Nieuws

Grand Theft Auto 5 kost tijdelijk 9,99 euro op PlayStation 5

19,99 euro op Xbox Series X en S

Geschreven door Jacco Peek op
Grand Theft Auto 5 kost tijdelijk 9,99 euro op PlayStation 5 en 19,99 euro op Xbox Series X en S.

Dat blijkt uit geüpdatete prijzen op de PlayStation Store en Microsoft Store. Volgens de PlayStation Store gaat het om een 'speciale introductieprijs', die geldt van 15 maart tot 15 juni 2022. De reguliere prijs van de game is 39,99 euro.

Xbox Series X- en S-gebruikers krijgen volgens de Microsoft Store de helft korting en betalen tot en met 14 juni 19,99 euro. In beide versies is zowel de singleplayermodus als GTA Online inbegrepen.

Het is nog onduidelijk voor welke prijs de fysieke versies van de game in de winkels komt te liggen. 

GTA 5 PS5

Grand Theft Auto 5 verschijnt op 15 maart voor de huidige generatie consoles. De nieuwe versies bevatten verschillende grafische verbeteringen en drie grafische modi.

Zo is er de Fidelity-modus, met een native 4k-resolutie en ray-tracing op PS5 en Xbox Series X, en opgeschaalde 4k op Xbox Series S. Daarbij draait de game in 30 frames per seconde. Verder is er Performance-modus, waarin de game op PS5 en Xbox Series X in 60 fps en opgeschaald 4k draait. Op Series S draait de game in 1080p. Tot slot is er op PS5 en Xbox Series X een Performance RT-modus, met opgeschaald 4k en 60 fps en ray tracing.

Verder bevat de current gen-versie verbeteringen als snellere laadtijden, meer mensen en verkeer op straat, meer planten, verbeterde waterreflecties en meer. Op PS5 wordt er gebruikgemaakt van haptische feedback en de adaptieve triggers. Ook is er 3D Audio op PS5 en Spatial Sound op Xbox Series.

Ook maakt de PlayStation 5-versie gebruik van haptische feedback van de DualSense-controller, Tempest 3D-audio inzetten en snellere laadtijden genereren.

Tot slot kan gemaakte progressie op oudere consoles kan eenmalig overgebracht worden naar de current-gen-versie. Hetzelfde geldt voor Grand Theft Auto Online-personages en -progressie. Voor PlayStation Plus-bezitters is GTA Online var 15 maart tot en met 14 juni gratis te downloaden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Deze personages zitten in de Character Collection van Lego Star Wars: The Skywalker Saga Battlefield 2042-update met scorebord komt vandaag uit
22

Reacties op: Grand Theft Auto 5 kost tijdelijk 9,99 euro op PlayStation 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 8 maart 2022 10:12
    Hahaha al die paniek zaaiers van ga geen 69,99 euro betalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 maart 2022 10:16
    @Roy36NL
    Geen paniekzaaierij Rockstar kennende. Maar het valt mee inderdaad. Al is 40 euro voor een game van 9 jaar oud best aan de prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 8 maart 2022 11:34
    @The_Stifmeister ook waar, maar ik had al ingeschat dat het geen 69,99 zal worden en ja ik zal hem lekker digitaal halen al weet ik niet wanneer ik deze ga spelen met horizon en Elden ring en nu hoor ik ook goede berichten over cyberpunk op de ps5 denk dat de laatste wel mijn voorkeur heeft boven gta

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 8 maart 2022 11:53
    @Roy36NL Precies, want zo kennen we Rockstar helemaal niet… Eerst maar eens bewegend beeld zien wat die update nou precies inhoudt, want zo slecht is de huidige versie ook niet eens. Dan wil ik wel 10,- betalen als ie in de sale is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 8 maart 2022 10:17
    Da's best wel een leuke prijs! Beter dan wat ze hebben geflikt met Trilogy (waardoor ik ook wel snap dat veel mensen sceptisch waren in eerste instantie). Ik zou ook hebben verwacht dat ze hier gewoon volle mep voor zouden vragen.

    Heb 'm inmiddels al op twee generaties, maar misschien is voor een tientje nog wat rondcrossen in Los Santos toch wel een interessante deal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GeorgeBaker

    • 8 maart 2022 10:19
    Meteen besteld! Speel het nog regelmatig met veel plezier, dus die 20 euro is voor mij helemaal prima!
    60fps, kijk er naar uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 8 maart 2022 10:31
    Tja.. voor 2 tientjes wil ik deze game wel zien shinen op de series x en oled. Ook al wordt dit dan de 3e aanschaf; qua tijd en speelplezier heeft de game meer dan geleverd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 8 maart 2022 11:05
    Heel nice, ik was van plan om op een sale te wachten en me tot die tijd te vermaken met de gratis GTA Online op de PS5. Nu haal ik hem day one voor een tientje!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 8 maart 2022 11:34
    Staat tie al op de PS store ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 8 maart 2022 12:06
    @DarkraverX Ja je kan hem pre orderen. Ik heb hem voor een tientje en ben hem al aan het downloaden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 9 maart 2022 01:16
    @adutchman Thx

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 8 maart 2022 11:58
    Nvm niet goed gekeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 8 maart 2022 13:19
    9,99 is een mooie prijs. Ga m zo eens bestellen in de ps store.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 8 maart 2022 13:36
    Ben wel benieuwd..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • slyrullez

    • 8 maart 2022 15:02
    Dit had ik niet verwacht. Kan ik dit via mijn PS4 al komen, voor als ik eindelijk aan een PS5 kan komen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 8 maart 2022 15:14
    @slyrullez Ik denk dat als je via de PS Store website de bestelling doet, dat moet lukken. Zo voegen mensen ook PS5 games toe van PS Plus zonder de console te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 8 maart 2022 15:44
    Hoe zit het eigenlijk; krijgt het nieuwe gta online nu zijn eigen player base? Want lijkt me niet dat dat cross gen gaat worden toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Linksquest

    • 8 maart 2022 19:13
    Ondanks dat ik nog altijd van mening ben dat mensen die het spel al hebben op de PS4/Xbox One hem gewoon gratis moest krijgen, vind ik deze (upgrade) prijs nog te doen, hoewel ik het jammer vind dat Xbox weer €10,00 meer moet zijn, beetje jammer.

    Fysieke prijzen zijn misschien officieel nog niet bekend, maar meeste winkels vragen zich toch €65,00 ervoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 8 maart 2022 20:54
    En nou nog een gratis update voor PC, oh nee, dit bedrijf is niet geinteresseerd in PC games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 8 maart 2022 22:56
    Sony schiet eens op met de ps5 vrr update… Op m'n Sony oled heb ik hem inmiddels wel binnen.. Niet zo lui doen.