Nieuws
Nieuwe Fable

Gerucht: Microsoft maakt weer een rpg in Fable-franchise

Nog in een vroeg stadium

Geschreven door Arran Winmai op
Volgens bronnen dichtbij het project werkt Microsoft aan een nieuwe Fable.

Dat laat Eurogamer weten op hun website. Microsoft heeft opdracht gegeven aan developer Playground om aan de nieuwe Fable te werken. Playground is ook de developer achter Forza Horizon 3.

Het spel zal een character-focussed open-wereld actie-rpg worden. Er werken volgens de geruchten zo'n 200 mensen aan en er is een significante investering gepland voor de ontwikkeling van de Fable-game. Echter zal het spel nog lang niet verkrijgbaar zijn. Playground is nog bezig met het vinden van meer personeel.

De beslissing weer aan de populaire Fable-serie te werken komt nog geen twee jaar na het sluiten van Lionhead, de originele studio achter de franchise. Ook moet de nieuwe game niet een free-to-play 'game as a service' worden zoals Fable Legends dat zou worden.

Nieuwe Fable
uit Fable 2

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe screenshots van Shenmue 3 uitgebracht Chinese overheid straft samen met PUBG-uitgever makers van cheats
9

Reacties op: Gerucht: Microsoft maakt weer een rpg in Fable-franchise

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Krytuun

    • 17 januari 2018 13:07
    Ik ben benieuwd, hopelijk zien we voorlopig niks en wordt het spel aangekondigd als de ontwikkeling op 70% zit. Op die manier is de release datum dichtbij de aankondiging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2018 13:35
    Vet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • icewolf

    • 17 januari 2018 14:12
    Dat zal toch wel erg vet zijn. Ik heb Fable 1 en 2 helemaal grijs gespeeld. Als ze die sfeer en gevoel terug kunnen brengen, zal dat voor mij een reden zijn om hem direct aan te schaffen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichi

    • 17 januari 2018 15:03
    Alleen Fable 1 heeft mij kunnen betoveren. Hopelijk back to the roots.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 17 januari 2018 16:09
    Een Fable met de beste aspecten van BOTW instant buy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 17 januari 2018 17:31
    Fable 1t/m3 allemaal goud!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 17 januari 2018 20:31
    Tsja.. dit had er natuurlijk al lang moeten zijn op de one, dit is nou een van de weinig unieke ip’s van Microsoft die voor mij in ieder geval een system seller had geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 18 januari 2018 10:06
    @nicster Mee eens. Dan heb je een exclusive serie, en doe je er niks mee de eerste paar jaren in t leven van een console. Dit had een launch of kort na de launch titel moeten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 18 januari 2018 19:56
    Helemaal mee eens. Heb me erg vermaakt met de 3 delen. De 1 wat meer als de ander maar al met al waren ze oke. Zonde dat ze er nu pas wat mee gaan doen