Nieuws
Nintendo Switch

'Geen nieuwe Nintendo-hardware in dit fiscale jaar'

Dat claimt de Japanse uitgave Nikkei

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo zou in dit fiscale jaar niet van plan zijn om nieuwe hardware uit te brengen.

Dat claimt de Japanse uitgave Nikkei te hebben vernomen. Bloomberg-journalist Takashi Mochizuki haalde de informatie uit het artikel, maar kon niet zeggen of de claim direct van Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa komt, of van andere bronnen afkomt.

Hoe dan ook zou dit betekent dat Nintendo geen nieuw Switch-model - of een eventuele opvolger van de Switch - uitbrengt voor april 2023. Dit ondanks jarenlange, aanhoudende geruchten over een krachtiger Switch-model.

Nintendo kondigde gisteren diens kwartaalcijfers aan, waaruit bleek dat er het afgelopen kwartaal minder Switch-consoles en games verscheept zijn dan in dezelfde periode vorig jaar. Nintendo gaf de tekorten aan halfgeleiders daar de schuld van. Concurrenten Sony en Microsoft ervaren soortgelijke problemen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dead by Daylight-makers kondigen Meet Your Maker aan Fictieve bandgame We Are OFK verschijnt deze maand
81

Reacties op: 'Geen nieuwe Nintendo-hardware in dit fiscale jaar'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Riyakuya

    • 4 augustus 2022 10:13
    Dat had ik ook niet echt verwacht. De Switch doet het nog goed ondanks de extreem verouderde hardware. Ik zou een nieuwe Switch absoluut geen probleem vinden maar voor nu is de huide nog prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 augustus 2022 10:18
    Als ze met nieuwe hardware komen hoop ik toch wel dat ie backwards compatible is met switch games. Ik heb inmiddels een te grote library opgebouwd, en met name de wat nieuwere games beginnen de switch zo langzamerhand toch wel tegen z'n limit aan te pushen (en soms zelfs wel er voorbij). Hoe mooi zou het zijn als die games in 4k en 60fps te spelen zouden zijn.
    En dan bedoel ik uiteraard op een console, voor er weer iemand komt met "op pc via emulator kan dat al"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 4 augustus 2022 13:18
    @Messtranor ja BC was Nintendo een aantal generaties nog goed in, maar de laatste paar niet. In mijn ogen moet ze echt komen met een switch 2 die alle switch 1 games gewoon kan draaien en hopelijk nog beter ook.

    Sneller laden, groter display, hogere fps. De Switch is uit maart 2017! 6,5 jaar oud. En de eerste tablet met de tegra x1 was er al in juli 2015 (8 jaar geleden!!).

    Als de switch een mobiele telefoon was geweest verklaarde bijna iedereen je voorgek als je die nog gebruikt.

    Dus Nintendo UPGRADE je stuff!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 augustus 2022 11:22
    Dat is bijzonder slecht nieuws. Want als je bepaalde Switch games ziet dat kan technisch gezien niet meer. En het meest schokkende is dat Nintendo dit zelf niet in lijkt te zien. Puur op technisch gebied. Als je dan van Forbidden West speelt en daarna bijvoorbeeld Xenoblade 3 op de Switch dan weet je niet wat je meemaakt. En ik maak mij ook ernstige zorgen over Breath of the wild 2. Want het is gebleken dat grote open wereld games technisch niet goed lopen op deze hardware. Dus dan hoop ik of dat Nintendo een wonder heeft verricht. Of dat Zelda maar ook Metroid prime 4 pas uitkomen wanneer de Switch opvolger er is. En laten ze nou aub een machine maken die technisch niet hopeloos verouderd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 4 augustus 2022 11:39
    @Snoop213 Je moet niet zo overdrijven man, niet alles draait om graphics.
    En hopeloos verouderd, welke handheld die gewoon te verkrijgen is bied wat de Switch bied dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 augustus 2022 11:49
    @Mmo-veteran Nee maar ook performance de handheld mode in 720p dat kan eigenlijk niet meer in deze tijd. En 1080p 30 FPS is niet van deze tijd. Plus als je zag hoeveel performance problemen Breath of the wild 1 al had. Dan vrees ik met grote vrezen voor het 2e deel. En graphics zijn zeker niet alles maar een Xenoblade 3 dat vind ik er grafisch echt niet meer uitzien. Kijk bijvoorbeeld naar het gras het ziet er uit als een PS3 game. En als je dan ps5 kwaliteit gewend bent. Wordt het echt tijd dat Nintendo snel met een opvolger komt. En echt ophoudt met zeer zwakke hardware uit te brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 4 augustus 2022 11:53
    @Snoop213 waarom vergelijk je een handheld met een full blown thuis console van 500 eu?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 4 augustus 2022 18:05
    @Mmo-veteran

