Ron en Chris Millar zijn niet bepaald onbekenden in de gamesindustrie. Samen vervulden ze een belangrijke rol in de ontwikkeling van regelrechte klassiekers als Warcraft, Starcraft en Diablo. Maar reeds een tijdje terug verlieten ze Blizzard om zich aan te sluiten bij Jaleco. De eerste game die ervan het resultaat is, is Goblin Commander, wederom een RTS game maar dit maal speciaal ontwikkeld voor consoles.

RTS games zijn nooit echt een succes geworden op consoles. Het orders geven aan je units middels een controller bleek niet snel genoeg en je had als speler niet het gewenste overzicht en de gewenste controle. De gebroerders Millar hopen echter het ei van Columbus gevonden te hebben en voor Goblin Commander een manier ontwikkeld te hebben om een RTS te bedienen die wél op een console werkt. Ook heeft men het RTS concept ietwat aangepast. Zo zal je niet meer van te voren de nodige resources binnen hoeven te halen:That's right, no mining resources. That's not to say there will be an absence of resources, but the traditional methods of gathering funds have been dramatically altered. Souls, the main unit of currency needed to purchase units, are accumulated by simply defeating enemies or by capturing conveniently placed soul fountains, and gold, necessary for unit upgrades, is found by demolishing level structures or by finding it in hidden locations throughout each level. IGN heeft een korte preview van Goblin Commander met de eerste screenshots van het spel online staan. Mochten Chris en Ron wel degelijk een manier gevonden hebben om een RTS op een console fatsoenlijk speelbaar te krijgen, dan zouden ze wel eens een grote hit kunnen hebben wanneer Goblin Commander eind dit jaar uit komt.