Nieuws

Update: Gelekte Assassin's Creed Ragnarok-screenshots zijn nep

De game zou zich afspelen in het Vikingentijdperk

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Update: Een gebruiker op ResetEra heeft ontdekt dat de screenshots bij de Assasssin's Creed Ragnarok-geruchten nep zijn. In de beelden zijn namelijk bestaande omgevingen te zien die gratis worden aangeboden voor gebruik met de Unity-engine. Hoogstwaarschijnlijk betekent dat dit de verder informatie ook nep is.
Assassin's Creed
Links: Unity-level, Rechts: Nep screenshot

Origineel bericht: Volgens gelekte informatie op 4Chan gaat het volgende deel in de Assassin's Creed-franchise Ragnarok heten en speelt de game zich af in het Vikingtijdperk. Het spel moet in 2020 verschijnen, zou een co-op-modus bevatten en zich richten op ontdekking.

Op 4Chan is een bericht opgedoken, met daarin veel details over het volgende spel in de Assassin's Creed-franchise. Dezelfde anonieme gebruiker plaatste ook een aantal foto's van een beeldscherm, waarop het nieuwe spel mogelijk te zien is. ResetEra-gebruiker Dex3108 heeft in een lijst alle gelekte informatie samengevat.

De volgende Assassin's Creed-game moet Assassin's Creed Ragnarok gaan heten, maar wordt nog ontwikkeld onder de codenaam Kingdom. In Ragnarok wordt volgens de lijst gespeeld als een bondgenoot van Ragnar Lodbrok, een legendarische Noorse held uit de Vikingtijd. De speler helpt Lodbrok bij het samenstellen van de Great Heathen Army, dat in het jaar 865 Engeland binnenviel.

Assassin's Creed Ragnarok

De map van Assassin's Creed Ragnarok zou opgedeeld zijn in verschillende koninkrijken en zou uit Groot Brittannië , Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland bestaan. De koninkrijken zijn volgens het gerucht weer opgedeeld in gebieden die meerdere nederzettingen bevatten, met elk eigen aanpassingsmogelijkheden en economieën. Een toekomstige uitbreiding van Ragnarok zou plaatsvinden in Ijsland, waar de speler met behulp van de wereldboom Yggdrasil door de negen werelden van het universum reist.

Assassin's Creed Ragnarok richt zich volgens de gelekte informatie vooral op ontdekking, wat betekent dat er minder informatie zichtbaar zal zijn op de kaart en er meer verborgen schatten zijn. Scheepsgevechten zouden nog wel aanwezig zijn, maar in mindere mate. Hierdoor kan de speler zich tijdens het varen meer focussen op het verkennen van nieuwe gebieden.

Assassin's Creed Ragnarok

Naast de scheepsgevechten keren mogelijk ook de rpg-elementen, het gebruik van de adelaar en grootschalige veroveringsgevechten terug in Ragnarok. Ook kan de game samen worden gespeeld in de co-op-modus. Volgens de geruchten verschijnt Assassin's Creed Ragnarok in 2020 en komt het spel uit voor zowel de huidige als de volgende generatie consoles.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fifa 20 speelbaar op EA Play in juni Speciale Detective Pikachu tijdelijk te vinden in Pokémon Go
19

Reacties op: Update: Gelekte Assassin's Creed Ragnarok-screenshots zijn nep

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 6 mei 2019 16:21
    Klinkt goed, blijkbaar gaan ze dus nog groter dan AC Odyssey en daar ben ik blij mee. Als het voor de rest ook net zo'n zelfde kwaliteit heeft als Origins en Odyssey dan is het helemaal goed want die waren kwalitatief heel erg goed (al is er altijd ruimte voor verbetering). Mooi ook dat ze er de tijd voor nemen, aangezien Ashraf Ismail en zijn team van Ubisoft Montreal er aan werken zijn ze er als hij volgend jaar uitkomt minstens 3 mee bezig geweest.

    Mooi ook dat ze doorzetten met de Isu artefacten en dat ze met de DLC door blijven gaan met de mythische kant van AC ten volste te benutten.

