Nieuws
Google

Google plaatst teaser voor 'toekomst van gaming'

Zoekgigant onthult gameproject op GDC

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Google heeft een teaser-video uitgebracht voor de GDC 2019. Tijdens het evenement wordt het gameproject van de zoekgigant onthuld.

Vanaf 18 tot en met 22 maart vindt de Game Developers Conference plaats in San Francisco. De GDC is een van de grootste evenementen voor de professionele game-industrie, waar onder andere Amazon, Intel, Nvidia en Sony de laatste ontwikkelingen en projecten laten zien.

Ook Google is aanwezig op de GDC 2019. In februari verstuurde de zoekgigant al uitnodigingen voor de presentatie van het bedrijf, waar het een gameproject gaat onthullen. Wellicht heeft de aankondiging te maken met Project Stream, de gamestreamingdienst van Google die vorig jaar werd aangekondigd. Ook zijn er geruchten dat het bedrijf een eigen console met de codenaam 'Yeti' op de markt wil brengen.

Er is nu een korte video uitgebracht door Google, waarin een aantal beelden worden getoond die eruit zien alsof ze oorspronkelijk komen uit games. Zo bevindt de kijker zich in een tunnel, een donkere gang, een grot, een garage met een racewagen, een helicopter, een ruimteschip, een colosseum en onderwater. Google eindigt de video met de woorden 'Gather around' en spreekt in de aankondiging over 'de toekomst van gaming'.

De presentatie van Google begint op 19 maart om 18:00 uur Nederlandse tijd en kan live worden gevolgd op Youtube.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gearbox hint naar tweede game-onthulling later deze maand Fortnite-update maakt cross-play standaard op PS4 en Xbox One
27

Reacties op: Google plaatst teaser voor 'toekomst van gaming'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • clandestine666

    • 13 maart 2019 14:44
    De toekomst van gaming.. Google had toch al een VR-headset? :P Dit slaat natuurlijk op die streaming toestand, persoonlijk wil ik dat voor games zo lang mogelijk vermijden, maar ik wens ze succes. Als één bedrijf daar in kan slagen is het Google wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 maart 2019 15:17
    En mijn privacy ten grabbel gooien, nee dank je Google.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 13 maart 2019 15:20
    @fonsrutte Ja want dat 'probleem' heb je alleen bij Google natuurlijk. Andere diensten / zaken waar je gebruik van maakt doe je volledig anoniem toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 maart 2019 16:20
    @**Guitar_Hero** Ik zeg nergens dat je dat alleen bij Google hebt toch?
    Het verschil is dat het de core-business van Google is om data te vergaren en daarmee zoveel mogelijk advertenties te verkopen. De strategie is vaak ook om consumentenhardware onder de kostprijs te verkopen zodat veel mensen het in huis halen. Kijk naar de Google Home speaker.
    De core-business van bv. Sony is hardware verkopen, die zij niet afhankelijk van data.
    En ik gebruik inderdaad geen diensten van Google of databoeren zoals Facebook, Amazon e.d..

    En ja dat vind ik een probleem, bij Google heb je allang de keuze niet meer om uit hun klauwen te blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 13 maart 2019 18:40
    @fonsrutte Het ging om het ten grabbel gooien van je privacy, waar je heus wel al lang aan mee doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 maart 2019 20:34
    @fonsrutte Jij kan onmogelijk online zijn in deze tijd en niet al een digitale vingerafdruk van heb ik jou daar hebben achter gelaten. Je kan wel krampachtig proberen het tegen te gaan, maar het lukt je toch niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 14 maart 2019 08:37
    @darkmanwls Exact dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 maart 2019 13:56
    @darkmanwls En exact dat is mijn grootste bezwaar tegen Google. Ik heb de keuze niet uit hun vangnet te blijven. Ik wil zelf bepalen wat dergelijke bedrijven van mij weten en dat is nu onmogelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 14 maart 2019 14:44
    @fonsrutte Knap dat je wéér (alleen) Google noemt reagerend op een reactie die helemaal geen focus op Google legt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 maart 2019 16:11
    @**Guitar_Hero** Nou, het artikel gaat volgens mij over Google, dus het is niet zo gek dat ik alleen die noem toch?
    Maar nogmaals: Google heeft als core-business data vergaren en advertentie verkopen en Sony en Microsoft niet.
    Maar ook dat heb ik al een keer aangestipt in een eerdere reactie hier, dus het is eigenlijk vrij knap van jou dat je daar weer overheen gelezen hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 14 maart 2019 16:56
    @fonsrutte Het gaat er om dat je enorm benadrukt dat Google dit doet, maar dat ook de andere bedrijven die niét data vergaren als core business hier echt wel aan mee doen. (En die bedrijven noem je wel in je vergelijk bij de business die ze doen)

    Uiteraard gaat dit artikel over Google, maar het lijkt in je reacties er nogal op dat je gehecht bent aan je privacy, maar alleen Google aanvalt op het feit dat je geen privacy behoudt bij het gebruik van de diensten.

    Je zult het vast niet zo bedoelen, maar ik geef alleen aan hoe het op mij over komt, en ik ben duidelijk niet de enige zo te lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 13 maart 2019 21:27
    @fonsrutte want je hebt zoveel te verbergen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Phobia

    • 14 maart 2019 08:05
    @Jurry1984 Dat is geen argument.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 14 maart 2019 08:55
    @Jurry1984 Ik kom komende week langs om je huis vol te hangen met webcams. Ik heb namelijk gehoord dat je niks te verbergen hebt. Je vind het ook vast geen probleem als ik de beelden doorverkoop aan veiligheidsdiensten en russische hackers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 maart 2019 13:56
    @Jurry1984 Het allerdomste argument ooit om dit soort dingen toe te staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 13 maart 2019 15:48
    Ben toch wel benieuwd. Kan Google net zo'n impact hebben op de game industrie toen Sony of Microsoft hun intrede deden? Al is Sony wel echt een game changer met hun eerste PlayStation

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mrakd

    • 14 maart 2019 09:00
    @EdwinVP Dat is ook wat ik me afvraag. Google heeft de neiging om het óf een succes te maken (Gmail, Zoeken, Maps) of een dikke flop (Duo/Hangouts, Plus, Google Video, Glass )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 13 maart 2019 17:11
    Gamestreaming heeft geen toekomst.

    Zelfs met een 500/500 verbinding ga je latency ondervinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 13 maart 2019 17:46
    @TheDeeGee
    Klopt. Had eerder vanmiddag die Microsoft demo gezien en zelfs daar zat nog heel veel vertraging in helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 13 maart 2019 18:37
    @TheDeeGee Hoewel ik er zelf niet in geïnteresseerd ben durf ik niet zo stellig te zijn dat er geen toekomst in zit.

    Er zijn veel technologieën ontstaan waar ook veel mensen van te voren geen geloof in hadden. Het heeft veel met acceptatie te maken denk ik.

    Wellicht heeft Google wel iets heel moois bedacht, wie zal het zeggen.