Nieuws

'Grand Theft Auto 3-remasters komen pas in 2022 uit'

Aldus insider Tom Henderson

Geschreven door Michel Musters op
De nog niet officieel aangekondigde remaster van de Grand Theft Auto 3-trilogie komt mogelijk pas in 2022 uit.

Vorige week ontstonden er geruchten over mogelijke remasters van de PlayStation 2-games Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas. Kotaku publiceerde een reportage waarin werd geclaimd dat deze remasters in de maak zijn bij Rockstar Dundee voor alle moderne platforms, waaronder de Switch en mobiele telefoons. De spellen zouden ergens eind oktober of begin november van dit jaar verschijnen.

DualShockers-journalist Tom Henderson claimt vandaag op Twitter echter te hebben vernomen dat de remasters, die nog altijd niet officieel zijn aangekondigd, pas in 2022 uitkomen. "Alles wat ik zelf al heb gehoord is al (in reportages) gemeld - het enige verschil is dat ik niet denk dat de lanceringsperiode correct is." In een vervolgtweet meldt hij dat hij de remasters ergens in 2022 verwacht. 

Henderson staat bekend als insider die wel vaker op voorhand correcte informatie naar buiten heeft gelekt. Hij lekte eerder bijvoorbeeld al correcte informatie over Battlefield 2042. Vooralsnog heeft Rockstar echter niet het bestaan van de remasters bevestigd. 

De remasters van de drie GTA-games zouden in Unreal Engine worden gemaakt en zouden een "combinatie van nieuwe en oude graphics" bevatten. Eén van de bronnen van Kotaku claimt een remaster in actie te hebben gezien en meldt dat het hem doet denken aan een GTA-game met mods.

Dit artikel delen:

Lees meer

Master System-games die speelbaar zijn in Lost Judgment zijn bekend Kazuma uit Yakuza is speelbaar in nieuwe Super Monkey Ball
14

Reacties op: 'Grand Theft Auto 3-remasters komen pas in 2022 uit'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • soccerroos

    • 19 augustus 2021 11:40
    Tegenvaller moeten we nog langer wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 19 augustus 2021 11:55
    Ik blijf er bij dat remakes maken een beter keuze is ( in ieder geval voor de XsX/S , PC en PS5). Voor een remaster loop ik niet warm. Of ze moeten met een RDR remaster komen daar kan ik wel warm voor lopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 augustus 2021 12:29
    @coola rdr heb geen remaster voor nodig die heeft een 4k update gehad voor xbox one x toen al en gameplay is nog steeds prima te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 19 augustus 2021 13:47
    @hulstpower Ik heb pas RDR uitgespeeld op de series X en idd geweldig hoe die eruit ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 augustus 2021 12:31
    Geef me een nieuwe vice city met grotere stad en nieuw verhaal in jaren 80 en ik ben blij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 19 augustus 2021 17:46
    Nou ja, wellicht dat GTA 6 helemaal je ding gaat zijn dan :)

    Ik heb liever Vice City het origineel met dezelfde verbeteringen als GTA: San Andreas; betere physics, beter schade model. En de politie kan je niet in 0.5 seconden uit je auto trekken. En de mogelijkheid om te zwemmen.

    … en misschien de Vice City Stories als een extra campagne, maar als ik eerlijk ben werd ik niet heel erg vrolijk van die game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 19 augustus 2021 12:40
    Gezeik, al die onzinnige remasters. Gewoon vol op GTA 6 inzetten, die gaat toch enorm veel opleveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 19 augustus 2021 13:52
    Ik snap het ook wel waarom ze dit doen. Heel veel jongere generaties hebben niet de kans gehad om deze games te spelen.

    Rockstar is groot, dit zal vast gedaan worden door het b-team. Het a-team zal echt wel met gta 6 bezig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 19 augustus 2021 15:13
    @san5324
    Denk niet dat dat de doelgroep is die hier het meest door aangesproken wordt. Denk dat ze juist de nostalgie groep aan willen spreken hiermee.

    De jonge generaties zou ik dit echt niet aanraden. Is echt al wel verouderd. Niet alleen grafisch, maar ook de missies die je voorgeschoteld krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 19 augustus 2021 15:33
    @Akira

    Misschien, maar ze zullen er heus wel wat aan gedaan hebben, het is rockstar. Daarnaast vind ik een update wel tof na 3 generaties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 19 augustus 2021 15:54
    @Akira

    Nou de missies van RDR 2 zijn niet zoveel anders dan die van gta San andreas. Daar mag rockstar echt wel eens in gaan "evolueren". Maar then again zoals ik gisteren of eergisteren al zei in het artikel van RDO, rockstar is op het moment een van de luiste devs van het moment imho. Zoveel potentie bij RDO ( en gtao) maar telkens met luie updates komen die amper iets toevoegen. ( en toch heb ik al 500+ uur in RDO zitten dus ze doen toch iets wel goed.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 19 augustus 2021 15:29
    Haha daar is Tom Henderson weer hoor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 19 augustus 2021 16:15
    Gewoon gta6 klaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 19 augustus 2021 17:34
    Mmm het is en. Blijft rockstar . Die weten ondertussen wel dat een game jaren mee kan gaan als ze het goed aanpakken en niet even snel haasten. Dus als deze geruchten waar zijn geloof ik wel dat het een en andere is aangepakt. Zoals mogelijk modernere controls. Kan me niet indenken dat de PS2 controls nu nog goed voelen. En die combo van nieuw en oud zal ook wel zo zijn dat het oude wat nog ok was of toch niet goed in beeld kwam is gebleven maar de rest op ps4 niveau is gebracht( of switch niveau)
    Want ik vind Rockstar geen ontwikkelaar die dingen snel doet om even te cashen. Ze teren niet voor niks al jaren op 1 of 2 games. Dat wil zeggen dat kwantiteit bij hun niet bovenaan staat.
    Wel goed afwerken en lang genoeg updaten dat het leuk blijft.
    Maar toch ergens loop ik hier nog niet warm voor. Ik wacht de beelden toch af. Maar als ze het mooi oppoetsen met goede controls zie ik dit wel zitten.