    Dit heb ik ook al meerdere keren aangegeven, maar het dringt blijkbaar niet door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 4 augustus 2022 11:54
    @Snoop213 en als we zo gaan lullen, ik heb een pc staan van 3000 euro als je dat gewend bent dan kijk je ook niet op van de PS5. Appels met peren vergelijken slaat echt nergens op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 4 augustus 2022 11:59
    @Snoop213 en nog een laatste ding.
    De Switch is de best verkochte console van dit moment. Nintendo verdiend bakken met geld met een apparaat die relatief goedkoop is om te produceren.
    Zeg jij maar wie het slimst bezig is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 augustus 2022 16:26
    @Mmo-veteran percies dit en nintendo maakt tot een sony en micro winst op verkochte console, dit doen ze al jaren omdat ze neit het onder de prijs verkopen. Men moet eens op houden met nintendo vergelijken met een ps of xbox of pc, ze doen hun eigen ding en fans van hun games hoeven geen 4k 120 fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 4 augustus 2022 17:07
    @hulstpower Nintendo is de lachende derde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 augustus 2022 19:31
    @hulstpower Ik vergelijk ze ook niet met PS en Xbox. Maar ik wil gewoon een verbeterde hardware zodat Breath of the wild 2 bijvoorbeeld gewoon technisch goed zullen draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 4 augustus 2022 19:37
    @Snoop213 En dat komt heus wel, geduld is een schone zaak.
    Voorlopig zijn er genoeg top games op de Switch te spelen, van Indie tot grote Nintendo toppers.
    De Switch heeft een zeer gevarieerd aanbod aan games en ik als JRPG liefhebber ben sowieso erg tevreden over de Switch want er zijn echt vele toppers te spelen op deze console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 augustus 2022 19:52
    @Mmo-veteran Nou als ik eerlijk ben heb ik al jaren achter elkaar nu dat Nintendo het persoonlijk heel weinig nog maar heeft op software gebied. Vorig jaar hadden ze alleen Metroid Dread die mij aansprak. Dit jaar mits hij goed loopt Bayonetta 3 en Mario and Rabbids Sparks of Hope. En dat jaar ervoor heb ik uit pure verveling AC new horizon gespeeld en paper Mario maar dat was ook niet bepaald indrukwekkend. En dat gevarieerde aanbod valt ook wel erg tegen. Teveel Jrpg games, overpriced party games met te weinig content. En veels te weinig focus op de meer populaire ips in het westen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 4 augustus 2022 20:34
    @Snoop213 Ik denk dat jij stiekem gewoon een beetje een fanboy bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 augustus 2022 21:41
    @Mmo-veteran Haha nee hoor daar gaan we weer. Ik heb alledrie de consoles staan. En geen voorkeur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 5 augustus 2022 00:07
    @Mmo-veteran

    Hij houdt gewoon maar van een heel beperkt aantal Nintendo games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 5 augustus 2022 00:34
    @PietS. Haha ik houdt niet van hun Jrpg games waar ik Fe, Pokemon en Xenoblade onder schaar. En laatst genoemde wil ik niet proberen omdat ik de game er echt verouderd vind uitzien. Verder koop ik geen casual games van Nintendo. Maar voor de rest. Ik houdt van Zelda, Metroid, Mario kart, Mario 3D en 2D, Dk, Luigi mansion, Star Fox, Splatoon, Pikmin, Bayonetta, Mario and Rabbids, Arms, Smash, Yoshi, Kirby, F zero Kid icarus, Mario sports games die met voldoende content worden uitgebracht. Dus valt reuze mee Piet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 5 augustus 2022 10:37
    @Snoop213

    Bijna alle franchises die je opnoemt kun je spelen op de Switch. Dat niet al die franchises iedere 2 a 3 jaar een nieuwe game krijgen is meer dan logisch, dus ik snap je standpunt niet echt.