"Met behulp van onze analisten hebben we een voorspellingsmodel gemaakt en gezien dat als een game 250.000 kliks in de tien maanden rond de lancering krijgt, er waarschijnlijk tussen 2 en 4 miljoen exemplaren van wordt verkocht in de eerste vier maanden na release."

Daarnaast wordt er meer gezocht op games voordat ze uitkomen in vergelijking met voorheen. Vorig jaar vonden vier van de tien zoekopdrachten naar een game plaats in de zes maanden voor de lancering van een game. In die periode wordt er vooral gezocht naar screenshots en video's. Rond de lancering van een game worden tips populair en daarna wordt er gezocht naar informatie over downloadbare content. "Recensies blijven veelgevraagd, zelfs vier maanden na release omdat gamers nog niet zeker zijn van hun aankoop."

Mobiel

Het zoeken naar tips voor games is een populaire bezigheid is op mobiele telefoons, zo ondervond Google. "23 procent van alle zoektermen gerelateerd aan tips gedurende de lanceringsmaand en 27 procent van alle zoektermen gerelateerd aan tips na de lancering vinden plaats via een mobiele telefoon. Gamers gebruiken mobiele apparaten om tips, cheats, hints en walkthroughs te vinden terwijl ze de game spelen."