Nieuws

Gerucht: Starfield mogelijk uitgesteld naar later deze zomer

Release staat officieel gepland voor het eerste halfjaar

Geschreven door Michel Musters op
Volgens een YouTuber is Starfield uitgesteld en komt het spel niet meer in het eerste halfjaar van 2023 uit - maar nog wel ergens deze zomer.

Dat claimt MrMattyPlays te hebben vernomen in de Defining Duke-podcast. De YouTuber zegt dit te hebben gehoord van een betrouwbare bron die tot nu toe nog nooit foute informatie heeft toegezegd.

MrMattyPlays benadrukt dat het uitstel niet significant is. De game zou eigenlijk ergens in de eerste helft van dit jaar verschijnen, maar moet na een kort uitstel alsnog ergens aankomende zomer verschijnen. De meteorologische zomer loopt tot en met 31 augustus, maar herfst begint eigenlijk pas op 21 september.

"Deze bron vertrouw ik erg. Ze zijn tot nu toe erg correct geweest... tot nu toe hebben ze geen fouten gemaakt", aldus de YouTuber.

Starfield verschijnt op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. In de langverwachte ruimte-rpg van Bethesda Games Studios, de makers van The Elder Scrolls, sluiten mensen zich aan bij Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de "laatste reis van de mensheid", honderden jaren in de toekomst.

Microsoft zendt later deze maand een livestream uit waarin games als Redfall e de nieuwe Forza Motorsport worden getoond. Starfield maakt geen onderdeel uit van de livestream, maar krijgt een eigen show op een nog onbekend moment.

Dit artikel delen:

Lees meer

Raiden-stemacteur hint naar aankomend Metal Gear-nieuws JEDEC wil CAMM-geheugen verheffen tot laptopstandaard
20

Reacties op: Gerucht: Starfield mogelijk uitgesteld naar later deze zomer

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 17 januari 2023 15:21
    Je games een beetje verspreiden kan geen kwaad. Zeker als je in de eerste maanden daarvoor nog Redfall en Forza hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 17 januari 2023 15:28
    Neem de tijd maar, mijn backlog is toch veel te groot. Aub geen Fallout 76 verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2023 15:34
    Jammer, dit is echt de game waar ik naar uitkijk.
    Ik heb in principe genoeg te doen, maar voor Starfield schuift alles op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 17 januari 2023 16:09
    Uitbrengen als hij af is. Mensen moeten niet zo zeuren dat ze iets langer moeten wachten.
    Als ze het te vroeg brengen is dat alleen maar voer voor kritiek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 17 januari 2023 17:27
    @kleinekoosjer Mensen zeuren eerder omdat deze bedrijven constant een nieuwe datum geven en dan deze weer uitstellen.

    Geef gewoon geen datum dan heb je ook geen gezeur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 17 januari 2023 19:15
    @kleinekoosjer Jij moet niet zo zeuren over anderen die volgens jou zeuren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 17 januari 2023 22:27
    @lightyears
    Als je zeurt over anderen die zeuren, kun je gezeur verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 19 januari 2023 11:15
    @lightyears Loop je nou te zeuren over dat ik loop te zeuren over dat andere lopen te zeuren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 januari 2023 16:32
    Betrouwbare bron die het nooit fout heeft gehad maar niet genoemd word, het kan starfield kan ook pas in sep oct of nov of zelfs 2024 komen. Een youtiber neem ik niet zo serieus. Maar als dit klopt moet micro wel echt wat gaan doen aan hun communicatie, vorige week zeiden ze nog starfield komt in 1e helft van 2023 uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2023 17:13
    @hulstpower Sowieso vind ik dat MS wat beter eenduidig moet gaan communiceren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 17 januari 2023 19:15
    Natuurlijk vervelend als het waar is. Maar commercieel wel interessant. Een game aankondigen en dan lang uitstellen en dan zo iedereen lid houden van gamepass. Tenzij mensen voor een paar maanden opzeggen maar dat doen ze toch niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 januari 2023 19:30
    @lightyears dat doen mensen dus wel ken Zat mensen die het opgezegd hebben en pas weer nemen als of starfield, redfall of forza uit is. Ik gebruik gamepass ook voor online en me zoon speelt veel spellen er op dus ik haal het er altijd wel uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 17 januari 2023 23:38
    @hulstpower we kunnen ze nog het voordeel
    Van de twijfel geven we gaan het 3e jaar in en wat een bak ellende wat betreft exclusives. Als je ziet wat sony al in 3 jaar heeft uitgebracht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 januari 2023 07:29
    @TripleR40 kwa echte ps5 games valt dat ook mee, vind deze next gen best tegenvallen. Ook Ray tracing is bijna niet meer aanwezig. Enige voordeel wat we hebben is hogere fps en snellere laadtijden. Maar kwa games vind ik het persoonlijk allemaal vies tegen vallen nog. Zijn nog maar paar games die mij dat next gen gevoel gaven, dat was flight sim en ratched and clank rift apart. En de eerste niet mijn game wel even gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 18 januari 2023 07:37
    @hulstpower qua

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 januari 2023 10:34
    @brushaway niemand vraagt jou wat toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 18 januari 2023 08:38
    @hulstpower zeker het is minimaal, laten we hopen dat als het only on s/x of ps5 dat het wat omhoog gaat. Maar ik ben wel blij wat ik allemaal op mijn ps5 kan spelen nu weer met vr2 en Spider-Man 2 in het verschiet. Ben ook heel benieuwd naar de dlc van horizon die enkelt op de ps5 komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 januari 2023 10:36
    @TripleR40 zeker leuke games gespeeld, maar gaf mij nog niet dat gevoel van echt next gen helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 18 januari 2023 07:39
    Prima, er komt zoveel moois uir de komende maanden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 18 januari 2023 09:38
    Het hele betrouwbare bron verhaal kun je natuurlijk altijd met een dikke korrel zout nemen. Maar als het zo is, dan liever dat ze het iets vertragen dan uitbrengen vol met bugs etc. Dus neem de tijd zou ik zeggen! Ik kijk er hoe dan ook behoorlijk naar uit.