-livestream onthult mogelijk de toekomst van de franchise
20

Reacties op: 'Grand Theft Auto 6 draait op indrukwekkende Rage 9-engine'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ferio

    • 25 april 2022 11:55
    Zal me niets verbazen als we dit jaar een release gaan krijgen. Zo ging het met RDR2 ook namelijk. Veel geruchten, leaks etc.. en toen was hij er opeens uit het niets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 25 april 2022 17:53
    @Ferio

    Iedere game van rockstar wordt meerdere keren uitgesteld.

    Enige reden om hem versneld uit te brengen is wanneer gta online niet meer voldoende geld binnenhaalt.

    Ik zie hem nog steeds pas in minimaal 2025 komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 25 april 2022 19:19
    @Ferio Ik denk het niet, zolang de PC-versie er niet is, is de game wmbt niet uitgebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smokey_McGasso-Xbox

    • 25 april 2022 22:48
    @oropher hoe bedoel je?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 26 april 2022 20:52
    @Smokey_McGasso-Xbox
    Dat ik Rockstar de cashcow die de gameconsoles heten niet gun.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • StefanKock

    • 26 april 2022 08:53
    @Ferio Dat is niet waar. RDR2 is aangekondigd in Oktober 2016, zou een release krijgen in de 2e helft van 2017 en is vervolgen 2x uitgesteld (eerst naar Q1/2 2018 en daarna naar 26 Oktober 2018, de uiteindelijke releasedatum).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 25 april 2022 12:49
    Ok ok steeds meer GTA VI nieuws de eerste trailer is dichtbij ik voel het. En er zijn ook wel redelijk geloofbare geruchten.


    mobile.twitter.com/PickleFISH96/status/1399080482583707648/photo/4

    Deze man had gelijk over rdr2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 25 april 2022 13:47
    mobile.twitter.com/PickleFISH96/status/1399080482583707648/photo/4

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 25 april 2022 13:56
    @TommyVercetti Ok nu je de link twee keer gepost heb zal ik hem bekijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smokey_McGasso-Xbox

    • 25 april 2022 22:47
    @TommyVercetti reddit.com/r/GTA6/comments/nofhtr/why_the_4chan_post_that_resurfaced_is_likely_fake

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 26 april 2022 11:30
    @Smokey_McGasso-Xbox zeiden ze bij rdr 2 ook, kwam toch redelijk in de buurt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 25 april 2022 15:18
    Zal je zien.. zijn net de console tekorten weer een beetje op peil, komt GTA6 uit..
    Dan heb je de poppen zo weer aan het dansen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 25 april 2022 18:42
    @kleinekoosjer Heb me nu pas ingeschreven voor een ps5, eens kijken hoelang het duurt :P Zijn zoiezo 35 wachtende voor mij bij mijn lokale gameshop! :D 2025 mischien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tektwo

    • 26 april 2022 07:29
    @Floks, laat het even weten hoe "snel" je de PS5 hebt ontvangen. Ik twijfel of ik eerst de xbox of de ps5 ga kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 25 april 2022 15:35
    Alleen maar positief hopelijk komt gta 6 snel uit maar grote kans dat het nog een dik jaar of 2 duurt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Cjn2

    • 25 april 2022 16:29
    Eerst zien…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 25 april 2022 17:35
    @Cjn2 dan geloven…. xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 25 april 2022 19:09
    Je kan veel zeggen over de staat van het huidige GTA, maar waar R* sinds GTA3 constant topkwaliteit levert is op het gebied van GFX. De eerste zoveel uur in alle releases sindsdien waren gewoon adembenemend. Max Payne 3 was het toppunt van graphics op de PS3 wat mij betreft en RDR2 ziet er op de PS4 nog steeds mooier uit dan menig PS5-titel met raytracing. Ik kan oprecht niet wachten om te zien hoe ze de boel nu weer hebben verbeterd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 april 2022 19:48
    @Witty1889 ja rockstar games zijn geweldig, weet ook nog dat ik veel tijd in rockstars table tennis had gestopt met vrienden online.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 26 april 2022 14:09
    Ik hoop op niet te hoge systeemeisen anders word het toch lastig in de aanschaf voor mij.

    Ik hoop zelf op een dynamische wereld waarin veel gebeurd qua omgeving