De verkoop van games in Nederland heeft in 2006 meer geld opgeleverd dan de verkoop van muziekdragers in diezelfde periode. De omzet van de totale  gamesmarkt nam het afgelopen jaar toe met 17,1% tot 369 miljoen euro. Dit maakte onderzoeksbureau PriceWaterhouseCoopers vandaag bekend. De sterke toename van de omzet van de gamesindustrie is volgens PriceWaterhouseCoopers vooral toe te schrijven aan de nieuwe strategie van Nintendo, waardoor games een nieuwe doelgroep weten te bereiken. Dit wordt bevestigd door het feit dat Brain Training de best verkochte game was in 2006.

Ook de toekomst van de gamesmarkt ziet er vooralsnog rooskleurig uit. Men verwacht dat de totale omzet tegen 2011 gestegen zal zijn naar 541 miljoen euro. Vooral online games en MMOG's zullen een belangrijk aandeel hebben in deze groei, alsook de opkomst van digitale distributie. Deze laatste factor zal er overigens uiteindelijk weer voor zorgen dat de muziekverkoop opnieuw aan zal trekken en op den duur weer groter zal worden dan de gamesindustrie, zo verwacht PriceWaterhouseCoopers. Houd je van getalletjes en prognoses, lees dan hier het volledige persbericht.