Nieuws

Geen singleplayer in Star Wars Battlefront vanwege gebrek interesse

Aldus Peter Moore

Geschreven door Michel Musters op
Er zit geen singleplayermodus in Star Wars Battlefront omdat in deze type games er weinig interesse is voor een dergelijke modus, aldus EA's Peter Moore in een interview met Gamespot.

Volgens data dat EA vergaard heeft, spelen weinig mensen de singleplayermodus van games zoals Battlefront en Battlefield. Moore gebruikt de mmo Star Wars: The Old Republic als voorbeeld van hoe dit kan veranderen tussen de start van de ontwikkeling van een game en de release.

"De wereld verandert in de tijd dat een ontwikkelaar begint met een game en hem uitbrengt. Ik kan mij herinneren dat toen we begonnen aan The Old Republic er een idee voor een abonnement was. Toen de game af was, was het juiste verdienmodel niet langer een abonnement." Uiteindelijk werd de mmo free-to-play.

Volgens ontwikkelaar Dice is Battlefront vanaf het eerste moment vooral een multiplayergame geweest. Het team wil dat spelers "gevechten herleven", omdat de Battlefront-serie daar voor staat. Mensen kunnen de game wel alleen spelen zonder internet. De plekken van menselijke spelers worden dan gevuld door AI-bestuurde personages.

Bron: Gamespot

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe details RollerCoaster Tycoon World onthuld Familie is alles in Mafia 3
36

Reacties op: Geen singleplayer in Star Wars Battlefront vanwege gebrek interesse

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtrO

    • 14 augustus 2015 00:39
    Wat een onzin. Kom eens Moore onder je steen uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 14 augustus 2015 01:03
    Inderdaad. Ik wil helemaal geen multiplayer en star wars leent zich juist voor een mooi single player verhaal.
    Aan wie hebben ze dat gevraagd dan de gemiddelde BF speler?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aurulion

    • 14 augustus 2015 09:16
    Zoals er staat, mensen die battlefront 1&2 gespeeld hebben… en aangezien dat ook multiplayer georienteerde games waren ben ik alleen maar blij dat ze focussen op de mp.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 14 augustus 2015 09:38
    Dat maakt de uitspraak van de beste man des te dommer.
    Het is hetzelfde als bij een rockconcert aan het publiek gaan vragen of ze naar rapmuziek willen luisteren. Dice wilde gewoon geen SP maken en hebben een dom 'onderzoek' uit laten voeren met als doel dit als resultaat te krijgen.
    Zeg dan niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord_Bono

    • 14 augustus 2015 09:51
    Ze doelen hier denk ik op het feit dat grotendeels van de Battlefield/CoD spelers nauwelijks de singe-player speelt. Op dat gebied ben ik het met ze eens, al had ik maar als te graag een campaign gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 14 augustus 2015 10:56
    Dat is precies wat ik bedoel ze hebben het de verkeerde mensen gevraagd. Misschien is het maar beter ook de SP van BF was altijd al bagger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 14 augustus 2015 12:23
    Gemiddeld zo'n 30% van de spelers spelen de single-player uit. In Modren Warfare 3 is er een Achievement en Trophy voor het beginnen van de single-player, welke 65% van de spelers heeft. Dat suggereert dat een merendeel zo bie zo de single-player speelt en een kleine derde van de spelers de single-player ook daadwerkelijk uitspeelt.

    Of in het kort, ze doelen hier op lariekoek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 14 augustus 2015 15:44
    StarWars leent zich wel voor een goed verhaal maar Battlefront niet echt. Het is feitelijk Battlefield in een StarWars skin en we weten allemaal hoe slecht de singleplayer campagnes van BF3 en 4 waren (en die waren door dezelfde DICE studio gemaakt die nu bezig is met Battlefront).

    Ik ben dus blij dat deze game enkel MP wordt, iets waar deze studio haar kunnen wel mee heeft bewezen met BF3 en 4. Laat een andere studio maar een goede StarWars singleplayer game maken. Immers, nu Disney alles beheert gebeurt dat toch wel, wees niet bang.

    Wat dacht je bijvoorbeeld van Visceral (makers van de Deadspace games) die een singleplayer StarWars game zou maken? Daar zou ik een stuk meer naar uit kijken dan naar een halfbakken SP campaign die voor de vorm tegen Battlefront's primaire gedeelte, wat toch echt de multiplayer is, wordt aangeplakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 14 augustus 2015 16:55
    Daar heb je wel gelijk in.
    Ik ben een enorme Star Wars fan, maar hou helemaal niet van MP.
    Deze game ziet er fantastisch uit en zou er erg graag een SP champagne willen spelen, maar halfbakken zou zoned zijn van de ervaring inderdaad.
    Ik denk dat dit de eerste pure MP game wordt die ik ga aanschaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 14 augustus 2015 19:53
    Denk op deze wijze: alles wat ze nu met deze nieuwe Frostbite engine maken kunnen zo ook gebruiken in de andere games die toch zeer waarschijnlijk op dezelfde grafische motor zullen draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aurulion

    • 27 augustus 2015 11:58
    Wat nu echt helemaal vet zal zijn… als er een Rogue: Squadron game komt op PS4/XBone…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 14 augustus 2015 01:05
    Naar mijn mening houdt een singleplayer-campagne bij een typische online shooter meestal toch weinig in. 6 tot 8 uurtjes knallen door wat coole Hollywood-setpieces. Tegelijk kosten ze tientallen miljoenen om te bouwen. Het zou een aardige toevoeging kunnen zijn, maar meer ook niet.

    Nee, dan veel liever een losstaande singleplayer Star Wars-game. Zij het een RPG (die schijnt te gaan komen vanaf Bioware) of een derde persoons actiegame (waarvan er één in ontwikkeling schijnt te zijn bij Visceral Games). Games waarbij singleplayer de hoofdmoot is, hebben overwegend de betere singleplayer-ervaring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Caddoc

    • 14 augustus 2015 12:43
    Ik weet niet waar je die info vandaan hebt maar er is alleen door David gaider gezecht dat hij wel een starwars zou willen maken
    En helemaal niets of dat die er ook komt
    Al gaan er wel geruchten dat er een remake van Kotor aan zit te komen
    Maar zoals gezegt zijn het geruchten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 14 augustus 2015 19:34
    Wat er precies komt en wanneer is inderdaad nog niet bekend (daarom het woord "schijnt" in mijn reactie), maar er is wel een exclusieve deal getekend door EA en Disney (eigenaar van Star Wars), en daarbij werd gezegd:

    Three of our top studios will fulfill that dream, crafting epic adventures for Star Wars fans. DICE and Visceral will produce new games, joining the BioWare team which continues to develop for the Star Wars franchise. The new experiences we create may borrow from films, but the games will be entirely original with all new stories and gameplay."
    Bron: www.polygon.com/2013/5/6/4306022/ea-disney-star-wars-games-exclusive-rights

    Nu kan het wel goed zijn dat Bioware gewoon doorzet met SW:TOR, hun Star Wars MMO, en dat zij dus niet bezig zijn met een nieuwe KOTOR-achtige RPG. Wellicht hebben ze hun handen ook al vol aan de nieuwe Mass Effect. Maar wat betreft Visceral Games die een derde-persoons actie-game zou maken in de SW-franchise zijn de berichten wel redelijk zeker.

    Daarnaast zal de Star Wars-hype nog jaren aanhouden vanwege de komende trilogie aan films, plus de Anthology-films. Dus wie weet wat er allemaal nog volgt op game-gebied.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 augustus 2015 01:10
    Ik wil bij dit soort uitspraken wel eens de data zien waar ze dit op baseren. Het klinkt mij namelijk in de oren als "Het wordt een hoop extra werk om single player toe te voegen, dus laten we gewoon zeggen dat ze het zelf zo willen".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 14 augustus 2015 09:17
    +1 en ook belangrijk is wie de doelgroep is aan wie hebben ze het gevraagd? Zouden de spelers van ons grote multiplayer titel een single player game willen of niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrTomatoBalls

    • 14 augustus 2015 01:25
    Het is al vaak gezegd volgensmij, maar wat super dat jullie voortaan ook snachts posten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 14 augustus 2015 11:12
    Leuk om te lezen. Zal niet elke nacht kunnen maar we doen ons best :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warie

    • 14 augustus 2015 02:06
    Indaad zeer leuk dat de site ook snachts actief is . Voor mij is dit enkel een pluspunt laat ze maar meer werk steken in de online. Kijk maar naar titanfall er is geen campaing nodig om een game echt super te maken!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 14 augustus 2015 03:52
    hoezo gebrek aan intresse…idioten… ik geef meer om een goede singleplayer ervaring dan om welke multiplayer game dan ook! last of us/bioshock anyone??

    maar wat een gemis..maak je zo'n mooie engine met alle assets van star wars erin, enige wat je nodig hebt is een fatsoenlijk script en een aantal acteurs voor de motion capture en je zou wel eens een hele vette singleplayer game weg kunnen zetten.