Steeds meer ontwikkelaars durven geen nieuwe concepten uit te geven en gaan daarom voor "zekerheid" en "succes" door sequels uit te geven. Elk jaar staat er weer een nieuw deel van een bepaalde franchise klaar. Gamers blijken het uitmelken echter spuugzat te zijn, aldus onderzoeksbureau Wedbush Morgan Securities. Consumenten lopen gewoon niet meer warm voor alle vervolgen die de markt overspoelen.
De verkoop van games in Amerika ligt hierdoor, en een tekort aan Xbox 360 consoles en prijsdalingen van de andere consoles, 2% lager dan in dezelfde periode vorig jaar, terwijl er een groei van 6% was voorspeld. Het is dan ook de vraag of de verkopen zullen aantrekken. Vooral de laatste paar maanden waren problematisch:Much of the problems have occurred in the last few months. After a strong first half of the year (up 9% over last year), sales growth has stalled over the last four months, declining by 17% year-over-year. Year-to-date sales are down 2.1% through October.Quake 4 behoorde tot een van de vele sequals die dit jaar uitkwamenHet onderzoeksbureau heeft investeerders in gamebedrijven gewaarschuwd dat gamereviewers minder enthousiast zijn over de uitgebrachte games van de laatste paar maanden en dat vooral sequels matig onthaald worden.
Reacties op: Gamers zijn sequels spuugzat
zzzimon
de reacties hier bij een nieuwe EA game zeggen toch al genoeg…
gamekings
_Michael_
Duckie_X
Een game zoals FinalFantasy is elke keer redelijk anders….nieuw system van je karakters te trainen enzo…nieuw verhaal……vernieuwend genoeg allemaal elke keer.
Maar games series zoals Fifa, NHL (Dus sport games eigenlijk….wat wel 60% van de gamesmarkt lijkt te zijn als ik een winkel binnenstap) en wat dan ook…daar vind IK (wat een ander denkt moet hij zelf weten) de verandering minimaal….. En zijn 95% eigenlijk grafisch,animaties en playername updates. Terwijl ik Fifa vroeger geweldig vond, hebben de laatste 3-4 versies me absoluut niet meer geinteresseerd… (en voor dat men begint over Pro Evo serie….daar heb IK hetzelfde gevoel bij)
Adventures/Rpg spellen hebben het voordeel dat het verhaal in iedergeval anders is dan de voorganger en daardoor voor mij weer interessant zijn…..sport spellen hebben niet een verhaal waar ze op kunnen leunen om het anders te maken.
clanck
Ja ik juich nieuwe games altijd toe. Alleen merk ik wel dat de verkoop van geheel nieuwe titels toch altijd niet al te hoog is.
PS als ze de verkoop van games willen stimuleren moeten ze wat aan de prijsen doen. Zekers als een game meer dan 5 maanden uit is kan die gewoon voor 25 euro verkocht worden ofzo. Gebeurd toch ook met films???
Jarod
Het spijtige is dat bij sommige franchises je werkelijk het idee krijgt dat ze het aan het uitmelken zijn en dat de kwaliteit er inderdaad op achteruit gaat.
Terwijl sommigen je nog verder in de story betrekken, de gameplay verbeteren en zelfs je grafisch laten versteld staan, gaan anderen er voor de zoveelste keer een volgend nummertje aan hun titel toevoegen en vraag je je af hoe je zelfs in godsnaam van het eerste deel zo kunnen genieten hebt als je ziet hoe het er nu is meegesteld.
Van mijn part mogen ze blijven sequels/uitbreidingen maken maar dan moet er wel een minimum aan verniewing en kwaliteitsnorm vooropgezet worden en is aan de andere kant de tijd ook aangebroken om de gamers eens wat nieuws voor te schotelen.
Verandering van spijs doet nu eenmaal eten.
CoolPix
Electromonkey
keithsonic07
Ijsco
DvZtje
Lord Vampire
-uitmuntende graphics
-Uistekende AI die zich gedraagt als zijnde menselijk
-Innovatief
-niet TE innovatief (Darwinia en Fahrenheit worden nauwelijks verkocht)
-minimaal 40 uur speelplezier, voor rpg's minimaal 100 uur
-uitmuntende multiplayer
Dit is gewoon niet te realiseren, helemaal niet omdat dus de deadline van de uitgevers steeds eerder wordt gelegd.
Gelukkig hoor ik niet bij deze groep en vond ik bijvoorbeeld Quake 4 een uitstekend spel, waar ik enorm van heb kunnen genieten \0/
Lord Vampire
Goldrusher
En dat is met alle types games het geval.
Flow
Na cod2 gespeeld te hebben vond ik er maar weinig aan,zelfs mp is van hetzelfde.Nu BIA het vervolg,en dit is ook al van hetzelfde.
Er is nix mis met een sequel,maar dan moeten ze wel meer veranderen dan alleen de graphics of verhaal lijn.
Tis allemaal een dejavue.
Speel tijd is ook veel te kort,wellicht moeten er toch meer puzzels in alle spellen komen of de standaard moeilijkheids graad iets hoger.
Emperor Mordred
van de 6 games die ik dit jaar gekocht heb zijn er 3 totaal nieuwe concepten (Guild Wars, Fahrenheit en The Movies), 2 series die ik nu pas oppik (AoE3, Civ4) en Battlefield 2 omdat het stukken beter is dan zijn voorganger
ik ben single player FPS beu gespeeld, vorig jaar hebben we een topjaar gehad met vooral Far Cry en Half-Life2
ik heb de indruk dat 90% van de FPS die uitkomen weer dezelfde omgevingen hebben (WOII, magazijnen, donkere gangen,…) , weer van HL een dozijn dingen jatten, standaar multiplayer hebben en binnen de 10 uur uit te spelen is.
maar anderzijds kan ik wel inbeelden dat bij Final Fantasy 37 er nog steeds een grote fanbase voor de reeks is
keithsonic07
AmBRoSe
Black_Eagle
- Uitmuntende Gameplay
- Uitmuntend geluid
- Verkoop prijs van < €20
- Ouderwetse kartonnen doos
- En natuurlijk ultime vrijheid, geen voorgeplande routes meer.
Myhtic_Slayer
Ook het feit van Shiny Entertainment spreekt boekdelen. Het drie originele games, MDK, Messias en Sacrefice verkochten nerg slecht. Toen ze later een bagger, Enter the Matrix, uitbrachten verkocht dit opeens zo'n 6 miljoen keer, en dan vooral vanwege de licensie.
Gamers kopen gewoon sneller games waarin iets bekents zit, je geeft aan zo iets makkelijker je geld uit en je denkt dat het goed is omdat je een eerder deel of delen als hebt gespeelt.