Nieuws
Beat Saber

Gran Turismo 7 en Beat Saber krijgen PlayStation VR2-ondersteuning

Gran Turismo 7 ontvangt op PS VR2-release een gratis update

Geschreven door Michel Musters op
Zowel Beat Saber als Gran Turismo 7 komen naar PlayStation VR2.

Dat heeft Sony aangekondigd tijdens diens CES-presentatie. Wanneer de PlayStation VR2 uitkomt op 22 februari, zal er een gratis update voor Gran Turismo 7 verschijnen waarmee de game op PS VR2 gespeeld kan worden. Het is op moment van schrijven niet duidelijk wanneer Beat Saber naar PS VR 2 komt.

PlayStation VR2 komt zoals gezegd op 22 februari uit en kost 599,99 euro. In het pakket zitten de headset, de Sense-controllers en stereo en een koptelefoon voor stereogeluid. Op dezelfde dag komt ook een oplaadstation voor de controllers uit voor de prijs van 49,99 euro. Daarnaast komt er op dezelfde dag ook een bundel met vr-game Horizon Call of the Mountain uit. Deze bundel gaat 649,99 euro kosten.

Zo vr-headset voor PlayStation 5 heeft een oledscherm met 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 per oog) en een gezichtsveld van 110 graden. Verder heeft PS VR2 inside-out-tracking, zodat een losse camera niet nodig is. Dankzij vier camera's in het apparaat zelf hoeven er geen gekleurde leds op het apparaat te zitten zodat bijgehouden kan worden waar de speler is. Deze camera's volgen ook de nieuwe controllers. Tot slot worden in de helm met camera's de ogen van spelers gevolgd, waardoor spelers hun ogen kunnen gebruiken om de camera te besturen.

Dit artikel delen:

Lees meer

De gekste gadgets van CES 2023 Nintendo Switch Sports laat me mijn passie delen met m’n ouders
15

Reacties op: Gran Turismo 7 en Beat Saber krijgen PlayStation VR2-ondersteuning

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    adutchman

    • 5 januari 2023 12:44
    Beat Saber nog nooit gespeeld. Veel goede dingen over gehoord dus ga ik zeker doen. Helemaal top een gratis update van GT7, hopelijk kan je deze keer wel het hele spel spelen in vr, dan ben ik een blije man!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 5 januari 2023 12:45
    Dan ga ik hem wel kopen. GT7 met VR i.c.m. mijn Fanatec DD Pro zal wel een hele gave ervaring worden denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xevulutionx

    • 5 januari 2023 13:41
    @DarkSlide.nl
    hoe bevalt dit stuurtje eigenlijk als ik mag vragen? gebruik zelf de Thrustmaster tx wat gelijk staat aan de t300. Is de fanatec met dd echt een bizarre upgrade?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 5 januari 2023 15:47
    @xevulutionx ik ben er heel blij mee, hiervoor gebruikte ik de G29 van Logitech en de Force Feedback is veel krachtiger en directer waardoor je nog beter voelt wat de auto doet. De pedalen zijn ook stukken beter, met name met load cell op het rempedaal. Wel aan te raden om met een race seat te gebruiken, anders op een stevig bureau en een stoel die niet naar achteren rolt of schuift.

    Alles bij elkaar is het wel veel geld maar de beste race ervaring die je kunt krijgen. Of je het dat waard vindt moet je zelf inschatten, kijk anders wat reviews op YouTube.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xevulutionx

    • 5 januari 2023 17:12
    @DarkSlide.nl ja zal ik zeker doen, bedankt voor je reactie. Playseat heb ik al en wellicht wat spullen die ik kan koppelen. ik ga eens op onderzoek uit. Extra leuk is dat de unit met zowel xbox als ps5 te gebruiken zou zijn, wat ideaal is voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 5 januari 2023 18:17
    @xevulutionx de base en pedalen kun je ook met xbox gebruiken maar je moet dan wel een los stuurtje voor xbox er bij kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • LoGiCaL_PsYcHo

    • 5 januari 2023 14:49
    @DarkSlide.nl !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sacrow

    • 5 januari 2023 13:26
    Precies dat Darkslide –> als GT7 volledig speelbaar is in VR, dan koop ik de VR2 ook wel. Dan heb je echt een nog grotere meerwaarde aan je Fanatec DD Pro!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 5 januari 2023 13:40
    Ik ben wel benieuwd hoe goed dat werk. VR op PC in race sims heeft behoorlijk wat rekenkracht nodig om een beetje acceptabele framerates te halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 5 januari 2023 18:00
    @Aerofox81 ligt aan de game. Oude assetto Corsa draait goed met stabiele framerate. Nieuwere racegames heb ik zelf nog niet echt geprobeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RuanMoleman

    • 6 januari 2023 10:04
    @Aerofox81 Foveated Rendering. Is een techniek waarbij eigenlijk alleen het gedeelte waar je naartoe kijkt met je ogen volledig wordt gerenderd. Dit is alleen mogelijk met eye tracking - wat de PSVR2 heeft.

    Foveated Rendering zorgt ervoor dat je ontzettend veel performance wint.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 5 januari 2023 16:31
    Typisch Sony weer om een grote game als Gran Turismo 7 aan te kondigen voor de PSVR2 om vervolgens 0 details te delen, iets wat toch wel nodig is na de PSVR versie van Sport die toch wel flinke limieten had.

    De communicatie van Sony blijft net zoals de afgelopen jaren gewoon simpelweg enorm kut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 5 januari 2023 18:05
    @poklaan Heb die vorige GT uiteindelijk nooit geprobeerd in vr. Terwijl ik wel de psvr en de game heb. Met jou opmerkingen over matige communicatie door sony ben ik het wel eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 5 januari 2023 17:57
    Beat saber spelen met een kabel lijkt me niks. In het beste geval een frustrerende ervaring. In het slechtste geval een beenbreuk of kapot apparaat omdat je over de kabel struikelt. Dat geeft meteen ook goed de beperkingen weer van de psvr2. Grand Turismo lijkt me wel beter ervaring te kunnen bieden. Dan heb je minder last van kabels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 6 januari 2023 00:23
    Mooie aankondiging!
    Heel blij dat je met PSVR 2 veder kan met BeatSaber.