Nieuws
xbox one

Gerucht: Volgende generatie Xbox-consoles wordt op E3 2019 onthuld

Met Halo Infinite als lanceringstitel

Geschreven door Brian Artiles Govita op
Volgens de geruchten wordt de volgende generatie Xbox-consoles al op E3 2019 uit de doeken gedaan en moeten de consoles eind 2020 in de winkels liggen.

Zoals inmiddels bekend is zou de codenaam Xbox Scarlett meerdere apparaten omvatten. Volgens het Franse Jeuxvideo dragen de consoles de codenamen 'Lockhart' en 'Anaconda'. Naar verluidt is Xbox Lockhart een goedkopere console waarop games enkel gedownload of gestreamd kunnen worden. Xbox Anaconda schijnt een krachtigere console te worden dat wel beschikt over een schijflade. Ook beschikken beide apparaten over een ssd wat voor snellere laadtijden moet zorgen.

Daarnaast ziet het ernaar uit dat Xbox Lockhart en Xbox Ananconda respectievelijk over vier en twaalf teraflops zullen beschikken, wat inhoudt dat games standaard in full-hd worden weergegeven op Xbox Lockhart en in 4k op Anaconda.

Volgens de geruchten zal Xbox Anaconda rond de 500 dollar gaan kosten, wat vergelijkbaar is met de prijs van de Xbox One X bij de lancering.

Ten slotte lijkt Halo Infinite een lanceringstitel te worden voor de nieuwe Xbox-consoles. Echter wordt het spel naar verluidt ook op de Xbox One uitgebracht.

Lees hier alle geruchten over Xbox Scarlett.

Dit artikel delen:

Lees meer

Anthem-update veroorzaakt framerate-problemen op pc Blizzard hint mogelijk naar nieuw Overwatch-personage
22

Reacties op: Gerucht: Volgende generatie Xbox-consoles wordt op E3 2019 onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MikkelR1

    • 22 februari 2019 13:37
    Het is heel gek, maar door al het grafische geweld van tegenwoordig ben ik dus totaal niet benieuwd naar wat er komen gaat. Ik heb niet zoals met de overstap van X360>Xbox One het gevoel dat het allemaal nog zó ontzettend veel beter kan.

    Heb net RDR2 op de One S in HDR uitgespeeld.. nu Shadow of the Tomb Raider in HDR aan het spellen.. ik wordt nog steeds weggeblazen door het grafische geweld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 22 februari 2019 17:22
    @MikkelR1 Helemaal niet gek, het is allemaal al behoorlijk mooi nu.

    Als ze een enorme sprong kunnen maken zal dit misschien interessanter worden, maar zelf zou ik liever zien dat ze flinke sprongen maken op VR gebied.

    Dit laatste vond ik een grotere verandering / verrassing dan het hele 4K gebeuren.

    Ontwikkelaars moeten daar wel ook nog veel in leren, en ik snap ook goed dat zeker niet iedereen dáár weer op zit te wachten.

    Ik wacht het in ieder geval rustig af, eens zien wat Sony / Microsoft / Nintendo / etc. (Google?) gaan brengen de komende jaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • johnn_s

    • 24 februari 2019 02:16
    @MikkelR1 De hdr optie van rdr2 werkt niet.
    je moet dan in de xbox de hdr uitzetten, ziet het spel er veel mooier uit.
    Is niet gemaakt voor hdr , is ook bekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 22 februari 2019 13:50
    Het kan beter bijvoorbeeld 8k gaming maar de vraag is of de meeste consumenten het financieel kunnen bijhouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 22 februari 2019 14:13
    @EnkiEridu lol er zijn al te weinig mensen met 4k dus dat gaat em nog lang niet worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 22 februari 2019 15:00
    @armilo-theus

    Klopt daarom zeg ik ook de meeste kunnen het financieel niet bijhouden. En ik hoop voor de consoles dat de PS5 of Anaconda 8k gaat ondersteunen. Je mag toch wel verwachten dat de volgende generatie 4k@60fps makkelijk kan draaien en dat 8k een optie word voor mensen met zo een tv.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 22 februari 2019 17:43
    @EnkiEridu als de nieuwe generatie komt denk ik dat 8K dan na die generatie kan komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 22 februari 2019 17:58
    @armilo-theus

    Of je krijgt weer een midgen console upgrade die 8K ondersteunen.

    Bazinga

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 22 februari 2019 23:19
    @EnkiEridu Ooof my head

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 22 februari 2019 15:16
    Ikzelf vind het nog te vroeg voor een nieuwe console, het aanbod games op dit moment is enorm! Ookal komen ze niet direct uit, het hoeft gewoon nog niet voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 23 februari 2019 18:12
    @Devenace
    Van mij mag t wel. Vind de prestaties van current-gen niet al te best..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 22 februari 2019 15:16
    Dat ligt natuurlijk wel héél erg voor de hand. Ze hebben al zoveel hints gegeven.
    Sony zal hun plannen niet lang daarna ook wel bekend maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 22 februari 2019 15:12
    De hardware boeit niet veel, het gaat om de games… ik hoop op een comeback van ms, want dit is de meest teleurstellende generatie van hun ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dokter Caspari

    • 22 februari 2019 16:30
    Als ze van plan zijn het opvolger van net zoveel vette exclusives te voorzien als deze generatie, dan ben ik nu al overtuigd. Dak em nie hoef XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 22 februari 2019 16:32
    @casualkiller MS is bezig met een inhaalslag, alleen dat duurt nog even.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 22 februari 2019 17:49
    @mhnl1979 Ik denk dat ik dan al ben overleden voordat MS Sony kan inhalen of uberhaupt kan bijhouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 22 februari 2019 16:51
    Ben benieuwd! Ik hoop op een 4k console die ook 60FPS kan draaien en verbeterde graphics die weer een stap dichter bij de PC komen van of Microsoft of Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 februari 2019 17:03
    Spellen wil ik voor de Xbox die nieuwe console kan me gestolen worden !!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sjakos

    • 23 februari 2019 06:43
    Momenteel een PS4 in bezit. En nu al zoveel spellen waar ik nog aan moet beginnen. En de spellen die ik speel zien er al prachtig uit op mijn 4K tv. Dus ik denk niet dat ik een console bij de launch aan ga schaffen.

    Maar misschien dat ik uiteindelijk de nieuwe Xbox haal. Zo kan ik genieten van de exclusieve spellen van beide. Want ik verwacht dat Microsoft met de komende generatie toch wel stevige wil concurreren met de PS betreft exclusieve spellen.

    Note: Hoop maar dat Sony de PS4 niet snel vergeet!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 23 februari 2019 18:13
    @Sjakos
    Volgens de geruchten kan je al je ps4 discs op de ps5 gebruiken, dus waarom niet?