Geen hardwarematige 50/60Hz switch in Gamecube | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Een paar dagen gelenden wisten we je te vertellen dat er mogelijk wel eens een hardwarematige 50/60Hz switch in de Gamecube zou komen te zitten.

GameSen sprak met een woordvoerder van Nintendo Benelux en wist los te peuteren dat er uiteindelijk geen hardwarematige switch zal komen tu en beide beeldsnelheden, maar dat de ontwikkelaars vrij zijn om die switch softwarematig te realiseren.

Even heel in het kort en zeer simpel gezegd, 50Hz is Europa, 60 Hz in Amerika en Japan. 50Hz Spellen vergen een televisie die het PAL signaal kan weergeven, 60 Hz vergen een toestel dat NTSC kan weergeven. 60 Hz Spellen hebben voller beeld en draaien op de oorspronkelijke snelheid, 50 Hz spellen hebben balken boven en onder in beeld en lopen 18% langzamer. Een heel goed voorbeeld van 50Hz is het recent gelanceerde PlayStation 2 spel Devil May Cry.Op slinkse wijze weet Gamesen ons vervolgens ook nog te vertellen dat we voortaan meteen Nintendo Benelux moeten bellen als we zulk soort berichten tegen komen... Sure .


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou