Nieuws
Fortnite Switch

Gerucht: Krachtiger Switch-model wordt uitgesteld

Struikelblokken tijdens ontwikkeling

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Een nieuw, krachtiger Nintendo Switch-model dat volgens geruchten deze zomer moest verschijnen, wordt waarschijnlijk uitgesteld. Volgens het Japanse blad Nikkei is Nintendo een aantal problemen tegengekomen bij de ontwikkeling van het sterkere model.

In maart ontstond het gerucht dat Nintendo werkt aan twee nieuwe Switch-modellen, welke gericht zijn op zowel de fanatieke spelers als het jonge publiek. Volgens de geruchten moesten de nieuwe modellen nog deze zomer verschijnen, maar nu is gemeld dat het krachtige Switch-model nog in een vroege fase van ontwikkeling zit en waarschijnlijk wordt uitgesteld.

Het Japanse blad Nikkei heeft bericht dat Nintendo een aantal problemen is tegengekomen bij het ontwikkelen van het 'volgende generatie' Switch-model. Vooral het goed laten functioneren van het nieuwe besturingssysteem op de verbeterde hardware zou een groot struikelblok zijn. Ook experimenteert Nintendo volgens Nikkei met de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat en het mooier kunnen weergeven van beelden op het scherm.

Volgens de geruchten uit maart gaat Nintendo ook een goedkoper Switch-model op de markt brengen, dat zich richt op het jonge publiek en spelers die minder fanatiek zijn. De nieuwe versie zal, net zoals de Nintendo 2DS, de kosten reduceren en beschikken over een kindvriendelijk en robuust ontwerp. Nikkei beweert dat de ontwikkeling van het goedkopere model geen problemen kent en nog steeds gepland staat om deze zomer uit te komen.

Nintendo gaat dit jaar een aantal grote titels uitbrengen voor de Switch, waaronder Animal Crossing, Zelda: Link's Awakening en Pokémon Sword en Shield. Deze games zullen dus echter op lancering waarschijnlijk nog niet speelbaar zijn op de volgende generatie Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gamedeals van de week: Gratis Assassin's Creed Unity en Red Dead Redemption 2 Oculus-topman Jason Rubin over Quest, Rift S en Rift 2
10

Reacties op: Gerucht: Krachtiger Switch-model wordt uitgesteld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 18 april 2019 10:10
    Ik neem aan dat hitte en batterijverbruik enkele obstakels zijn.. ik hoop dat Nintendo's volgende console gewoon weer een console is. ;/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 18 april 2019 10:58
    @casualkiller Ik hoop het juist niet man, die hybrid basis van de Switch is echt een verademing. Ik kan eindelijk weer normale games spelen omdat ik ze nu overal mee naar toe kan nemen. Ik ben bijna nooit thuis dus een console heb ik niks aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 18 april 2019 14:47
    @DaVinkie

    Ja ik Ben het met je eens maar ik snap ook wel wat casual wil zeggen.

    Misschien dat Nintendo gewoon beter moet ontwikkelen. Een hybride console die in een dock ook gewoon een enorme boost krijgt.
    Ze hadden makkelijk een Dock kunnen maken volgens mij die de standaard switch zou upgraden naar een ps4( pro).
    En dan in handheld gewoon de mindere kwaliteit.
    De ps4 is namelijk ook mindet sterk dan een pro. En ontwikkelaars kunnen tussen die consoles ook de kwaliteit waarborgen. Dus een mindere handheld met een krachtiger Dock zou ook mogelijk moeten zijn lijkt mij.

    Voor mij persoonlijk vind ik de switch ook geweldig.
    Maar ik snap wel het punt van Ck

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord Ganon

    • 20 april 2019 16:47
    @casualkiller Ik snap je reactie eigenlijk niet zo… als je de Switch gewoon in zijn dock zet en een pro controller gebruikt, dan is het toch 'gewoon' een console? I

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 18 april 2019 10:44
    Een Switch die 1440p @ 60fps in handheld mode draait zou ik zo kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nol

    • 18 april 2019 11:01
    @EnkiEridu
    Ik zou meer kijken naar de games die beschikbaar zijn op de Switch, als game liefhebber mag je h'm dan eigenlijk nu ook niet laten liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 18 april 2019 11:10
    @Nol

    Ik heb ook al een Switch sinds launch maar een model met meer power zou ik zo kopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nol

    • 18 april 2019 12:41
    @EnkiEridu

    Oh op die manier. Ik ook…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 18 april 2019 11:09
    Dus nu hebben we geruchten die weer gaan over geruchten. Okeeeee…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 19 april 2019 07:19
    Ik wacht er gewoon op, een switch die in handheld stabiele 60fps zou halen met minimaal een 1080 maar liever een 4K scherm zou ik zeker wel willen,
    Zelfs als de games niet in 4K zijn zou dat nog altijd mooi kunnen zijn.
    Whatsapp ziet er op een OLED telefoon ook strakker uit dan op een budget 5 jaar oude. Als is het maar de kleuren en contrasten.
    Maar daarom minstens 1080 en dan 60fps, misschien zelfs een wat groter scherm.
    Ik neem mijn switch altijd mee op vakantie en een wat grotere zou ook gewoon mee kunnen. Het is toch geen broekzak handheld, dus groter maakt wat mij betreft geen groter nadeel maar zou wel mooi zijn.

    We zullen wel zien of de geruchten van geruchten van geruchten………..waar zijn,
    Tot Nintendo dit bevestigd moet ik nog zien wat het is.

    Maar ik twijfel niet dat ze achter de schermen met zoiets bezig zijn. Want met 3 switch modellen( standaard, light, en pro) zouden ze voor ieder budget en wens een versie hebben.