Agent 47 is terug. Tijd om de lederen handschoenen uit het vet te halen, de tondeuse over het hoofd te laten glijden en het gladgestreken Gucci pak bij de stomerij op te halen. Geheel in stijl sluipt de dodelijkste biljartbal ter wereld je beeldscherm of TV op in alweer het derde deel in de Hitman serie. De vraag is of IO Interactive met dit derde deel de serie naar een hoger niveau wil tillen, of verder teert op het succes van de eerste twee games. In al deze kamers en gangen ben je natuurlijk niet alleen, ook de AI houdt een oogje in het zeil. Via een ietwat vage HUD word je op de hoogte gebracht van de staat van paraatheid van de 'bewakers', waarna je kunt beslissen of je je nog even gedeisd houdt of dat je overgaat tot actie. Inventief is ook het systeem dat uitmaakt of bewakers achterdochtig worden of niet. Zo is het niet slim om bij de ingang van een bepaalde kamer te lang stil te blijven staan en kun je ook beter niet door de gangen heen gaan rennen. Alles dient op een zo normaal mogelijke manier gedaan te worden om ongemerkt te blijven.