Even lekker griezelen is, vooral in deze donkere dagen, een leuk tijdverdrijf. Sony heeft de release van haar survival horrorgame Ghosthunter dan ook perfect uitgemikt. Het spel is ontwikkeld door Sony Cambridge, het team dat eerder dit jaar ook al het niet onverdienstelijke Primal afleverde. Toch sloeg Primal niet aan bij het grote publiek, vooral omdat het spel erg traag op gang kwam en eigenlijk nooit de vaart erin wist te houden. De prachtige sfeer, het goede verhaal en de fenomenale graphics konden dit deels goed maken, maar toch miste Primal net iets te veel pure gameplay. Ghosthunter maakt gebruik van dezelfde technologie als Primal, maar heeft men het dit keer beter aangepakt?Het verhaal van Ghosthunter is een strak staaltje onlogica en als speler zit je al snel in de 'whatever'-fase. Zo zal het artificiële persoontje al snel een portaal voor je openen naar een of andere parallelle wereld waar natuurlijk ook de nodige spoken gevangen moeten worden. De eerste rare wereld die je zult bezoeken heet The Swamps en is bevolkt met verschrikkelijk irritante snipers. Naar het einde toe wordt de wereld gelukkig wat interessanter en kom je in een prachtig spookhuis terecht, een beloning van de uren matige gameplay die je voorheen hebt mogen verteren. Lees de hele review hier.