    Kan haast niet wachten om de limited edition te kopen. Misschien dat ik keer zelfs wel de 150 euro kostende editie koop (ligt er aan wat er allemaal in zit maar in principe is dit een game die zo'n prijs voor één limited edition wel rechtvaardigd)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 6 mei 2019 17:57
    @coola 150euro is zeker nog goed te doen als er wat leuks bij zit. Vaak is het dan het beste om hem in de ubi store te halen en dan wat punten inleveren voor 20% korting.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 mei 2019 13:30
    @coola Voor mij hoeft het niet per se groter, ik vond de werelden van Origins en Odyssey echt fantastisch en groot zat. Zolang deze maar net zo levendig is dan ben ik al zeer tevreden.
    Ik heb echt ontzettend genoten vooral van Odyssey. Ik vond het verhaal ook interessant, maar het draait wel steeds minder om de Assassins. Ook slaan die scenes in het heden ech kant noch wal, dat voegt echt niets toe.
    De combat was al een heel stuk leuker al zou die iets uitgebreider en moeilijker mogen, je kan nu alles ontwijken door te blijven wegduiken, maar zeker een grote vooruitgang met wat het was.
    Het meest tevreden ben ik nog met de AI, die is ook stukken verbeterd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sander999

    • 6 mei 2019 16:28
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik AC en Ubisoft spuug- en spuugzat was. Maar na Origins en zeker na Odyssey moet ik eerlijk zeggen dat ik (weer) fan ben. Ook over de koers van Ubisoft ben ik erg tevreden. Ze luisteren naar hun fanbase en leveren weer topgames af.

    Niet verwacht dit ooit nog te zeggen maar ik kijk erg uit naar de nieuwe AC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    radeon9800pro

    • 6 mei 2019 16:34
    hopelijk is er genoeg informatie te vinden om de rat te vinden die de info heeft doorgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 6 mei 2019 17:27
    :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 6 mei 2019 16:50
    Natuurlijk blijft het allemaal super pc om de snowflakes niet tegen zich te krijgen.
    Een vrouwelijke viking…echt?!?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 6 mei 2019 16:57
    @Exalian-1

    https://vignette.wikia.nocookie.net/vikingstv/images/b/b1/Katheryn-winnick-stars-as-shield-maiden-lagertha-in-history-channels-vikings.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/732?cb=20170214050652

    Haar rol in de serie was een van de weinige echt historisch correcte dingen in de serie.

    Dus ja ook in een viking game kan er gewoon weg een vrouwelijke viking krijger zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sander999

    • 6 mei 2019 16:59
    @Exalian-1
    Ja, want de rest van het spel is wel historisch accuraat 😂

    Het is een game, neem het niet zo serieus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 6 mei 2019 17:28
    D'r moet ook geneukt worden, hè.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 7 mei 2019 14:35
    @denver ja, dat neem ik an van welles. Een grote viking orgie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 6 mei 2019 18:40
    @Exalian-1 In de viking cultuur konden vrouwen ook warriors zijn. Daar is niets PC aan, dat klopt gewoon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 6 mei 2019 17:19
    Het klinkt wel tof. Zeker de viking setting en dat co-op terugkeert, maar zie wel op tegen de duur en grote van dit soort games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 mei 2019 13:33
    @obi-twan kenobi Ja van mij hoeft het ook allemaal niet zo groots en lang, aan het einde gaat het dan toch een beetje als werk aanvoelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 6 mei 2019 18:43
    Zou nice zijn als je dood gaat dat je tijdelijk in het Walhalla verblijft. Zit wel echt te twijfelen welke console ik ga halen denk dat ik eerst de PS5 haal omdat je toch project x cloud krijgt en ik heb de X1X.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 6 mei 2019 20:07
    Perkele!!! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 6 mei 2019 22:58
    SKÅL.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 7 mei 2019 12:11
    Er is nog hoop voor een Japanse setting, alhoewel ik deze geruchten ook wel zie zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 7 mei 2019 12:20
    That's fake news M'kay.