Barking Dog, het bedrijf achter GO, heeft onder andere meegeholpen aan beta 5 van Counter-Strike. Toen ze hun eigen tactical shooter aankondigden begon iedere CS fan meteen te roepen dat dit een kloon van hun geliefde game was. Maar volgens Gamespy is dit niet waar, en Gamespy kan het weten, aangezien ze al gespeeld hebben met de game.

Ten eerste is GO een militaire shooter, zonder terroristen. Daarnaast zitten er ook invloeden van Team Fortress in dankzij de verschillende classes die je kunt kiezen. Zo zijn daar de medics, snipers, commando, heavy gunner etc. Je kunt onderweg wel een andere rol aannemen door een wapen van de grond te plukken, maar je blijft gespecialiseerd in een bepaalde rol waardoor het een stuk lastiger is om een andere rol aan te nemen.

Gelukkig wordt er ook aan de problemen gedacht binnen de community waar CS mee te kampen heeft:Continuing to build on the refined teamplay experience, Barking Dog is implementing a variety of elements to help strengthen the gameplay. Team Killing and Friendly Fire options are built around a slider value versus an "on/off" switch. For example, a setting of 25% will allow for occasional accidents and decrease the amount of jaded newbies kicked off a server for one bad shot. Perhaps the most intriguing gameplay addition is the concept of Team Kill Assists. To avoid situations where a player gets duped out of a kill when "stolen" by a teammate firing randomly, Barking Dog distributes points equally to all players involved in the takedown. Mair sums it up best. "It's not about- you killed him and you're the glory person, it's about the team kill. We share the death!" This doesn't just apply to kills. An in-depth team reward system will encourage players to work together and focus on their abilities within the group to attain bigger points. "We're trying to create as many moments that will be fun for the entire team. That's the goal." Voor het hele, informatieve verhaaltje surf je naar Gamespy.